PDA

Vis full versjon : Bytte til mindre motorvarmerinntak?

Tore
16/02/11, 09:16
Min bil har orginal motorvarmer med megasupersvær strøminntak bak skiltet. For det første er det ikke særlig lekkert med skinnene som skiltet henger på da skiltet "står" ett par centimeter foran fangeren, dernest er jo pluggen enorm, samt at skilt-skinnene mine begynner å bli slitte etter så å si daglig bruk i vinterhalvåret gjennom mange år...

Noen som vet om det finnes inntakskabler av den lille typen som passer rett på det øvrige motorvarmeropplegget (altså koblingene) som sitter på bilen, gjerne hvilket fabrikat som har levert dette til volvo. Mistenker at muligens delene fra V70n kan passe, noen som kan bekrefte dette?

angerman
16/02/11, 14:54
er nok mulig det passer ja. volvo benytter seg av calix systemet. sveriges svar på defa.

Tore
16/02/11, 15:37
er nok mulig det passer ja. volvo benytter seg av calix systemet. sveriges svar på defa.

Betyr det at jeg faktisk kan bruke Calix deler fremfor Volvo uten å bytte alt sammen?

ovevolvo
16/02/11, 17:41
Betyr det at jeg faktisk kan bruke Calix deler fremfor Volvo uten å bytte alt sammen?

er ikke sikkert det, monterte motorvarmer på 850 min, det va orginal volvo, men det sto volvo på nån av delan og Brakon på nån. ha forstått at brakon lagde motorvarmere ei stund for volvo

konso
16/02/11, 20:59
Hvis du har et splitpunkt et sted, eller kobling mellom kabel og f.eks motorvarmerelement så er det lett å se forskjell mellom calix og defa. Calix sine kontakter/skjøter er helt runde, mens Defa har halvmåne med et rettspor på jord.