PDA

Vis full versjon : vifte til varmeapparat



firkløwern
16/02/11, 22:27
Hey, varmeapparatet i 740'n er litt tungvindt for bryteren til den "vifta" eller hva jeg skal kalle det, den funker bare på hakk nr 4. Er litt usikker på hvorfor... Noen sier at det er relè som er ødelagt, og noen sier at det ikke er noe relè, noen sier det er vifta osv.

Noen her som har no tips om hvordan jeg kan få alle fire hakka på varmeapparatet til å funke??:D

Motstand
16/02/11, 22:33
Funker den på hakk fire, er det motstanden som har ryki. Denne sitter rett ved vifta i "røret" som vifta får luft fra. Du kan ikke ta feil av den:P. Koster rundt tusenlappen på Volvo. Anbefaler å dra til ditt lokale huggeri å se om dem har en der;)

firkløwern
16/02/11, 22:34
Takk :D da skal jeg fikse det, er så irriterende når det blåser så mye

Motstand
16/02/11, 22:41
Det er skikkelig irriterende!:P. Er en ganske vanlig feil egentlig. Bytta min for bare 3 uker siden og har funka smertefritt siden:).

Anbefaler deg å åpne vifta di med det samme og se om den er rein og fin. Det kan samle seg drit nedi der som gjør at den går tungt. Som igjen gjør så motstanden "brenner" opp. Eller så er motstanden rett og slett gammel og rusten:P.

945-Halden
16/02/11, 23:28
Mulig det rett og slett er selve bryteren også, men den er jo ofte å få hos høggeren.

Wrasko
17/02/11, 00:09
Dette er ett emne som ble tatt opp senest for 2 dager siden eller no. Går å søke :)

firkløwern
19/02/11, 12:56
Funker den på hakk fire, er det motstanden som har ryki. Denne sitter rett ved vifta i "røret" som vifta får luft fra. Du kan ikke ta feil av den:P. Koster rundt tusenlappen på Volvo. Anbefaler å dra til ditt lokale huggeri å se om dem har en der;)

Flott! Blir nok å kjøpe en ny en fra bcb.no koster 370 kr eller noe, Takk for hjelpen:D

firkløwern
19/02/11, 12:56
Det er skikkelig irriterende!:P. Er en ganske vanlig feil egentlig. Bytta min for bare 3 uker siden og har funka smertefritt siden:).

Anbefaler deg å åpne vifta di med det samme og se om den er rein og fin. Det kan samle seg drit nedi der som gjør at den går tungt. Som igjen gjør så motstanden "brenner" opp. Eller så er motstanden rett og slett gammel og rusten:P.

Ja da skal jeg sjekke den mens jeg ligger der:D

firkløwern
19/02/11, 12:57
Dette er ett emne som ble tatt opp senest for 2 dager siden eller no. Går å søke :)

Hehe ja men hvorfor søke når jeg selv kan spørre :P

firkløwern
19/02/11, 12:58
Mulig det rett og slett er selve bryteren også, men den er jo ofte å få hos høggeren.

Ja hvis det ikke er motstanden så er det nok også selve bryteren, takk for tips:)