PDA

Vis full versjon : Innovate LC1 - simulering av smalbåndslambda?



Joakim-G_R
14/02/11, 21:31
Har en LC-1 og kunne tenkt meg å kjørt med simulert smalbåndslambda fremfor å stappe inn 2 eksosbremser.

Hvor stabilt er dette, og hvor kaldt takler faktisk LC1? Ser det står oppgitt noen steder til 0 grader, men regner med det er operativt til kjøligere også?

VolvoR-Sport
14/02/11, 21:40
simulerer fint hos meg hvertfall :)
har jo forvarming på sonden, så jeg har ikke avlesnings problem v/ 6 minus hvertfall..

Joakim-G_R
14/02/11, 21:44
Er vel styringsenheten som sliter ved minus, regner med "problemet" er kaldt/varmt/kaldt om hverandre, og da kondens?

Selve sonden er jo "dum", forsåvidt. :p

VolvoR-Sport
14/02/11, 21:52
mulig, har ikke merka noe feil ved min..
joda, blir jo kondens av det men det fordampes jo ved forvarming :)
kondens i eksosen blir det jo..

Joakim-G_R
14/02/11, 21:58
apapap, IKKE i lambdaen, kondens i STYRINGSENHETEN.. :p

VolvoR-Sport
14/02/11, 22:01
aaah :P
kan ikke si jeg har delt den å sjekka men hehe :)

Joakim-G_R
14/02/11, 22:09
Lenge har du brukt den?

Det er en bruksbil som MÅ starte og gå, hver dag, enten det er 30 varme eller 40 minus. (Det er begge deler hjemme hos meg iløpet av året..)

Så om vintern, 40 minus, startes og blir varmt inni bilen, stopper, og 40 minus igjen, håper ikke det byr på noen problemer. :p

Kalsn
14/02/11, 22:09
Legger jo styreenheten inne i bilen (seff), men blir jo samme greia med resten av elektronikken egentlig, er vell neppe noe som helst som er veldig glad i kuldegrader? Min har nå overlevd til nå, med konstant -10 (Ca) og opp til fullvarmet bil i flere måneder... Hvordan skulle det kobles egentli? kjører selv med 2 lambdaer, syns det er unød. når man bare trenger 1. Var det ei ledning (en av de fargede som går til styreenheten) som skulle kobles på den hvite (?) som går til lamdaen?

Joakim-G_R
14/02/11, 22:16
Det står her:
Brukermanual - http://www.innovatemotorsports.com/support/manual/LC-1_Manual.pdf