PDA

Vis full versjon : Tikking ifra høyre hjulbrønn bak?



Iaj
23/02/11, 18:11
Har i det siste lagt merke til en tikking ifra høyre hjulbrønn bake når bilen går på tomgang spesielt..
Er jo nært dieseltanken, kan det være dieselpumpa, evt webasto/motorvarme e.l..?
Bilen er en s40 2.0D 07mod..

-Tommy
23/02/11, 19:17
Dieselpumpen

konso
23/02/11, 20:00
... til webastoen. Den får impuls fra styreenheten til webastoen når den slår/pumper frem drivstoff, derav tikkelyden.

Iaj
23/02/11, 20:47
Er dette noe som burde fikses snarest mulig?

Iaj
23/02/11, 20:50
Har i tillegg merket at når jeg har mye snø under Motoren på bilen (den er ganske lav) så kan det hende at klimaannlegget drar eksosen inn i bilen..
Har hendt bare 2 ganger, og begge gangene stod jeg fast med mye snø under bilen og klima/ac på fullt inni bilen

Rasp
23/02/11, 23:16
Har i tillegg merket at når jeg har mye snø under Motoren på bilen (den er ganske lav) så kan det hende at klimaannlegget drar eksosen inn i bilen..
Har hendt bare 2 ganger, og begge gangene stod jeg fast med mye snø under bilen og klima/ac på fullt inni bilen

Tikkingen har alle med dieselvarmer, skal ikkje bekymre deg for den,
tror nok det er tilfeldigheter som har gjort att det har kommet eksos i kupe,
visst du har hatt mye snø under bilen og blokkert dieselvarmer eksosen som ligg under fører/passasjer plassen så vil du nok kjenne det inni bilen

Daniel V
24/02/11, 00:36
Er dette noe som burde fikses snarest mulig?

Som folk over her har sagt: det skal være sånn! :)

Vår V70 07 med 2,4D tikker som bare det, den også, noe den har gjort fra den dagen dieselvarmeren ble brukt første gang! :)

Men skjønner at du blir litt redd når du hører lyder fra dieselvarmeren, for de har ikke det beste ryktet på seg her inne på forumet.

Sjakalen
24/02/11, 10:47
Man bør først bli nervøs hvis det ikke tikker ja, for da har greia slutta å virke (egen erfaring) :)