PDA

Vis full versjon : Feil på DIV! Volvo s40



Bks40
11/02/10, 22:17
For noen dager siden så var det et lys som kortsluttet på bilen(markeringslys på siden). Etter det kortsluttet gikk det ikke noen sikringer som jeg kan finne. Og det lyset som kortsluttet er nå koblet ut.

Akkurat nå sitter jeg uten markeringslys rundt hele bilen,varmeseter,instrumentlys (ALLE), og grøftelys.

Hva tror dere er galt?:S jeg tror det kan være et rele. Har også hørt at alt sammen kan ha samme jordingspunkt.

Men dere som kan volvo sikkelig godt. Hva heter det relet i såfall ?

Eller noen andre tips dere kan komme med. Hadde hvert veldig fint og er evig takknemlig for hjelpen jeg får, har kjørt uten instrumentlys et par dager nå å starter å bli lei xD

1996 Volvo s40 1,8l 16v

TeamBørnOut
12/02/10, 10:31
er vell en av de store sikkringene i motorrommet som har gått?

Joakim-G_R
12/02/10, 18:00
Høres lite trolig ut at varmeseter, instrumentlys grøftelys osv går over 1 og samme relé.
Du har kanskje som TBO sier, noen større sikringer i motorrommet?

TeamBørnOut
12/02/10, 22:33
er nok det.. en kammerat mista masse lys å div på sin v40. jeg sjekka alle sikkringene.. fant ingen som var gått (sjekka store og små). men så sjekka en kammerat sikkringene igjen senere.. fant ut det var gått en alikevell. så kan være vanskelig å se på de store (syns jeg haha :D)

boman
13/02/10, 16:11
hadde en kompis med samma mista instrument lys, parklys og markeringslys .. hadde gått sikring(er) inne i bilen, opp under rattet et sted.. Sikker på at alle sikringene der er hele?