PDA

Vis full versjon : Får ikke start på B19A



Tinnion
12/02/10, 11:21
Jeg har nå byttet Rotor, fordelerlokk og tennplugger. Byttet noen vakuumslanger og gått over gassern innvendig (Pierburg 175CDUS). Da jeg gjorde det så manglet lokket i bånn noen skruer og nåla satt ikke fast på stempelet

Jeg prøver og starte den uten radiator og den boksen som slangen til veivhusutgangen går til. For jeg skal bare få start på den så jeg kan begynne og montere ting på den igjen.

Når jeg drar den på startern nå så hører det ut som den tenner, men strekker ikke helt fram til og starte. Pluggledningene står riktig også.

Noen som har noe tips?

Jo og forresten så er det bensin i tanken. Bensin med 5% dieselblanding da. Skulle ikke tro dette hadde noe og si!? Skal se om jeg kan få hentet litt rein bensin i morgen og helle på istedet.

Fikk start på den:
Årsaken til at den ikke startet var membranen i forgasseren. Takk for hjelpen folkens!

Volvo-Lars
12/02/10, 11:57
Jeg har nå byttet Rotor, fordelerlokk og tennplugger. Byttet noen vakuumslanger og gått over gassern innvendig (Pierburg 175CDUS). Da jeg gjorde det så manglet lokket i bånn noen skruer og nåla satt ikke fast på stempelet

Jeg prøver og starte den uten radiator og den boksen som slangen til veivhusutgangen går til. For jeg skal bare få start på den så jeg kan begynne og montere ting på den igjen.

Når jeg drar den på startern nå så hører det ut som den tenner, men strekker ikke helt fram til og starte. Pluggledningene står riktig også.

Noen som har noe tips?

Jo og forresten så er det bensin i tanken. Bensin med 5% dieselblanding da. Skulle ikke tro dette hadde noe og si!? Skal se om jeg kan få hentet litt rein bensin i morgen og helle på istedet.

Byttet/sjekket stiftene?

TeamBørnOut
12/02/10, 12:20
5% diesel er vell ikke noe sjakktrekk å prøve å starte på...
men prøv med startgass

mr.turbo
12/02/10, 13:00
sjett at membran i forgasseren sitter riktig. Kansje du er klar over det, men verd å nevne om du har hadt den oppe. :)

Tinnion
12/02/10, 13:42
woah, her var folk aktive på svar iallefall :-D takk ;-)

Mr.Turbo: Tenker på den svarte pløsa inn i gassern? Vet du hvordan den skal sitte? Satt den slik den sto når jeg tok den ut, men er ikke sikker på om det er riktig.

TeamBørnOut: Nei, det var det jeg tenkte så jeg helt på ny bensin i går, men skal prøve startgass :-)

Volvo-Lars: Hvilke stifter?

Volvo-Lars
12/02/10, 14:59
woah, her var folk aktive på svar iallefall :-D takk ;-)

Mr.Turbo: Tenker på den svarte pløsa inn i gassern? Vet du hvordan den skal sitte? Satt den slik den sto når jeg tok den ut, men er ikke sikker på om det er riktig.

TeamBørnOut: Nei, det var det jeg tenkte så jeg helt på ny bensin i går, men skal prøve startgass :-)

Volvo-Lars: Hvilke stifter?


Stiftene i fordeleren...under rotoren:)

Regner med at du har stifte-tenning siden det er b19?

Hvis du har stifte-tenning, så ville jeg sjekket/byttet stifter og kondensator. Siftene er slite del...koster 60kr på Mekonomen;)
Kondensator koster 80kr:)

Tinnion
12/02/10, 16:10
Stiftene i fordeleren...under rotoren:)

Regner med at du har stifte-tenning siden det er b19?

Hvis du har stifte-tenning, så ville jeg sjekket/byttet stifter og kondensator. Siftene er slite del...koster 60kr på Mekonomen;)
Kondensator koster 80kr:)

Hmm, kanskje vi har kondensator på jobben. må bare finne ut størrelsen. Får se om jeg kan rekke mekonomen i morgen :-) Takk for tipset Volvo-Lars ;)

mr.turbo
12/02/10, 16:20
woah, her var folk aktive på svar iallefall :-D takk ;-)

Mr.Turbo: Tenker på den svarte pløsa inn i gassern? Vet du hvordan den skal sitte? Satt den slik den sto når jeg tok den ut, men er ikke sikker på om det er riktig.


Ja tenker på den gummi membranen (svarte pølsa om du vil) Er et hakk den skal stå i.. ser det når du ser etter. Det var ingen hull i membranen?

:)

Tinnion
12/02/10, 18:19
Ja tenker på den gummi membranen (svarte pølsa om du vil) Er et hakk den skal stå i.. ser det når du ser etter. Det var ingen hull i membranen?

:)

Nei det så iallefall ikke slik ut. Kjøpte ett rep kit til den også, men har ikke fått byttet den enda. så ikke ut som noen morsom jobb :-p

Tinnion
12/02/10, 19:56
Det er choken som var feilen. stempelet står nede hele tiden. Noen som vet akkurat hvordan jeg setter inn denne membranen riktig?

Tinnion
12/02/10, 23:50
Da vart det liv i an! Det var den membranen som var satt feil vei så fikk fiksa det :-) Takk for tipsa ;)

mr.turbo
14/02/10, 20:47
Godt å høre :)

Daniel V
15/02/10, 13:03
Haha. Gamle bilen min jo :P Kunne sagt deg det med engang. Sa det til Christian før han hentet bilen at den ikke starter før du bytter membranet i gassern :P

Tinnion
15/02/10, 19:11
Haha. Gamle bilen min jo :P Kunne sagt deg det med engang. Sa det til Christian før han hentet bilen at den ikke starter før du bytter membranet i gassern :P

dough! :-P