PDA

Vis full versjon : Bytte lykteglass på S60



Basse
21/02/11, 19:31
Hvordan er det å bytte lykteglass på frontlyktene?
Og får man kjøpt kun lykteglass?

C.Erstad
21/02/11, 19:50
Hvordan er det å bytte lykteglass på frontlyktene?
Og får man kjøpt kun lykteglass?
Man får det her: http://www.ipdusa.com/Volvo-S60-P2/Lighting-&-Lenses/Head-Lamp-Lenses/p-74-397-4418/

Men tror du får den orginalt også! :P

HansM
21/02/11, 20:21
http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/v70-00-07/reservdelar-24/belysning-24/lyktglas-volvo-s60-v70-xc70-00-04-forarsidan.html <-- vparts.se har også.

aarnes
21/02/11, 21:27
Jeg har komplette lykter til salgs :p billigere enn på vparts :D

Basse
22/02/11, 14:26
Jeg har komplette lykter til salgs :p billigere enn på vparts :D

Er i hovedsak ute etter kun lykteglass. Har bestilt nye lykter fra Realcar, men de kommer ikke før i slutten av mars. Grunnen til at jeg må ha nytt glass er at det er spekk i venstre lykteglass og jeg må ha bilen inn på EU-kontroll iløpet av mars. :(

groet
22/02/11, 20:10
Har bestilt nye lykter fra Realcar, men de kommer ikke før i slutten av mars.

Disse lyktene har jeg også bestilt ;)
Er litt spent på hvordan de vil bli seende ut på bilen.
Drit dêt med at de ble utsatt til slutten av Mars :(

Basse
24/02/11, 19:15
Disse lyktene har jeg også bestilt ;)
Er litt spent på hvordan de vil bli seende ut på bilen.
Drit dêt med at de ble utsatt til slutten av Mars :(


Ja er selv spent på hvordan det blir.
Veldig irriterende av det ble utsatt. Må jo kjøpe meg ett nytt lykteglass for å få bilen igjennom EU-kontrollen nå i mars.

64PV
13/03/11, 20:19
Er det disse lyktene dere har bestillt?
DRL HEADLIGHTS SPECIAL VOLVO S60/V70N CHROME - PAIR (klippet fra Realcar.se)

Noen som vet hvordan lysbildet er på disse? Noen som har sett tester på de?
Ønsker meg sterkt bedre lys på min 01 S60. Nærlysene er bra, men langlys er det dårlig med i orginallampene...

Flakk
13/03/11, 20:28
Trenger også nye lykteglass, men på facelift må man bytte hele lykta=dyrt :(

Sollien
13/03/11, 20:47
Jeg har komplette lykter til salgs :p billigere enn på vparts :D

Selger du kun par? Motoren på venstre-sida mi funker ikke:(

rujo79
15/03/11, 10:22
Noen som vet om man i det hele tatt KAN bytte bare glasset på lyktene fremme med bi-xenon? Eller må hele lykten byttes? Har sjekket litt på de linken som er oppgitt tidligere i denne tråden og finner bare til lykteglass til lyktene med halogen.

Jeg har nettopp fått byttet venstre frontlykt (bi-xenon) grunnet feil på den gamle lykten. Dette er ca 2-3 uker siden. Oppdager nå på morgenen at glasset på den nye lykten er sprukket fra ene enden til andre enden. Ikke har jeg vært borti noe heller og det er ikke noen merker i glasset eller andre plasser fremme. Det må ha hendt i løået av natten, for jeg kunne ikke se dette i går ettermiddag. Jeg regner sterkt med at det er reklamasjon på lykten mot verkstedet, men tenkte at det kan være greit å sjekke om bare glasset kan skiftes ut, sånn i tilfelle det hele ender med at jeg må dekke det selv. Kostet meg 13000,- for skifte av venstre frontlykt!!

aarnes
15/03/11, 10:28
Noen som vet om man i det hele tatt KAN bytte bare glasset på lyktene fremme med bi-xenon? Eller må hele lykten byttes? Har sjekket litt på de linken som er oppgitt tidligere i denne tråden og finner bare til lykteglass til lyktene med halogen.

Jeg har nettopp fått byttet venstre frontlykt (bi-xenon) grunnet feil på den gamle lykten. Dette er ca 2-3 uker siden. Oppdager nå på morgenen at glasset på den nye lykten er sprukket fra ene enden til andre enden. Ikke har jeg vært borti noe heller og det er ikke noen merker i glasset eller andre plasser fremme. Det må ha hendt i løået av natten, for jeg kunne ikke se dette i går ettermiddag. Jeg regner sterkt med at det er reklamasjon på lykten mot verkstedet, men tenkte at det kan være greit å sjekke om bare glasset kan skiftes ut, sånn i tilfelle det hele ender med at jeg må dekke det selv. Kostet meg 13000,- for skifte av venstre frontlykt!!


ja det kan man. glasset koster ca 1800kr, og tetningstape 2-300kr.
Offisielt er det kun bi-xenon man får byttet glasset på, ikke halogen. hos volvo får du kun kjøpt klarglass til xenon.

Se her:

http://raggaren.se/s60/glas.pdf

der står delenummer på det du trenger, samt hvordan du gjør det!

Btw, hva var defekt på den lampa i utgangspunktet?
Du får jo kjøpt absolutt alle deler til den løst, og det er garantert billigere enn å kjøpe ny lampe!

C.Erstad
15/03/11, 12:28
Man man får ikke bytta plastikklykta?
Fra 05 og oppover?

rujo79
15/03/11, 13:53
ja det kan man. glasset koster ca 1800kr, og tetningstape 2-300kr.
Offisielt er det kun bi-xenon man får byttet glasset på, ikke halogen. hos volvo får du kun kjøpt klarglass til xenon.

Hørest veldig bra ut :)

Se her:

http://raggaren.se/s60/glas.pdf

der står delenummer på det du trenger, samt hvordan du gjør det!

Btw, hva var defekt på den lampa i utgangspunktet?
Du får jo kjøpt absolutt alle deler til den løst, og det er garantert billigere enn å kjøpe ny lampe!

Ja det forbauser meg ikke i det hele tatt at man får kjøpt alle delene løse! Har skrevet en post tidligere om feilen på bi-xenon lysene mine. Fikk opp feilmeldingen "Lampfel helljus, service erfordras". Når meldingen kom opp så ble nærlysene justert til laveste nivå og lyste stort sett ned i bakken. Denne meldingen kom ikke når jeg hadde på langlysene, kun på nær og park-lys. Feilkoden indikerte feil i venstre lyktejusteringsmotor, som ble forsøkt skiftet uten at det hjalp noe. Konklusjonen fra volvoverkstedet var da at det måtte være fokuseringsmotoren inne i den venstre lykten som var feil på OG den kunne man ikke skifte i seg selv. Den var integrert i lykten sa de...

aarnes
15/03/11, 17:19
Ja det forbauser meg ikke i det hele tatt at man får kjøpt alle delene løse! Har skrevet en post tidligere om feilen på bi-xenon lysene mine. Fikk opp feilmeldingen "Lampfel helljus, service erfordras". Når meldingen kom opp så ble nærlysene justert til laveste nivå og lyste stort sett ned i bakken. Denne meldingen kom ikke når jeg hadde på langlysene, kun på nær og park-lys. Feilkoden indikerte feil i venstre lyktejusteringsmotor, som ble forsøkt skiftet uten at det hjalp noe. Konklusjonen fra volvoverkstedet var da at det måtte være fokuseringsmotoren inne i den venstre lykten som var feil på OG den kunne man ikke skifte i seg selv. Den var integrert i lykten sa de...

Fokuseringsmotor :eek: aldri hørt om :p

Hadde det vært opp til meg ville jeg sagt at det var feil på nivåsensoren, men hvis problemet ble borte etter at lykta ble byttet så er det jo greit.
men bare for å ha det klart; du har 01-04 modell? eller 05-07?
For hvis vi snakker om 05-07 altså facelift, får du IKKE kjøpt glasset løst...

mister j
15/03/11, 18:16
Fokuseringsmotoren er vel den som vipper ned pæra når du setter på langlyset, og rettferdiger at det heter bi-xenon:-)

aarnes
15/03/11, 18:57
Men uansett, denne sensoren lurer jeg fælt på hvor sitter isåfall.
jeg har en lampe uten glass her, somebody tell me hvor jeg finner den.
sjekka i vida, og finner ingen ting som relaterer til noen sensor der...

mister j
15/03/11, 19:25
Men uansett, denne sensoren lurer jeg fælt på hvor sitter isåfall.
jeg har en lampe uten glass her, somebody tell me hvor jeg finner den.
sjekka i vida, og finner ingen ting som relaterer til noen sensor der...

Er vel heller en servomotor...

rujo79
17/03/11, 10:14
Fokuseringsmotor :eek: aldri hørt om :p

Hadde det vært opp til meg ville jeg sagt at det var feil på nivåsensoren, men hvis problemet ble borte etter at lykta ble byttet så er det jo greit.
men bare for å ha det klart; du har 01-04 modell? eller 05-07?
For hvis vi snakker om 05-07 altså facelift, får du IKKE kjøpt glasset løst...

Jepp, jeg har en 04 modell, første gang reg i 03. Du har ikke hørt om en slik motor nei, blir ikke overrasket ;)
Det ble i alle fall i orden når lykten ble byttet ;) Men så sprakk den jo etter kun kort tid da. Fatter ikke hva som kan ha hendt, for jeg har ikke vært borti noe. Det er ikke noen merker i lykten ELLER støtfangeren. Den er rett og slett bare sprukket fra ene til andre siden. Verksted skal se på den på mandag så jeg er spent på hva de kommer til å si :confused:

aarnes
17/03/11, 14:49
Er det orginallampe?
uansett, hvis det ikke er noen merker der eller noe som helst, er det en reklamasjonssak...

in worst case må du kjøpe nytt glass selv...

a|ex
24/04/11, 03:21
Har du peil på om disse justeringsmotorene fungerer i det hele tatt når xenonlyktene blir montert i en bil som originalt har halogen aarnes?

Btw kjekt å få greie på at man kan ta av og på glasset...ser ut til å være et belegg på innsiden av glasset på de bruktlampene jeg kjøpte, så dem trenger en liten rengjøring.

aarnes
24/04/11, 10:55
Har du peil på om disse justeringsmotorene fungerer i det hele tatt når xenonlyktene blir montert i en bil som originalt har halogen aarnes?

Btw kjekt å få greie på at man kan ta av og på glasset...ser ut til å være et belegg på innsiden av glasset på de bruktlampene jeg kjøpte, så dem trenger en liten rengjøring.

Alt virker som det skal. bortsett fra den automatiske reguleringen av lyset...
men det er fordi du ikke har disse sensorene på bilen. løses enkelt ved at du justerer de selv med knappen inni bilen.

Husk å kjøp butyltejp før du tar av glassene, slik at du får satt de på igjen.

a|ex
28/04/11, 22:30
Takk for hjelpa ista aarnes :)

Var innom bilia ista, og der fant dem ikke mulighet for å bestille glasset til xenonlyktene separat, og kunne aldri huske å ha levert det løst. Leita fælt i programmene sine uten å finne noe, så det var merkelig.

Skal høre med kverneland bil også, og sjekke bilia i sverige. Hadde jo vært rart om det ikke er som du sier at dem kan levere glassene løse når dem har bruksanvisning og deler til å skifte dem..

aarnes
29/04/11, 09:45
helt utrolig.
Delenummer høyre:8678137
Delenummer venstre: 8678136

Grunnen til at de ikke fant, er nok fordi på din bil, får man ikke opp glass til Rlampene.

a|ex
29/04/11, 10:07
Jeg ba dem jo ettertrykkelig se etter for S60/V70R 04-07 men...jaja, takk for hjelpa igjen! :)

aarnes
29/04/11, 10:55
Der kan du se.
kanskje jeg burde jobbet i deledisken på volvo :-)

a|ex
29/04/11, 19:23
Hadde sikkert gjort deg der!

Da har jeg bestilt to par xenon-lykteglass og overgang mellom ledning og kontakt til r-tåkelusa. Var ikke noe problem det så lenge man hadde delenummert. ;)