PDA

Vis full versjon : Blien lader høyt, og jager



OlavS.
11/02/10, 21:24
bilen min begynte plutselig å jage i sted, og spenningen hopper fra 14,5-11,5 hele tiden, og bilen jager i takt med dette. det skal sies at den har hatt ustabil lading ei stund, så lurer på hva som kan gjøre dette, misstenker at det er spenningsregulator/dynamo som ikke er helt i form. noen som har hatt samme feilen eller veit hva det kan være?

Robinsp
11/02/10, 22:46
Jeg hadde samme feilen på 740en og da var det dynamoen som gjor seg vrang:) bytte den og så vart det bra igjen

OlavS.
12/02/10, 07:56
ok, takk for svar:P

Testdriver
12/02/10, 14:57
Har trua på dynamoen jeg også, kompis var plaget med dette på en opel

Dan Bay-Johansen
12/02/10, 15:12
Om du har løse børster ville jeg sjekket dem først...koster liksom 120,- på biltema e.l.

Var borti noe liknende her om dagen skjønner du, da var børstene utslitt (eller ikke gode nok pga slitasjespor i akslingen).

Robinsp
12/02/10, 17:16
Om du har løse børster ville jeg sjekket dem først...koster liksom 120,- på biltema e.l.

Var borti noe liknende her om dagen skjønner du, da var børstene utslitt (eller ikke gode nok pga slitasjespor i akslingen).

Jeg bytta mine og det var det samme.. men ikke dumt å prøve med nye børster før en kjøper ny dynamo nei:)

Dan Bay-Johansen
12/02/10, 19:01
Jeg bytta mine og det var det samme.. men ikke dumt å prøve med nye børster før en kjøper ny dynamo nei:)

Billig å prøve hvertfall =)

Lurt å sjekke kabling også, løse jordingspunkt, styrestrøm til dynamo osv...

OlavS.
13/02/10, 18:55
har skiftet dynamo, og alt er ok igjen. takk for gode hint/løsninger