Vis full versjon : kakkling i motor etter blokk bytte<!??
jeg bytta ut a blokka mi med en f blokk, og før jeg bytta gikk motoren fint,
men når jeg starta opp nå så kakkler den mye? på en måte som en diesel motor..
noen som vet hva dette kommer av?=
blokka er nyoverhalt.
Gjevn tikking eller? Høy?
Overhalt selv?
i bilen min nå står det en Et motor sm det ble bytta stempelringer og lager og råder. etter dette fikk jeg skjørtebank på lavere turtal men når du girpå litt så forsvinner det. og det høres ut som en diesel på tomgang. skal putte i en nyborra blokk med underspyling nå så da blir jeg kvitt den lyden.
hmm, motoren gikk fint i den forrige bilen den satt i, og jeg har bytta veiv og rådelagre bare, og nå så kakler den så fælt, det høres litt ut som ventil tikk, bare ennå høyere og hardere! toppen ahr riktig nok gått på mineral olje før, og nå får hele motoren på fullsyntetisk. kan det ha noe og si? han høres ut som om det kommer ifra toppen, men det forplanter seg jo så veldig så :P
altså, høy tikking men ikke på høye turtall..
hør på motoren med stetoskop eventuelt åpne oljekorka å hør om lyden blir kraftigere. om det er i fra toppen så er det helt vanlig. ekte volvoer skal ha ventil kakling :p
kan det være vannpumpa? satt på en annen vannpumpe og jeg vet ikke helt hvordan stand den var i.
hør på motoren med stetoskop eventuelt åpne oljekorka å hør om lyden blir kraftigere. om det er i fra toppen så er det helt vanlig. ekte volvoer skal ha ventil kakling :p
hehe var ikke ventilkakling;) målt klaring osv også, men lurer på om det kan være vannpumpa??
Å sette på deler med tilstand du ikke kan garantere for er ganske enkelt gambling. Blir som de som kjøper billige råder fra SPM og ikke måler dem. Sett på ei du vet er i orden så slipper du uheldige hendelser.
Feil rådelagre? Altså feil klaring... da dunker det på lave turtall grunnet lavt oljefløde.. starten på rådebank...
Feil rådelagre? Altså feil klaring... da dunker det på lave turtall grunnet lavt oljefløde.. starten på rådebank...
riktige lagere :)
riktige lagere :)
Ok, bare tenkte at det er lett å slenge in std. størrelse lagre og så finne ut at veiva har vært slipt.. :)
ja det er sant, måle ut før ejg bytta :)
har du noen andre tips?:)
vannpumpa mi er ikke helt i humør, kan den lage sånn lyd?
Jepp. Mondeoen jeg kjører til daglig klakka så hardt at jeg knapt turte kjøre den... det var død vannpumpe. :)
Jepp. Mondeoen jeg kjører til daglig klakka så hardt at jeg knapt turte kjøre den... det var død vannpumpe. :)
da får jeg prøve og bytte den, kan ikke skjønne at det kan være noe annet :p
er den skjørtebank lyden veldig høy klakking ? hjalp ikke å bytte vannpumpe...
Skjørtebank blir lavere når motoren blir skikkelig gjennomvarm....
Men rådebank, det blir høyt!
kjørte en tur nå, motoren går pent på tomgang, men når den kommer over 2000 omdreininger så kakkler det virkelig! men bilen går ellers som den skal, noen tips?
får ikke lagt inn på telfon, men er liksom samme lyden som ventil tikk, bare mye sterkere og veldig intens! :)
Rus den opp til 3500, hold den der i 1-2 sekunder og bråslipp gassen. Blir lyden liksom høyere før den blir lavere igjen?
jeg kan ikke helt forstå hvordan det lar seg gjøre, men jeg tror stempla kanskje butter akkurat i ventila, så jeg tenkte og vri kammen til ene siden, så ventila lukker føre stemplet kommer opp, noen som veit til hvem side jeg skal vri kammen?
Rus den opp til 3500, hold den der i 1-2 sekunder og bråslipp gassen. Blir lyden liksom høyere før den blir lavere igjen?
tjaa,, kan vel stemme det :)
tjaa,, kan vel stemme det :)
Hadde den slått borti ventilene så hadde det vært natta etter ett sekund.. de bøyer seg tvert. Og hvis den låter sånn, så har du rådebank... den høyere lyden før den synker er 99% bankers give-away på at det er det.. :(
:( :( skal gjøre ett siste hederlig forsøk på og sette på justerbare kamdrevet mitt i morra og se om lyden blir borte pga ventila åpner før :)
Høres veldig ut som rådebank gitt.
er jo litt rart om det plutselig ahr blitt det ettersom den var like fin i forrige bilen :)
Hadde ikke du bytta lager?
Hadde ikke du bytta lager?
jo? :)
Da kan det være noe der som har fucka seg, enten for små lager, eller løse lager, eller noe lurt der.
Da kan det være noe der som har fucka seg, enten for små lager, eller løse lager, eller noe lurt der.
ja noe muffins er det i hvertfall, tenkte å ta den opp i morra og titte:)
feilen var lagerras på ene rådelageret!
men nå går skuta igjen :) sviver og går som aldri før ;)
Hvaaa var det jeg saaaaaaaaa :D
Hvaaa var det jeg saaaaaaaaa :D
hehe:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.