PDA

Vis full versjon : Trenger sårt hjelp til ledningsnett!!!



Kim74OTic
20/02/11, 16:57
tenkte å bytte ut ledningsnettet i min 740 med ett fra en 240 :) alt av ledninger er ødelagt her, så lurte jeg på om det såkalte byttet fra 2.2 til 2.4 nett kun gjelder motornett? må jeg koble fra hverandre alt av kontakter under dashbordet for å få det ut? har koblet fra det meste nå og det eneste som er separert fra bilen nå er en ledningsklyse med bla. dyseledniger osv.. men har flere andre ledninger i bilen som er pill råtne som kommer fra inni torpedoveggen. må jeg da bytte ledningsnettet i hele bilen? :(

Frigstad Racing
20/02/11, 17:10
LH 2.4 nettet fra 240 er kun motornett.

Det gamle 740 nettet på passasjersiden må tas ut, separer ledningene som har med motor å gjøre fra de som har med lys osv å gjøre, så legger du opp 240-nettet til den nye motorstyringa.

Kim74OTic
20/02/11, 17:16
LH 2.4 nettet fra 240 er kun motornett.

Det gamle 740 nettet på passasjersiden må tas ut, separer ledningene som har med motor å gjøre fra de som har med lys osv å gjøre, så legger du opp 240-nettet til den nye motorstyringa.

ok :) for der ved dempertårnet på passasjersiden er det et par stikkontakter som er helt ødelagte og alle ledningene mangler isolasjon.. så er bare bra hvis jeg må ta ut nettet fra den siden :) men må jeg klippe noe eller bare koble fra kontaktene? :)

Frigstad Racing
20/02/11, 17:19
Koble fra hjernen og dra alle kablene som går ut fra hjernen inn i motorrom, da blir det helt renska på passasjersiden i motor rommet. du fjerner alt.

Kim74OTic
20/02/11, 17:23
Koble fra hjernen og dra alle kablene som går ut fra hjernen inn i motorrom, da blir det helt renska på passasjersiden i motor rommet. du fjerner alt.

så det blir altså helt tomt på passasjersiden etterpå da? :) hva skal jeg gjøre på førersiden da? har koblet fra alle kontaktene og hjernen på denne siden.. skal jeg bare koble det i igjen? :) PS! ledningene på denne siden er ok :)

Frigstad Racing
20/02/11, 17:24
Ser først nå at du har LH 2.2, da vet jeg ikke. Vet ikke åssen det ledningsnettet er.

Kim74OTic
20/02/11, 17:28
Ser først nå at du har LH 2.2, da vet jeg ikke. Vet ikke åssen det ledningsnettet er.

men er vel noe av det samme i og med du også har 740? :) men jeg trenger hvertfall mere en motornettet nytt da? og må vel kansje hente fra 740 da siden jeg trenger ledninger til lys osv ?

Frigstad Racing
20/02/11, 17:33
Jeg hadde Motronic nett i min. Det vet jeg ikke.
Du har jo alt av ledninger til lys osv, så bare behold dem hvis de er fine?
Splitt opp nettet å separer ledninger som går til motor/følere/lmm etc, de skal du jo bytte. Ledningene som går til lys/spylevæske/batteri etc sparer du på, hvis noen av de har dårlig isolasjon kan du jo klippe bort litt å lodde på ny ledning og bruke krympestrømpe. 240 LH 2.4 nettet er ett rent motornett, alt i denne kabelmatta går kun fra hjerner til følere/lmm/svinghjulssensor/lambda/dynamo etc alt som har med motoren å gjøre, så den gamle kablinga til dette må fjernes :)

Kim74OTic
20/02/11, 17:36
Jeg hadde Motronic nett i min. Det vet jeg ikke.
Du har jo alt av ledninger til lys osv, så bare behold dem hvis de er fine?
Splitt opp nettet å separer ledninger som går til motor/følere/lmm etc, de skal du jo bytte. Ledningene som går til lys/spylevæske/batteri etc sparer du på, hvis noen av de har dårlig isolasjon kan du jo klippe bort litt å lodde på ny ledning og bruke krympestrømpe. 240 LH 2.4 nettet er ett rent motornett, alt i denne kabelmatta går kun fra hjerner til følere/lmm/svinghjulssensor/lambda/dynamo etc alt som har med motoren å gjøre, så den gamle kablinga til dette må fjernes :)

ok :) skal ut å se :) får håpe jeg slipper å klippe av så mye da :P
så hvis jeg bare dra ut ledningene fra hjernen fra inni bilen, så følger det med kontakter til hjernene i et 2.4 nett?

Frigstad Racing
20/02/11, 17:42
Er kontakter til hjernene ja :p

Kim74OTic
20/02/11, 17:43
Er kontakter til hjernene ja :p

:D men er det jetronic du kjører med på 240 nettet ditt? og åssen sluttnr på hjernene? :)

Frigstad Racing
20/02/11, 17:45
Har ikke installert nettet enda. Det er Jetronic LH 2.4 ja, fra 240.
Alt står i prosjekttråden min, -962 og -219 hjerner har jeg.

Kim74OTic
20/02/11, 19:32
Har ikke installert nettet enda. Det er Jetronic LH 2.4 ja, fra 240.
Alt står i prosjekttråden min, -962 og -219 hjerner har jeg.

nå har jeg tatt av hele dashbordet og fy faen så mye ledninger... tror du det er mulig å bare la ledningene til hjernene ligge inni bilen og legge nytt allikevel? å når jeg får koblet ett nytt 2.4 nett så kan jeg vel bare klippe vekk alt ubrukelig på det gamle nettet? :)