PDA

Vis full versjon : Skjermbreddere



Lian
21/02/11, 21:53
Noen som veit hvor jeg kan få tak i skjerm breddere til 240 ? Veit at noen golf skjermbuer passer, men håpa på noe litt mere lettvindt :P

mamolv
21/02/11, 22:00
må vel gå an å tilpasse noen glassfiber skjermbredder fra toyota hilux eller nissan patrol....dersom du ikke vil gjøre det på en skikkelig måte med stål.

Lian
21/02/11, 22:01
Det hadde jo vært en mulighet, for jeg jeg tenkte på og bare lage til skjermbua, og isåfall om det var stål da, sveise den og sparkle over for og få ett fint resultat, men er hilux så lik altså at du mener det ville passa ?

mamolv
21/02/11, 22:04
Det hadde jo vært en mulighet, for jeg jeg tenkte på og bare lage til skjermbua, og isåfall om det var stål da, sveise den og sparkle over for og få ett fint resultat, men er hilux så lik altså at du mener det ville passa ?

hehe, nei, det var mere for å poengtere at det ikke blir fint med 15cm breddere:p
men er vel ikke noe problemer å sveise inn hjulbuer, evt dra ut stålet på en måte.men vet det blir brukt golf-buer ja.er meget runde dem.

Lian
21/02/11, 22:06
hehe, nei, det var mere for å poengtere at det ikke blir fint med 15cm breddere:p
men er vel ikke noe problemer å sveise inn hjulbuer, evt dra ut stålet på en måte.men vet det blir brukt golf-buer ja.er meget runde dem.

ja, det er litt vell mye bredding :P tenkte mere på ca. 5cm bredere, og finne noen fine felger som fyller ut skikkelig :P

mamolv
21/02/11, 22:10
ja, kan bli fint dersom resten av bilen skiller seg ut litt også vil jeg tro.er nok bedre å gjør det i stål tror jeg, men kan vel valses ut om du ikke er nøye på utseende da.tenker det kan valses ut noen cm uten problemer.tenkte å gjøre det på en 145 da slotmage felgene ikke passet, men ikke mange som har vals å låne ut, og vil ikke valse den på noen vis med stålrør..hehe..

Lian
21/02/11, 23:15
ja, kan bli fint dersom resten av bilen skiller seg ut litt også vil jeg tro.er nok bedre å gjør det i stål tror jeg, men kan vel valses ut om du ikke er nøye på utseende da.tenker det kan valses ut noen cm uten problemer.tenkte å gjøre det på en 145 da slotmage felgene ikke passet, men ikke mange som har vals å låne ut, og vil ikke valse den på noen vis med stålrør..hehe..

Ser den med røra :P Jeg kan nok få lånt en vals men har mere lyst til og lage det skikkelig, ikke "utapå" mekk om du skjønner :P Skal forhøre meg litt rundt om noen golf 3 skjermbuer og prøve meg frem tenker jeg :)

Dan Bay-Johansen
22/02/11, 18:59
Kan godt være det hadde blitt skikkelig jalla, men kunne plastbreddere fra Golf GTi\G60 funka tro ? Aldri sett det bli brukt eller om det passer - bare en tanke ?

Ellers har du jo disse typiske japsebredderene ? De som mange har på driftebilene sine, 200SX, AE82 osv...

turb00le
24/02/11, 17:30
Problemet på 240 ligger jo bakerst i bunn. Der det skraper først.
Enkleste er å snitte opp hele veien fra baken og langt opp i hjulhuset for å dra det pent ut. Har ikke testa men planer om å prøve, mange som har gjort det før.
Golf buer vil egentlig ikke løse noenting da de kun bygger utover, litt innfjøring så skraper det i da også. Å få bredderne til å passe tror jeg blir omstendig, de bredder egentlig bare i fram og bakkant, på topp ligger de klin inntil hjulbuen omtrent.
Også er de skrudd i skjøten mellom hjulbue og hjulhus også.