PDA

Vis full versjon : LED belysning V70 II



morrun
21/02/11, 23:28
Hei. Stod og tittet på lysene i front og tenker at belysningen ville vært penere hvis den var mer samstemt. Har Xenon nærlys originalt, men hallogen forøvrig. Hva med f.eks. GP Thunder eller liknende i fjærnlys og LED i parklys? Hva skal jeg putte i tåkelysene? Hva med varsling for defekte pærer? Hva trenger jeg? Noen som har gjort noen kupp på finn eller ebay?

Stig-Arne
22/02/11, 10:01
Handle deg LED pærer til parklysene fremme ifra biltema. Fungerer knall og gir meget godt lys.
Og ett par slike: http://www.dealextreme.com/p/h8-6w-190-lumen-18x5050-smd-led-car-white-light-bulb-dc-12v-37114 ifra deal extreme. Så får du det slikt du ser på avataren min :)

Ettermontering av xenon i langlysene tør jeg pinade ikke, da man jo hører diverse historier at de tar knekken på noe elektronikk i bilen.

Er heller ingen pærevarsling som slår ut når du bytter disse pærene til LED :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1861.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1862.jpg

morrun
22/02/11, 13:39
Hei Stig-Arne. Se, det var tøfft! Skal gå for det du anbefaler. Et spm. vedrørende fjærnlys. Er disse GP Thunder-pærene å regne som xenonkit? Trodde de var en erstatning for hallogene pærer, som gir bedre og penere lys, likt ekte xenonfarge. Og ikke slik dårlig kopi med blå/grønt skjær, som billigere xenon-look-pærer. Det står at GP Thunder inneholder xenongass og krystaller, men de selges ikke som xenonkit med ballaster og hele kostebinderiet.
Vet noen noe om det her?

Madice
22/02/11, 15:55
GP-Thunder er Xenonlook pærer, dvs at det er vanlige halogenpærer med blått glass, og xenongass inni (elns). Men ingen ballaster nei, og får ikke noe feilmelding av dem siden det er en vanlig pære:)
Men lyser absolutt mye hvitere ja (du kan velge kelvinstyrke når du handler).

morrun
22/02/11, 17:02
Hei Madice. Akkurat, var det jeg trodde. Tør du gjette på hvilken kelvin-styrke som vil gi et pent og godt lys, samt svare godt til fargen på nærlysene mine? Er det 4300k som er å anbefale?

Vil tåkelysets effekt tape seg ved å benytte LEDpærer i tåkelysene?

Stig-Arne
22/02/11, 19:19
Hei Madice. Akkurat, var det jeg trodde. Tør du gjette på hvilken kelvin-styrke som vil gi et pent og godt lys, samt svare godt til fargen på nærlysene mine? Er det 4300k som er å anbefale?

Vil tåkelysets effekt tape seg ved å benytte LEDpærer i tåkelysene?

For å si det slik.. LED pærer i tåkelysene er ikke brukene til bruk når det er mørkt.. Til det er LED pærene alt for dårlig ennå. Men som kjørelys om dagen er de god nok :)

Hvor får man kjøpt disse GP Thunder pærene ?

morrun
22/02/11, 19:21
GP Thunder har jeg funnet både på finn.no og på ebay.

Stig-Arne
22/02/11, 19:50
Ok.. Fant de på dioder.no
249 for 2 stk H8 pærer :)

Madice
22/02/11, 23:17
4300K er det som lyser best. Går du oppover (6000K feks) begynner det å bli litt mer blått i fargen, og du får litt mindre lysstyrke framover! Finner de på dioder.no! LED i tålelys er ikke til å anbefale nei, ser tøft ut ja, men lyser opp maks 1,5 m av veien foran deg
Du kan bli medlem i VCCN, så får du rabatter der i tillegg:)

Stig-Arne
23/02/11, 08:46
4300K er det som lyser best. Går du oppover (6000K feks) begynner det å bli litt mer blått i fargen, og du får litt mindre lysstyrke framover! Finner de på dioder.no! LED i tålelys er ikke til å anbefale nei, ser tøft ut ja, men lyser opp maks 1,5 m av veien foran deg
Du kan bli medlem i VCCN, så får du rabatter der i tillegg:)

Tåkelysene på V70 II er ikke noe å bruke når det er mørkt uansett.. selv med originale halogenpærer i. Tåkelysene er bare til pynt på dagens biler er nå min mening :)

morrun
23/02/11, 10:52
Ok, takk for all info. Da tror jeg at jeg konkluderer med å bestille LED til parklysene og at vanlige, rimelige w5w LED er tilstrekkelig, fordi det ikke finnes elektronikk som gir feilvarsling på parklysene i bilen.
Videre blir det GP Thunder i fjernlys og kanskje i tåkelys også. Det som gjør meg litt usikker, er at på Dioder.no oppgis lysstyrke i kelvin (7500k), men ikke i watt(såvidt jeg kan se). Dette oppgis og gi hvitt lys. Er jo redd for å grille reflektorene mine. Vil heller ikke ha feilvarling på på fjærnlys eller tåkelys.

Stig-Arne
23/02/11, 11:12
Ok, takk for all info. Da tror jeg at jeg konkluderer med å bestille LED til parklysene og at vanlige, rimelige w5w LED er tilstrekkelig, fordi det ikke finnes elektronikk som gir feilvarsling på parklysene i bilen.
Videre blir det GP Thunder i fjernlys og kanskje i tåkelys også. Det som gjør meg litt usikker, er at på Dioder.no oppgis lysstyrke i kelvin (7500k), men ikke i watt(såvidt jeg kan se). Dette oppgis og gi hvitt lys. Er jo redd for å grille reflektorene mine. Vil heller ikke ha feilvarling på på fjærnlys eller tåkelys.

Er så vidt jeg vet ikke pærevarsling på hverken langlysene eller tåkelysene. Iallefall ikke tåkelysene, da jeg har LED pærer der og null problemer :)

Kan anbefale Biltema sine pærer, både til parklysene og skiltlysene.. Fungerer veldig bra. Prøvde først å handle ifra en lokal bilrekvisita forhandler, men de holdt knappe 2 mnd før de ga seg.

Madice
23/02/11, 11:45
Biltema sine LED pærer er ikke så aller verst nei, prøvd dem jeg og;)
Og hvis du faktisk går inn på bildet til varen du skal ha på dioder, så står det hvor mange watt der er på selve bildet av varen. På H3 bildet står det 55W feks.

Robert H.
23/02/11, 13:16
Jeg hadde GP Thunder 4300K i tåkelyktene på min C70, men var ikke imponert over lysutbyttet ift vanlig halogen.
Det lyser hvitere ja, men svakere er min erfaring og jeg vurderte det ikke i det hele tatt i nær og fjernlysene.
Den ene røk forøvrig etter 2-3 måneder, så da ble det Night breaker istedenfor:)

morrun
24/02/11, 00:30
Sånn, da er lyspærer bestilt. Bestilte LED til park og tåkelys (dealextreme) og GP Thunder (dioder.no) til fjernlys. Blir spennende å se resultatet. Takk for alle gode tips.

Stig-Arne
24/02/11, 07:55
Poste gjerne før og etterbilder av langlysene dine. Lurer litt selv på slike GP Thunder pærer.. :)

Rasp
24/02/11, 19:34
va på biltema idag å desse led kunne de ikke skaffe lenger,hvite vel og merke

morrun
24/02/11, 20:28
Nei, fant ikke de LED-pærene på Biltema sine nettsider heller. Bestilte alt LED fra dealextreme, via linken i Stig-Arne sitt innlegg lengre opp.
Skal poste bilder hvis jeg får det til.

Rasp
16/03/11, 09:21
http://haugland.biz/index.php?osCsid=21632290ff7a342083db8e6770f7e28e

han her oxo yter bra service!

runepv50
19/03/11, 19:55
Kjøpte disse: http://www.dealextreme.com/p/h1-13-x-5050-white-light-bulb-12v-1-95w-27203

De passet ikke på V70 2006...var for lange. Så vet vi det.

morrun
20/03/11, 01:14
Fikk varene fra dealextreme i postkassa i dag(tok jo sin tid). GP Thunder-pærene har ligget og gogjort seg en stund. Skal montere i morgen. Blir spennende å se resultatet, både teknisk og kosmetisk. Skal prøve å poste bilde, hvordan gjør jeg det enklest mulig?

Aashome
23/03/11, 19:20
Skal prøve å poste bilde, hvordan gjør jeg det enklest mulig?

Lag deg en bruker på photobucket, også laster du bildene opp dit. Deretter kopier du [IMG] koden inn på et innlegg her.

Roy
23/03/11, 19:59
http://haugland.biz/index.php?osCsid=21632290ff7a342083db8e6770f7e28e

han her oxo yter bra service!

Håper du fikk god rabatt :eek:

Rasp
24/03/11, 09:38
Håper du fikk god rabatt :eek:

personlig he ikkje ej erfaring med han, men har hørt litt frå andre att dei e fornøgde

Robert_AWD
21/04/11, 21:02
Kjøpte disse: http://www.dealextreme.com/p/h1-13-x-5050-white-light-bulb-12v-1-95w-27203

De passet ikke på V70 2006...var for lange. Så vet vi det.

Disse http://www.dealextreme.com/p/h8-6w-190-lumen-18x5050-smd-led-car-white-light-bulb-dc-12v-37114 passer heller ikke i tåkelysa på V70 2006... var for tykke. Så vet vi det :)

morrun
21/04/11, 23:01
Hei igjen. Er det litt begrepsforirring her vedrørende hva som er en V70II Vs. en V70N?

For øvrig beklager jeg at jeg ikke har fulgt opp tråden min. Fikk GP Thunder H9-pærer i posten, skulle hatt H7. Har ikke fått tak i rette pærene enda, så da har jeg ikke noe reultat å vise fram.

Rasp
22/04/11, 07:28
Hei igjen. Er det litt begrepsforirring her vedrørende hva som er en V70II Vs. en V70N?

For øvrig beklager jeg at jeg ikke har fulgt opp tråden min. Fikk GP Thunder H9-pærer i posten, skulle hatt H7. Har ikke fått tak i rette pærene enda, så da har jeg ikke noe reultat å vise fram.

Visst det er tåkelysene du mener du skal ha H7 så er jo det feil, der skal jo vere H8

morrun
22/04/11, 13:03
Nei, fjernlys. Bilen har original xenon, men kun i nærlys. Da skal det vel være H7 i fjærnlys. Det stemmer det du skriver vedr. tåkelys.

Rasp
22/04/11, 17:23
Nei, fjernlys. Bilen har original xenon, men kun i nærlys. Da skal det vel være H7 i fjærnlys. Det stemmer det du skriver vedr. tåkelys.

oki da misforsto jeg

Bjørn A.
09/10/11, 22:17
Hvilke pærer er det varsling på i V70III?
Går det å sette dioder i blinkelysene uten at det kommer feilvarsling?

Stig-Arne
11/10/11, 17:19
Har ikke prøvd selv, men antar du må inn med en motstand for å unngå feilmelding / hurtigblink.
Er jo fortsatt rele som styrer blinkelysene på V70`en, og når pæra trekker for lite strøm vil du nok få hurtigblink.

Bjørn A.
03/11/11, 20:44
Fikk pakke fra dealxtreme i dag. men dem hadde pakket feile pærer til meg....:(
Så håper de ordner opp og sender meg rette pærer.

SanD
27/11/11, 13:57
@Stig-Arne: Hva slags pærer bruker du på "reg-skiltlysene". Kan du gi meg en link på det? Så mye bedre ut i blått hehe:)