PDA

Vis full versjon : 940: Rar skrapelyd bak under kjøring....



John Walley Racing
11/02/10, 19:55
I det siste så har det kommet en rar "skrape" lyd når jeg er ute å kjører med 940ien min..
Det høres ut som om den kommer bakfra... og den kommer og går på en måte. kan fint kjøre en stund mellom hver gang den kommer...
Min teori er at det er enten ett hjullager eller bremseskive/kloss problem...
men er egentlig lite gira på å skru noe av dette fra hverandre før jeg tror jeg vet.... hehe..
lyden kan på en måte minne om ei eksospotte som subber bakken såvidt.. og ja... har allerede sjekka at det faktisk ikke er det.. :rolleyes:

Men er veldig klar for å høre noen av teoriene deres.. da det er sikkert flere av dere som er mer mekaniker osv enn meg...

har forøvrig annet enn å konstatere at potta ikke har falt ned.... røska og rivi i samtlige av hjula rundt på bilen for å kjenne på hjullagerene men kan ikke si jeg merka noe "unaturlig" da..
men har som sagt ikke utelukket det problemet..

på forhånd takk for alle forslag/hjelp... :)

T90
11/02/10, 21:11
Hjulne som tar i innerskjermene pga is å sørpe?

Volvo144
11/02/10, 21:27
bremseskjold som er rusta og har blitt klemt av is og snø og dermed kommer borti bremseskive?

Utslitt blemsekloss?

Biltema bremseklosser hvor belegget er falt av?

vol760
11/02/10, 22:29
jekk opp bilen og snurr på hjula.. kan kanskje høyre noke då?

John Walley Racing
12/02/10, 13:59
hmm.. da skal jeg sjekke de tinga dere nevner her iløpet av helga...
tror ikke det er is i hjulbuene... men kan godt hende det er noe med bremseskjold...
såvidt meg bekjent så er det ikke biltema deler på bilen i det hele tatt.. men skal ta det i betraktning og sjekke for sikkerhets skyld.. KAN jo være en deffekt org bremsekloss.. selv om jeg er litt i tvil....

men takker og bukker for svar og forslag.. da har jeg litt å finne på i helga....

Volvo144
12/02/10, 16:37
sjekk også håndbrekksko og om ting er fastrusta inni der...

T90
12/02/10, 19:05
Kommer lyden fra en av sidene eller midt under bilen?

John Walley Racing
12/02/10, 22:59
det må jeg helt ærlig innrømme at.. jeg ikke har klart å lokalisere.. som sagt den minner egentlig mest om at eksos anlegget skulle ha falt ned...
men begynner å tro det har noe med is å gjøre pga det har vært litt varmere her idag og jeg har hatt en lang tur med bilen... og jeg syntes ikke jeg la merke til lyden da...
hmmm... mystisk... men skal undersøke litt mer i løpet av helga.. håper jeg blir klokere...

forresten takk til den som endra overskrifta... problemet blei bedre forklart nå.. :)

A.Finstad
13/02/10, 10:11
kan hende at det er is i hjulbuene siden du sier at du ikke merka noen når du var ute å kjørte nå sist så kan hende at isen har blitt skrapt bort hver gang du har subba å det er derfor det har blit borte.

henrik940
13/02/10, 10:37
Jeg opplevde det samme, bare foran. Kom skrapelyder inniblandt. Til slutt merka jeg at det kom i svinger, med litt dumper. Kikka foran i hjulbua, og der lå det is som man ikke så viss man virkelig ikke prøvde. Var denne som lagde den jævla lyden :p

John Walley Racing
14/02/10, 16:57
jeg begynner å bli ganske sikker på at det hadde noe med is osv å gjøre... for nå så har jeg hatt flere "lydløse" kjøreturer...
Men kommer til å følge med videre... hører jeg det igjen... så får jeg heller ta prossesen en gang til... hehe...

Men jeg takker for alle forslagene og hjelpen... :)