PDA

Vis full versjon : Hjelp til og koble opp b20!



skilompa
16/02/11, 17:58
Mårn Mårn. Jeg er hobbymekaniker til den store gullmedaljen: P, Så.
Trenger hjelp til og koble opp b20 i 142. trenger og vite hvordan jeg skal koble opp til startern? noen ledninger som er borte og litt diverse.
Og folk sier at det bare er 5 ledninger og alt det der, men er jo ingen som klarer og si hvor de 5 skal henn. Og hvor ledningene fra tenninslåsen skal hen?

Mvh Espen

Krissmp
16/02/11, 18:10
kan bruke et multimeter eller en testlampe for a sjekke.

skilompa
16/02/11, 20:37
Har gjort det så vet hvor det er strøm og ikke, men det er ingen reaksjon når jeg kobler det opp til starteren. er det noe relle eller ssikring som kan ha noe med dette og gjøre da?

Christian
16/02/11, 20:41
Startern skal ha en feit pluss inn på den 8mm skrua, også skal den ha strøm fra tenningslåsen på det lille kabelskostikket rett ved siden av. Hvis du har koblet dette riktig skal startern da gå rundt. Pass på at blokka er skikkelig jordet, da startern trekker jord via godset mot blokka.

Hvis den ikke slår inn på tenningslåsen kan du "tjuve" den ved å ta en skrutrekker/fastnøkkel/whatever mellom den feite plussen og det lille stikket (slik at det går strøm igjennom) da skal startern slå inn.

skilompa
16/02/11, 20:47
okey mange takk. skal jeg prøve det.

skilompa
23/02/11, 18:43
Problemer med at den ikke får bensin, skal pumpa suge mærkbart mye, sånn at man kjenner det godt? eller hvordan er det ?