PDA

Vis full versjon : Folkens!;) Har jeg gjort et godt kjøp?



zachariassen
17/02/11, 19:00
Hei godtfolk!

Har i lang tid vært stor fan av Volvo, kommer fra en "volvo-familie", der det har gått i premium utgaver av 240, 850 og S80, nå har endelig jeg tatt steget, jeg har investert i en V70 2005 SUMMUM 2.0 T 180 HP(hentes lørdag 19.02), og jeg gleder meg stort til å kjøre den ut fra forhandler.

Jeg lurer på om noen kan gi meg feedback på bilen, som har litt mer erfaring enn meg, om dette var et godt kjøp(kanskje en smule sent, i og med jeg har signert på kontrakten, men greit å få bekreftet dette fra andre hold:D:D).. Bra pris? osv.. ting jeg burde være ops på.. osv.

BILEN:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25955502

Hvordan er det å tune bilen? Burde jeg?
Noen som vet hvor jeg får tak i billig navigasjonsCD, da denne er fra 2005 og mangler en del veier.

Andre gode råd?

Takk på forhånd!

Torstein
17/02/11, 22:44
Tuning får du nok tak i fra firmaet BSR.
Har det vært oljeskift på girkassa?
Etter det jeg har lest her på forumet bør en skifte olje for hver 60 000 km. mulig det gikk som ett av punktene på 120 000 km som bilen "akkurat" har hatt?

Du blir nok godt fornøyd.

Per Turbo
17/02/11, 22:49
Gratulerer med ny og fin bil! Så veldig bra ut denne her :)

Min smak er noe ulik din, jeg ville ikke hatt beige interiør og treverk, men hver sin smak. Men bilen i seg selv er lekker, og fargen på bilen gjør seg veldig bra!

Dette er ikke en bil med utrpegede problemer og mangler, og bensinmotoren er ganske snill og grei å ha med å gjøre. Så her venter det mange flotte mil på veien vil jeg tro :)

zachariassen
18/02/11, 07:29
Tuning får du nok tak i fra firmaet BSR.
Har det vært oljeskift på girkassa?
Etter det jeg har lest her på forumet bør en skifte olje for hver 60 000 km. mulig det gikk som ett av punktene på 120 000 km som bilen "akkurat" har hatt?

Du blir nok godt fornøyd.

Håper det, 60 000 altså? Bilia sa 80 000 til meg;) Skal få beskjed når jeg henter bilen på lørdag.

zachariassen
18/02/11, 07:30
Gratulerer med ny og fin bil! Så veldig bra ut denne her :)

Min smak er noe ulik din, jeg ville ikke hatt beige interiør og treverk, men hver sin smak. Men bilen i seg selv er lekker, og fargen på bilen gjør seg veldig bra!

Dette er ikke en bil med utrpegede problemer og mangler, og bensinmotoren er ganske snill og grei å ha med å gjøre. Så her venter det mange flotte mil på veien vil jeg tro :)

Jeg er glad i skinninteriøret, men jeg er enig når det kommer til treverket, er ikke spesielt glad i det jeg heller, men i og med det er en bil som det er og ikke en utpreget sportsbil, så kan jeg leve med det.

Er det eventuelt vanskelig å bytte ut treverket?

Daniel V
18/02/11, 08:37
Jeg er glad i skinninteriøret, men jeg er enig når det kommer til treverket, er ikke spesielt glad i det jeg heller, men i og med det er en bil som det er og ikke en utpreget sportsbil, så kan jeg leve med det.

Er det eventuelt vanskelig å bytte ut treverket?

Heisann!

Gratulerer med ny bil! :D

Vi kjøpte selv en 07 V70 her for 3 uker siden, og kan ikke si annet enn at vi er storfornøyd! Kjempe komfort, går rolig, og god plass!

Bytte ut treverket er ikke så vanskelig, men det koster nok litt penger. Hvis du skal bytte, så vet jeg at det finnes et sett i carbon (var en her inne som monterte det i sin V70 for ikke så lenge siden), som jeg tror vil se bra ut i din! :)

Vi har dog diesel og manuell da, for å slippe problemet med automatgirkassene.

Håper du får like mye kjøreglede i din, som det jeg har fått i min! :D

PS: Du må få deg en original takvinge med bremselys (som du kjøper hos Volvo) ;)

Da ser bilen 100 ganger bedre ut med en gang! (Rart det ikke fulgte med på din originalt egentlig) :)

zachariassen
18/02/11, 10:53
Heisann!

Gratulerer med ny bil! :D

Vi kjøpte selv en 07 V70 her for 3 uker siden, og kan ikke si annet enn at vi er storfornøyd! Kjempe komfort, går rolig, og god plass!

Bytte ut treverket er ikke så vanskelig, men det koster nok litt penger. Hvis du skal bytte, så vet jeg at det finnes et sett i carbon (var en her inne som monterte det i sin V70 for ikke så lenge siden), som jeg tror vil se bra ut i din! :)

Vi har dog diesel og manuell da, for å slippe problemet med automatgirkassene.

Håper du får like mye kjøreglede i din, som det jeg har fått i min! :D

PS: Du må få deg en original takvinge med bremselys (som du kjøper hos Volvo) ;)

Da ser bilen 100 ganger bedre ut med en gang! (Rart det ikke fulgte med på din originalt egentlig) :)

Herregud, nå klarer jeg nesten ikke å vente på å få hentet den ut i morgen! Dette blir bra! Jeg skal få tak i en slik vinge, påkoste litt carbon i lengden kanskje. Første pri er vel vinge og sote rutene hos en proff bilpleie i Tønsberg, fikk pris på 4 000 for alle vinduene fra passasjerbak, sideruter bak og bakrute.

Jeg skal aldri ha manuell, jeg pendler for mye i jobben, og de siste fem årene har jeg kjørt passat automat og seneste en mercedes c200 2008 automat, jeg er faktisk så glad i volvo at jeg selger min c200 2008 og går til volvo v70 2005.

Per Turbo
18/02/11, 11:16
Du må nok bare få gjort den sotingen, og få på vingen som Daniel sier :)

Bilder er ett must når du har den på tunet!

zachariassen
18/02/11, 13:03
Du må nok bare få gjort den sotingen, og få på vingen som Daniel sier :)

Bilder er ett must når du har den på tunet!

Det kommer bilder når jeg har fått den på tunet på lørdag, da skal jeg dra frem speilrefleksen og knipse som om det skulle vært selveste Lady Gaga på tunet;)

Daniel V
19/02/11, 13:51
Vi venter i spenning! :D

Men skjønner veldig godt hvis du ikke klarer å sette fra deg bilen i dag! Jeg kjørte 20 mil i vår første dagen vi hadde den, fordi den er så sykt deilig! :D

Btw, så finnes treverket i aluminium også, hvis du synes carbon er litt overkill. Jeg synes begge to er flotte! Vi har alu i vår :)

Det ser forøvrig slik ut: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1622.jpg

Martin.S
19/02/11, 14:04
Heisann!

Gratulerer med ny bil! :D

Vi kjøpte selv en 07 V70 her for 3 uker siden, og kan ikke si annet enn at vi er storfornøyd! Kjempe komfort, går rolig, og god plass!

Bytte ut treverket er ikke så vanskelig, men det koster nok litt penger. Hvis du skal bytte, så vet jeg at det finnes et sett i carbon (var en her inne som monterte det i sin V70 for ikke så lenge siden), som jeg tror vil se bra ut i din! :)

Vi har dog diesel og manuell da, for å slippe problemet med automatgirkassene.

Håper du får like mye kjøreglede i din, som det jeg har fått i min! :D

PS: Du må få deg en original takvinge med bremselys (som du kjøper hos Volvo) ;)

Da ser bilen 100 ganger bedre ut med en gang! (Rart det ikke fulgte med på din originalt egentlig) :)

Var det ikke faren din som kjøpte a?;)

zachariassen
20/02/11, 11:50
Vi venter i spenning! :D

Men skjønner veldig godt hvis du ikke klarer å sette fra deg bilen i dag! Jeg kjørte 20 mil i vår første dagen vi hadde den, fordi den er så sykt deilig! :D

Btw, så finnes treverket i aluminium også, hvis du synes carbon er litt overkill. Jeg synes begge to er flotte! Vi har alu i vår :)

Det ser forøvrig slik ut: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1622.jpg


Jeg tror carbon blir litt overkill i v70n for min del, hadde jeg hatt en V70R eller en C70 passer det bedre inn, foreløpig har jeg og kona blitt enige om at vi liker treverket i bilen, syntes det passer med stilen og hvordan type bil det er. Kanskje jeg begynner å bli gammeldags.

The Sven
20/02/11, 12:18
Gratulerer med ny og fin bil! Så veldig bra ut denne her :)

Min smak er noe ulik din, jeg ville ikke hatt beige interiør og treverk, men hver sin smak. Men bilen i seg selv er lekker, og fargen på bilen gjør seg veldig bra!

Dette er ikke en bil med utrpegede problemer og mangler, og bensinmotoren er ganske snill og grei å ha med å gjøre. Så her venter det mange flotte mil på veien vil jeg tro :)

Du kjøpte jo akkurat en bil med beige interiør og treverk selv:D

Gratulerer med pen bil til trådstarter :)

Daniel V
24/02/11, 00:38
Var det ikke faren din som kjøpte a?;)

Når familien kjøper, er det da "vi" :D Da er det jo like mye mamma sin bil også da ;)

Martin.S
24/02/11, 19:39
Når familien kjøper, er det da "vi" :D Da er det jo like mye mamma sin bil også da ;)

Akkurat.

locked
26/02/11, 22:22
Vi venter i spenning! :D

Men skjønner veldig godt hvis du ikke klarer å sette fra deg bilen i dag! Jeg kjørte 20 mil i vår første dagen vi hadde den, fordi den er så sykt deilig! :D

Btw, så finnes treverket i aluminium også, hvis du synes carbon er litt overkill. Jeg synes begge to er flotte! Vi har alu i vår :)

Det ser forøvrig slik ut: http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/1622.jpg
kjørte 1000km med min første dagen :p