Vis full versjon : Tikking ifra høyre hjulbrønn bak?
Har i det siste lagt merke til en tikking ifra høyre hjulbrønn bake når bilen går på tomgang spesielt..
Er jo nært dieseltanken, kan det være dieselpumpa, evt webasto/motorvarme e.l..?
Bilen er en s40 2.0D 07mod..
... til webastoen. Den får impuls fra styreenheten til webastoen når den slår/pumper frem drivstoff, derav tikkelyden.
Er dette noe som burde fikses snarest mulig?
Har i tillegg merket at når jeg har mye snø under Motoren på bilen (den er ganske lav) så kan det hende at klimaannlegget drar eksosen inn i bilen..
Har hendt bare 2 ganger, og begge gangene stod jeg fast med mye snø under bilen og klima/ac på fullt inni bilen
Har i tillegg merket at når jeg har mye snø under Motoren på bilen (den er ganske lav) så kan det hende at klimaannlegget drar eksosen inn i bilen..
Har hendt bare 2 ganger, og begge gangene stod jeg fast med mye snø under bilen og klima/ac på fullt inni bilen
Tikkingen har alle med dieselvarmer, skal ikkje bekymre deg for den,
tror nok det er tilfeldigheter som har gjort att det har kommet eksos i kupe,
visst du har hatt mye snø under bilen og blokkert dieselvarmer eksosen som ligg under fører/passasjer plassen så vil du nok kjenne det inni bilen
Er dette noe som burde fikses snarest mulig?
Som folk over her har sagt: det skal være sånn! :)
Vår V70 07 med 2,4D tikker som bare det, den også, noe den har gjort fra den dagen dieselvarmeren ble brukt første gang! :)
Men skjønner at du blir litt redd når du hører lyder fra dieselvarmeren, for de har ikke det beste ryktet på seg her inne på forumet.
Man bør først bli nervøs hvis det ikke tikker ja, for da har greia slutta å virke (egen erfaring) :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.