PDA

Vis full versjon : Toppdeksel og halvmåne



Riff
14/02/11, 20:16
Har en b230et fra en 740 med fordeler på kammen.
Driver for tiden og bygger opp motoren, og har valgt å gå for wasted spark med en bosch 2x2 coil.

Så da blir jo spørsmålet, passer toppdekslet med lufting ut ved siden av oljepåfyllingen på en 530 topp?
Og hvor får jeg kjøpt den gummi halvmånen som da trengs?

Eller må jeg gå for det vanlige toppdekslet, og den runde gummi pakningen?
Og hvor får jeg kjøpt den om det trengs?

Edit: Fant halvmånen på bcb, men da er jo videre spørsmål om denne passer i en 530?

Joakim-G_R
14/02/11, 21:16
hva mener du, bak på toppen? Er vel lettere å bruke den "vanlige" toppdekselet og en slik plugg du skal slå inn der? Tetningsplugg. Den har Pedersens Racing.

Riff
14/02/11, 21:42
Er vel egentlig det ja. Ser bare på litt alternative måter å få ut oljeånding på :)

Men kanskje heller legge litt mer arbeid i å få tatt det ut i fordeler-hullet i blokka, og ut original olje-utånding

Joakim-G_R
14/02/11, 21:46
Det er en "flate" under innsuget som det sitter opprinnelig mekanisk bensinpumpe på sugemotorene. Her passer det fint å borre opp og gjenge til f.eks AN-kobling, sveise på en stuss, eller lage en plate som du skrur fast med pakning. Der har du fin oljeånding.

Riff
14/02/11, 21:56
Lurer litt på å sette cam sync der. :)

Ikke første pri, men blir en senere oppdatering av motoren.
Ledningsnettet blir lagd med muligheten for det meste som sprutet støtter

Joakim-G_R
14/02/11, 22:13
Det er en mulighet ja.
Kan og sette kam-synk på en fordeler, bruke en F-fordeler og fikse til der.

Riff
14/02/11, 22:25
Mange gode muligheter. Men ser det er liten grunn til å bruke toppdekslet med ånding på.

Blir nok og plukke ned motoren og se litt på mulighetene for de forskjellige løsningene.
Har en del ting som skal gjøres med blokka uansett :)

totoogførr
15/02/11, 20:48
Dekselet passer ikke uansett.
Det er rett i bakkant, mens 530 toppen går opp som foran.