PDA

Vis full versjon : noen spm om brennerenheten i dieselvarmern



Ola
19/02/11, 23:17
Ja jeg vet, 100 tråder om emnet ;)

Vifta i brennerenheten løsna og lagde opprør inne i dieselvarmern, så jeg trenger ny.

Hva består denne "brennerenheten" av når jeg bestiller den? (altså innsatsen til 2500-3000kr). Kommer den komplett med vifte, glødeplugg,dyse osv osv, eller må dette bestilles i tilegg?

Var ute med dette i sommer, men det gikk i glemmeboka (var jo varmt ute :D), og nå husker jeg ikke engang hvordan det så ut der inne hehe..

Tips til hva som bør byttes i tilegg til brenneenheten, og gjerne litt ca priser en kan forvente på delene, mottaes med takk.

mister j
19/02/11, 23:27
Om bare det var sprederen til dieselen som løsnet (som det er i veldig mange tilfeller). Er det jo bare demontere faenskapen, og skru på plass igjen sprederen. Men denne gang med gjengelåsing på bolten...

Ola
19/02/11, 23:38
Desverre, så hadde denne gått litt bananas der inne, og ødelagt både gjengeparti, skadet selve viften og litt småtteri..

Husker som sagt ikke detaljene, men jeg gjorde en formidabel jobb med å forsøke berge restene av den der inne, men det fungerer ikke. Ryker som når du starter en gammal lastebil i 40 minus ;)

Så jeg trenger nye deler, men finner ikke noe sprengskisse over delene/delenr, derav spm.

mister j
20/02/11, 00:30
Tror desverre du bare får tak i hel brennsats, komplett med motor, vifte, spreder og dyse.
pris ca 2800,- Om de fortsatt har på lager.

Har noe deler jeg, så om det er krise,(les: vil helst ikke selge:-)) så send meg en pm hva du trenger, så skal jeg se hva jeg har..

Ola
20/02/11, 04:18
Så alt det er komplett for den summen?

Da kjøper jeg utvilsomt hele den ny.

mister j
20/02/11, 20:06
Så alt det er komplett for den summen?

Da kjøper jeg utvilsomt hele den ny.

Ja, nesten som å få det:-)

JørgenT
20/02/11, 20:14
Er komplett ja.
Følges med dyse, vifte og motor.
Ganskje kurant og bytte. Men du må innom Volvo for å slette feilkoder, ellers så får du ikkje gang på den.

Den sperres når den har fått antall mislykkede startforsøk. Da må feilkoden vekk før den kan startes igjen.

Ola
20/02/11, 23:24
Bytte den er ingen problem.. Var fort gjort å ta den ut husker jeg.

Takker for svar, da er det bare å bestille komplett innmat.