PDA

Vis full versjon : tempmåler og bensinmåler feil!



torss40
23/02/11, 14:17
når bilen er kald, så er den på kald siden, men så fort det blir litt varme i motoren, så sprett den rett til maks.

Motoren koker ikke over, så er nok bare feil i kretsen en plass. Ser ledningen er litt eieret og små sliten i plasten.

Kan jeg teste ut og giver og måler funker, med å koble ei ledning fra givern til målern i instrumenthuset?

Har også feil med tankmålern, den er liksom altid "tom"
Men har vært bakom instrumentet å sjekket loddinger og slikt. alt ser fint ut.

Så skal sjekke ledningen til armaturet i tanken.

Svirre
26/02/11, 15:22
Er standard feil åp 7/900 serie. Hvertfall detta med tankmåler i 700. Er flere tråder inne på forumet her, så det er bare å ta seg en leit :)

AleksanderK
26/02/11, 15:59
Stjeler tråden litt jeg. På min 740 så "hopper" tankmåleren opp og ned. På med tenning, så går den til full tank, og etter litt detter den ned til tom. Når motoren går så veksler den og går litt frem og tilbake. Dårlige loddinger?

boman
26/02/11, 16:03
Ja, det er nok dårlig loddinger som er årsaken..

Svirre
26/02/11, 16:15
Stjeler tråden litt jeg. På min 740 så "hopper" tankmåleren opp og ned. På med tenning, så går den til full tank, og etter litt detter den ned til tom. Når motoren går så veksler den og går litt frem og tilbake. Dårlige loddinger?

Omtrent slik den første 760'n jeg hadde var også. Funka fint ned fra 1/1 til 3/4 tank. Ellers var den helt amøbe!

R.G
26/02/11, 21:24
loddinger, sjekk alle bak hele instrument. på noen modeller er det ofte selve måler instrumentet som er idiot også