PDA

Vis full versjon : noen som justerer gasser motor i akershus området?



Dimmern
22/02/11, 19:01
har en trimma bil med værsting topp, grenrør og stående weber gasser, men skulle hatt justert gassern så den er noenlunde riktig :) og tenning skulle vært justert, da det er litt høyere tenning og jeg ikke får den helt "på plass"

noen som veit om noen som gjør dette i akershus området?

veit om affen og alle de "store" gutta, men det er en bruks bil så gidder ikke bruke mange tusen på å få justert...

Moseby Racing
22/02/11, 19:47
arild bruvolden er en rev på suge motorer er han som har hjulpet meg med min motor.han er veldig lettvin og ha med og gjøre.:)

Dimmern
22/02/11, 19:49
arild bruvolden er en rev på suge motorer er han som har hjulpet meg med min motor.han er veldig lettvin og ha med og gjøre.:)

da får jeg gjøre ett forsøk der ;)

Tinnsoldaten
23/02/11, 17:15
En stående Weber, typ 32/36 eller? Trenger ikke være rakettforsker for å justere en sånn, det kan nok et hvilket som helst verksted hjelpe deg med. Er vanlig med slike gassere på bl.a. Ford.

SWR
24/02/11, 01:28
En stående Weber, typ 32/36 eller? Trenger ikke være rakettforsker for å justere en sånn, det kan nok et hvilket som helst verksted hjelpe deg med. Er vanlig med slike gassere på bl.a. Ford.

Optimist, ser jeg.. jeg kjenner sikkert 40 bilmekanikere og ikke EN av de kan gjøre noe annet enn å lese i boka og skru inn originaldeler... modde eller justere forgassere er svart magi for de fleste vanlige verksteder.. :)

Thomas242
24/02/11, 12:59
snakk med www.ccp.no , classic car parts. Kim som driver det kan "alt" om gammel volvo og har hjulpet meg med justering av forgassere tidligere..

holder til ved sundvollen...

Tinnsoldaten
24/02/11, 17:14
Optimist, ser jeg.. jeg kjenner sikkert 40 bilmekanikere og ikke EN av de kan gjøre noe annet enn å lese i boka og skru inn originaldeler... modde eller justere forgassere er svart magi for de fleste vanlige verksteder.. :)

Hehe... La meg omformulere en smule: det BURDE et hvilket som helst verksted klare. Holder fast på at det ikke er rakettforskning, men du har rett i at mange bilmekanikere heller ikke er rakettforskere. ;)

SWR
24/02/11, 19:50
Hehe... La meg omformulere en smule: det BURDE et hvilket som helst verksted klare. Holder fast på at det ikke er rakettforskning, men du har rett i at mange bilmekanikere heller ikke er rakettforskere. ;)
Jepp, er enig i den. :) Jeg har justert mange gassere - og konvertert til sykkelforgassere - igjennom åra, men bare 3 til meg selv.... resten var til folk som enten jobber med bil eller er mekanikere.. :D Derfor den noe bastante uttalelsen.. :)

Batland
28/02/11, 17:11
Jepp, er enig i den. :) Jeg har justert mange gassere - og konvertert til sykkelforgassere - igjennom åra, men bare 3 til meg selv.... resten var til folk som enten jobber med bil eller er mekanikere.. :D Derfor den noe bastante uttalelsen.. :)
Støtter denne.
Når det gjelder trimming av motorer har jeg sett at tømrere som oftest får mye bedre resultater enn "vanlige" bilmekanikere.