PDA

Vis full versjon : Innfestning firepunkts seler?



VolvoR-Sport
17/02/11, 21:10
Skal montere firepunkts seler i 242n, så har jeg rota bort bilsport boka mi!
Lurer på innfestning av seler bak, vil ha mest mulig rett sele bakover.
Tenkte selv og feste i hattehylla, kan jeg bare lage noen store plater som ligger på undersida å feste i eller blir det for svakt?

Slik tenkte jeg det: plate med fast sveise mutter - karosseri - skive - øyebolt

Kodja
17/02/11, 22:05
har grubla litt på det der med bakre feste selv. kom fram til at jeg da ville lage meg et tverrstag under hatthylla som festeboltene skrues ned i ev med bolt på undersiden + det vil fungere som et krengestag høyt montert når det ligger mot hjulbrønnene mellom og bak/under hatthylla. mulig det vil kunne stive opp bilen litt også.

VolvoR-Sport
17/02/11, 22:10
Har hatt ideen om tverrstag mellom hjul brønnene jeg og men..
Øyebolten er jo ikke spes lang..

Sebbe
17/02/11, 22:22
hva med å lage til ett tykt rør som du skrur i innfestningene til beltene til baksetene? de er jo hvertfall beregnet for å tåle den påkjenningen. er ikke helt sikker på om det lar seg gjøre da, husker ikke helt hvordan det ser ut bak der.

cossykiller
17/02/11, 23:47
da vil den jo ikke være like ben etterpå, med mindre du tenker på toppen av selene...

Sebbe
18/02/11, 16:13
tenkte på toppen av selene

R-242tic
27/02/11, 21:40
brukte et vinkeljern som jeg festet i hatthyllen til orginale selefestene, pluss at jeg borret hull midt på, og festet med skruer.. monterte så "øyebolter" som jeg festet selene i. selene ble da nesten vannrett bakover