PDA

Vis full versjon : Ryggelyset streiker (V70)



Sokk
19/02/11, 02:32
Ryggelyset på min -97 mod v70 har nylig begynt å bli lat... Merker det lar vente litt på seg før det tenner / litt riksling på kula. Noen som har noen tanker på om det er en løs kontakt en plass?

Manuell kasse, verdt å nevne

Kan vel nevne at jeg har fiklet litt rundt girkulen da jeg monterte startknapp der, og så har jeg merket at den for en tid tilbake plutselig valgte å slutte å ville gå i revers på motorveien (kjempekjekt å forundre venner med),dette kaaaaan ha en sammenheng, vet ikke sikkert når ryggelyset begynte å kødde seg :/

gunnargt
19/02/11, 05:17
Bytt ryggelysbryteren på kassa så tenker jeg den blir bra jeg :)

brynna
19/02/11, 09:18
Skru ut bryter og sjekk om det er slitasjespor i armen som bryter har anlegg mot nedi girkassa.
Har du fått slitasje der hjelper det lite å skifte bryter. Bryter har blitt for "kort" så den går ikke inn nok for å få kontakt.
Måtte selv slipe bryter 2 mm så gjengene ble lengre, altså bryter gikk å skru dypere ned mot arm.

Vær forsiktig med hvor mye som tas bort. Er lite å slipe på.

Brukte et baufilblad for å sage rundt innerst.

Sokk
19/02/11, 12:01
Innkommende dumt spørsmål - antar jeg må jekke opp bilen for å finne bryteren? Har sparka i dekket og hele pakken, men finner ikke bryteren avbildet i haynes gjør det selv-håndbok :/

Jeg som trodde jeg hadde mer peiling enn som så

brynna
19/02/11, 13:05
Innkommende dumt spørsmål - antar jeg må jekke opp bilen for å finne bryteren? Har sparka i dekket og hele pakken, men finner ikke bryteren avbildet i haynes gjør det selv-håndbok :/

Jeg som trodde jeg hadde mer peiling enn som så

Er ikke sikker på V70, men på 850 sitter den på toppen av girkassa under luftfilterkassa. Meget enkel å komme til hvis du tar bort filter
Regner med at den er på samme plass på V70????
Stor skrue/mutter med ledninger tilkoblet. Tror det er 24 mm

Skru rett vei og ikke bruk makt, for den er av lettmetall. Enkel å knekke. Da sitter gjengene igjen

kirkis
19/02/11, 15:43
Anbefaler sterkt langpipe på denne jobben. Går såvidt uten, men langpipe er å foretrekke.

Sokk
27/02/11, 14:46
En ubetydelig filing for å la kontakten gå dypest mulig samt litt vask av drit dere den ble skrudd på gjorde jobben.

Trengte ikke ta vekk luftfilterkassa da det gikk såvidt å lirke hånden nedi der og bygge sammen en jæla lang forlenger på skrallen for å få den helt opp så jeg kunne skru.

Pipen må være 22mm, og være av lang type. Det går såvidt uten en lang en, men da uten å sette pipen helt på skrallen.

Takker alle for gode svar!