PDA

Vis full versjon : HJELP!!! Bytte fra Jetronic 2.2 til Jetronic 2.4



Kim74OTic
19/02/11, 22:01
Hei. Har en Volvo 740 FT 88 Mod med LH 2.2 med Jetronic Hjerner. ( Slutt nummer 541. Å har nå planer / SKAL bytte til LH 2.4 Jetronic.

Er det noen her som kan FORKLARE meg hva jeg må gjøre/bytte? Har hørt sikkert 10 forskjellige ting di 2 siste dagene om hva jeg skal bruke. Noen forvirrende. Så er det noen her som har gjort dette selv å det fungerer fortsatt?

Har fått beskje om å bytte hjerner + lednings nett fra en 740/940 FT/FK nyere enn 89 modell.

Har også fått beskje om å bytte fra en Volvo 240 med 2.4 nett med eller uten turbo ( dette hadde ikke noe betydning )


Så vær så sykt grei å fortell meg hva jeg skal bytte til ( dere som ikke har gjort dette på egen/en annen sin bil vær så grei å ikke svar for vill ha eksakt info om hva som må gjøres! )

Kim74OTic
19/02/11, 22:02
Forresten. Ikke post den linken med han som bytter fra A til F. Selv om jeg får svar men vill ha eksakt svar fra en som gir meg EKSAKT svar.

jan_m
19/02/11, 22:09
hmmm er jo eksakt svar dog...

metrakit
19/02/11, 22:39
du har 3 alternativ sånn eg ser det...

1.benytte datasprut

2.bruke lh.2.4 fra 240 (kan bruke fra alle som var levert med f motor) dette kobles akkurat som på a til f guiden bare der må kobles et par ledninger inn på rele til bensin pumpe og strømtil hjærnen og noe småtterier

3.bruke dashboard fra 940 med tillhørende nett og koble opp dette mot bilen (dvs du bytter heile nettet fra frontrute og fram endel jobb)

Kim74OTic
20/02/11, 02:48
du har 3 alternativ sånn eg ser det...

1.benytte datasprut

2.bruke lh.2.4 fra 240 (kan bruke fra alle som var levert med f motor) dette kobles akkurat som på a til f guiden bare der må kobles et par ledninger inn på rele til bensin pumpe og strømtil hjærnen og noe småtterier

3.bruke dashboard fra 940 med tillhørende nett og koble opp dette mot bilen (dvs du bytter heile nettet fra frontrute og fram endel jobb)

ja har funnet ut at det er en del jobb, og jeg har bare begynt å pelle ut ledningsnettet :P

kriigern
20/02/11, 10:08
Gjorde detta på en -87 240 en gang ... Så vidt jeg husker var det å bytte matta fra motor rom og inn i kupe , og ettersom du sikkert ikke har lik kontakt som den på l.h 2.4 , var det å klyppe av kontakta å dra de 6 ledningene så vidt jeg husker .. (en til speedometer , bensin pumpe rele, hjerner, 2 mener jeg det var skulle inn på sikrings boksen.. ) dette gjelder jo 240, men når det kom til pumpene lå ledningene klare fast teipet under bak setet , og det eneste var å dra ledninger fram til sikrings boks .. Prøvd koblings skjema ? : p

PVT
20/02/11, 12:21
jeg brukte 240 nett på 760'n bare dytta vekk motronic styringa inni forskjermene. var enkelt å legge opp og de kablene som skulle kobles til henta jeg endten fra sikkrings brettet eller kontakten til motronic hjernen.
bruk multimeter og A til F guiden du må lese hvilke kabler som skal hvor og farger. Er ikke så vanskelig når du sitter med lednings nettet forran deg.
Så det jeg har er
hjerner fra nyere 940 tenning og bensin
ledningsnett fra nyere 240 og svinghjulet fra 240'en

Kim74OTic
20/02/11, 14:13
jeg brukte 240 nett på 760'n bare dytta vekk motronic styringa inni forskjermene. var enkelt å legge opp og de kablene som skulle kobles til henta jeg endten fra sikkrings brettet eller kontakten til motronic hjernen.
bruk multimeter og A til F guiden du må lese hvilke kabler som skal hvor og farger. Er ikke så vanskelig når du sitter med lednings nettet forran deg.
Så det jeg har er
hjerner fra nyere 940 tenning og bensin
ledningsnett fra nyere 240 og svinghjulet fra 240'en

er det jetronic hjerner du bruker nå da ? har du sluttnr? :)

PVT
20/02/11, 14:25
bensin hjerne : 0 280 000 984 (LH2.4.4) imobilizer som er chipa vekk
tennings hjerne : 0 227 400 219 også chipa
men tenker å kjøpe nye chipp til tenning og bensin når det da har skjedd mye den siste tia på den fronten

PVT
20/02/11, 14:37
kjøpte chipp av han karen her for en stund sia
men tennings chippen min veit jeg ikke hvor kommer fra så derfor skal jeg bytte

Emil Horpen Hetty, Buskerud, Tlf: 90071358
Leverer chipper til LH 2.4, Bensin og Tenning.

Kim74OTic
20/02/11, 15:03
bensin hjerne : 0 280 000 984 (LH2.4.4) imobilizer som er chipa vekk
tennings hjerne : 0 227 400 219 også chipa
men tenker å kjøpe nye chipp til tenning og bensin når det da har skjedd mye den siste tia på den fronten

ok:) men vet du om jeg kan ta hvilke som helst tenningshjerner så lenge de hører sammen? fra hvilke som helst turbobil? :)

kriigern
20/02/11, 21:03
Er vel bare den nyere bensin hjernen som er chip-bar... Den såkalte "gullboksen" .. Se på sidene til turbotrimming.no .. De selger sånne hjerner for 1500 trur j ..

metrakit
20/02/11, 21:20
Er vel bare den nyere bensin hjernen som er chip-bar... Den såkalte "gullboksen" .. Se på sidene til turbotrimming.no .. De selger sånne hjerner for 1500 trur j ..

må nokk rette deg litt..det folk kaller gullboks er tenningshjerne løs chip(chippbar) her ikkje nummerene i hodet men 219 trur eg er en.. se på a-f guiden der stå det listet opp hva du kan bruke av tenning og innsprut hjerner.

kriigern
28/02/11, 23:44
Jo helt rett, takk for det .. Uuuups .. : p Tennings boksen jeg mente .. : p Er ikke helt sikker på årstall de kom , men trur 95 ell 96... Trur den kan slutte på 207 oxo , men min sluttet på 219 .. Bensinboksen har alltid vært den samme , og med løs chip .. mye tru'ing her.. : S

Wakdar
21/03/11, 23:34
"Gullhjernene" er chipbare og har 2 nummer som jeg vet.
-219 er fra bil med manuell gir.
-207 er fra automat.

Er faktisk noen sorte tenningsbokser som også er levert med løs chip.

Uberhenrik
22/03/11, 01:17
"Gullhjernene" er chipbare og har 2 nummer som jeg vet.
-219 er fra bil med manuell gir.
-207 er fra automat.

Er faktisk noen sorte tenningsbokser som også er levert med løs chip.

Fins fler gullhjerner en disse to, men de er veldig skjeldene.
Noen svarte tenningsbokser har løs, noen kan man kjøpe kit til (datterkort) for å gjøre de chippbare.

Tror også det fins noen svarte med Motorola chip, disse kan ikke chippes.