PDA

Vis full versjon : 9stk feilkoder! Hjelp min Volvo 850! :(



Frydenhaug
21/02/11, 21:21
Hei...

jeg har et stykke tid hatt problem med fusking på under 3000rpm, og det er blevet så slemt, at nå vil jeg ikke kjøre den mere.
På tomgang går den fint, og med full gasspådrag med RPM over 3000, går den fint. Men under 3000RPM fusker den som Crazy, som om den ikke får bensin, tenner bensinen eller lign.

Bilen er en 850 2.5 10V Aut. fra 1994.

Så sjekket feilkoder nå her, og her kommer de:

A1 223 Throttle position (TPS) sensor signal too low
A3 122 Right front wheel sensor, faulty signal <40 km/h
A3 142 Faulty brake pedal switch, open or short
A3 144 Brake discs overheated
A3 322 Right front wheel sensor, irregular >40 km/h
B1 322 Passenger’s side damper motor active too long
B1 411 Blower fan seized or drawing excessive current
B1 414 Driver’s side interior temperature sensor inlet fan seized
B1 417 Passenger’s side interior temperature inlet fan seized

Dette var feilene som den visste. kan noe af dette være grunn til at den fusker under 3000rpm? Og den gjør det forresten BARE med varm motor.

Ut over disse feil som kom frem, så var A7, B2 og B6 helt død! ikke noen 111 kode.

Noen som kan hjelpe?? :S

Mvh

Tore
21/02/11, 21:49
A1 223 TPS signalfeil kan vel gi trøbbel da hjenen har problemer med å detektere hvor mye gass du gir; kan ved enkelte possisjoner på gasspedalen gi feil signal; de andre feilene er ubetydelige i denne sammenheng.

Frydenhaug
21/02/11, 22:09
Ja, tenkte det samme.... med helt stengt gass spjeld virker den fint... og ved full åpen å...
men det er mitt mellom den tuller....
kanske den skulle skiftes da :)

hvis den får "to low signal" (dårlig kontakt eller lign) ved vanlig accelerasjon... så fusker den vel?
Gir det mening for dere? :)

Bare underlig den virker fint på alle turtal når kasse står i P eller N.

Robert H.
22/02/11, 10:09
Bare underlig den virker fint på alle turtal når kasse står i P eller N.

Egentlig ikke når den ikke har belastning.
Har man f.eks en plugg som ikke virker, er det ikke lett å høre når motoren går/ruses uten belastning, men jaggu merker man det ved normal kjøring.

Tore
22/02/11, 13:02
Ja, tenkte det samme.... med helt stengt gass spjeld virker den fint... og ved full åpen å...
men det er mitt mellom den tuller....
kanske den skulle skiftes da :)

Høres ut som en fornuftig plan - jeg vill ei allefall startet der, evt sjekket kablingen/pluggen til denne.


hvis den får "to low signal" (dårlig kontakt eller lign) ved vanlig accelerasjon... så fusker den vel?
Gir det mening for dere? :)
Makes sense :-)


Bare underlig den virker fint på alle turtal når kasse står i P eller N.

Neida; Uten belastning går motoren lettere og det skal mere til for at du merker at den fjusker. Det krever mindre å dra rundt motoren uten belastning.

Balder
04/03/11, 10:31
Hvad med fejl på A2 (Motorstyringen) fejl på A1 opstår fordi den får ingen korrekt signal fra Motorstyringen. Vis den ikke viser fejl 2-4-3 eller(og) 4-1-1 på A2 så er det ikke TPS der fejler.

I denne fald tror jeg mere op forbindelsen mellom de to styrboxer.

Viser instumentet et blinkende orange pil?