PDA

Vis full versjon : Ladefeil



OlavS.
11/02/10, 21:56
bilen min begynte å lade ujevnt , da jeg var ute en tur i sted. spenninger "jager" mellom 11,5 og 14,5, og bilen jager i takt med dette. den har vært litt ujevn lading ei stund, men ingenting falig, helt til dette skjedde. rett etter den er startet, går den bra, og lader fint, i 2-3 sekunder, mens spennigen stiger til 13,8, og så begynner den å jage. samme rutine hver gang. noen som vet hva det kan være, eller har en misstanke om dette? jeg misstenker dynamo/spenningsregulator?

Morgis
11/02/10, 21:59
lurt å opplyse bil, motor og modell

Dan Bay-Johansen
11/02/10, 22:04
Var borti noe liknende her om dagen på en 940 med 230FD, da kom vi fram til at børstene på dynamoen var utslitt\dårlig kontakt mellom aksel og børster pga slitasjespor i akslingen.

Ladet fint når den var kald, etter 10-15 min begynte det å dale ned og landet på 5-6 volt. Mistenker at det har noe med varmgang å gjøre, uten at jeg har noen god forklaring =)

OlavS.
11/02/10, 22:22
er en 90 mod 240 med B230F.

har misstenkt dynamoen jeg også/spenningsregulatoren. men min daler ikke ned, den bare "jager", og blir liggende i det sjiktet hele tiden. jævla irriterende at lysa blinker:P
og mistenkelig at den skal begynne å jage.. men dynamoen er vel tung og dra med, når den skal bygge opp spennigen igjen.

Christian
11/02/10, 22:39
Er nok dynamoen, dette ;)

OlavS.
12/02/10, 07:55
ok... siden du høres/skrives så sikker ut, så går jeg ut i fra at du har rett. skal bytte dynamoen i dag, og levere ett svar...