PDA

Vis full versjon : tett veivhus ventilasjon??



lilleulv
23/02/11, 21:08
Hei,

har 2001 v70, 2,4s problem med tett veivhus vent etter en del km, noen som mener at der var kommet en fiks på dette???

lilleulv
05/03/11, 18:36
ingen kloke hoder som vet noe??

aarnes
07/03/11, 14:02
Jeg leiter i VIDA, og finner rengjøring av veivhusvent. kun på turbomodeller.
Ikke på din - som er uten turbo (eller har du turbo?)

lilleulv
07/03/11, 14:33
det er ikke turbo på denne, så da kan jeg puste letta ut å bruke de 1700kr på noe anna gøy da??? :D

takk for svar :)

aarnes
07/03/11, 14:34
Jeg finner ingen ting om veivhusvent. på biler uten turbo.
Kanskje noen som har mekanisk bakgrunn her kan si om det er der eller ikke?
Men siden du mener du har tett veivhusvent. hva er symptomene du opplever?

lilleulv
07/03/11, 14:39
jeg mener ingenting, men om det er et problem, så vill jeg heller bytte det nå, en senere, har litt dårlig erfaring fra en 97 v70 2,0t der motor gikk 1 dag etter jeg kjøpte den, å der var vel dommen tett veivhus,, som førte til masse rart, å en selger som man aldrig fikk noe penger av!!!!!

va bare derfor jeg lurte :)

aarnes
07/03/11, 15:56
ah hhee. hvis bilen går som den skal og ingen feilkoder er fremme ville jeg ikke bekymtret meg

MadAss
08/03/11, 00:53
fiksa nettopp veivhuset på en 2,4s i dag. stemmer som aarnes skriver at det ikke finnes noe rengjøringsprosedyre på dette i vida.
ble bytte av komplett oljefelle (koster ca 1000+ kr i deler). på den bilen lyste motorlampa og det lå feilkode på tomgang. var ganske mye trykk i veivhuset, og eieren var plaget med at motoren stoppet når han tok inn clutchen.

aarnes
08/03/11, 09:23
Jeg fant imidlertid noe annet der , som het Veiv-ett-eller-annet.
Husker ikke i farta (det ligger hjemme) men kan legge det ut etterpå så kan dere seom det er det samme. eller så kan du jo få den som gjelder turbomodeller. kan da ikke være så mye forskjell?

MadAss
08/03/11, 23:46
Er ikke noe nippel som skal renses, som går inn på innsuget på sugemotorene. Det er bare en tykk slange (ca 1 cm innvendig diameter) som går inn i på siden av innsuget. I mitt tilfelle var det selve oljefella som var tett. Sikkert mulig å bare kunne rense denne - men vi byttet alt komplett for å være på den sikre siden.