PDA

Vis full versjon : pris på over hale 530 topp eller lønsomere og handle brukt?



jan_m
23/02/11, 20:47
hei som topic oppdaga at i bånn av ventilene ut mot krona har styge slitte merker og den tikker mer en normalt vil det løne seg og bytte topp eller overhale? bytte motor? er en b230f med 530 topp

gnilrE
23/02/11, 21:48
Er vell ikke så dyrt og bare overhale toppen, nye ventiltettninger og ventiler og div. det hadde jeg gjort. da har du jo en bra topp, en og kjøpe enda en som du må gjøre det samme med, min mening! :)

s4nd3r
23/02/11, 23:12
over hale en topp er ikkje noen problemer.. står det meste i hynes boka. og utstyr du trenger får du kjøpt på biltema..

planing av topp. (er sikkert ikkje nødvendig) men koster somregel runt en 1000lapp på ett mekanisk verksted...

jan_m
23/02/11, 23:24
ja her stygge merker i bånn av på ventilene ut mot selve krona og tikking.. neon som har link til org ventiler og fjører og pakninger etc? tanken er og over hale toppen og motor nå i somer vis det ikke blir så jekkla dyrt at det løner seg og bytte motor.. kamen er beggynt og bli bra rund også...

s4nd3r
24/02/11, 01:22
ebay er nokk det billigeste tror eg.. eg handler fra sarpsborg motor.... har gode rabatter der... :)

kan du legge ut bilde av toppen din? av skadene...

Wrasko
24/02/11, 01:54
Er alltid billigere å bytte til en hel komplett del enn å overhale. En motor koster ikke mange kronene, og det gjør selvsagt ikke en topp heller.

Derimot å bytte kam, bytte tetninger og evnt ventiler, kanskje og slipe ventilsetene etc, det koster fort litt penger, eneste positive er at da vet du nøyaktig hva du har

masterrV
24/02/11, 11:43
Du kan overhale toppen din for en liten sum, eller du kan kjøpe en hel topp billigere. (Kanskje rive i en 531 topp?)

Overhaler du din, har du en tipptopp topp.
Kjøper du kan det være en bra/ok/dårlig top, sørg for å sjekke den grundig hvis du skal kjøpe brukt.

Dessuten hvis du overhaler toppen, kan du jo gjøre den litt barskere ved litt porting, kam osv.. (Vet ikke hvor mye det er å hente på 530 da, menmen)

jan_m
24/02/11, 17:40
hei skal bytte temp sensor i morgen (fredag) så skal få tatt no ordentlig bilder og få pirka opp no sponn

R-israelsen
24/02/11, 17:46
Planet og skiftet ventiltettninger osv selv jeg, Går ganske fint og du får en fin "ny" topp :)) jeg hadde alt utstyret selv da.. men du får vel kjøpt mye av det på biltema, bortsett fra plansliper?!?

jan_m
24/02/11, 18:11
hmmm vil tro det... eneste er om det vil vere lønsomt med tanke på regina og autolat... det er også rester av noe jeg tipper på er brent olje i insuget..