PDA

Vis full versjon : 740 TIC på iskjøring



cossykiller
10/02/10, 19:26
havna i avisa da fuglekikkerne ikke likte det vi drev med

http://www.aftenbladet.no/lokalt/jaeren/1142465/Her_raaner_de_i_naturreservatet.html

microplex
10/02/10, 20:09
havna i avisa da fuglekikkerne ikke likte det vi drev med

http://www.aftenbladet.no/lokalt/jaeren/1142465/Her_raaner_de_i_naturreservatet.html

hehe den er lei :p

The Sven
10/02/10, 20:29
53 har trykket på "liker" knappen og bare 16 "liker ikke" ;)

ChrML
10/02/10, 20:58
Haha, artig! :)

La merke til noen fornuftige innlegg i debatten under der:

Innsendt av Leif Gunnar Sølyst, 12.01.2010 17:55:27

Tross mine 87 år Fikk jeg lyst til å ytre meg her.


For det første; rånere er noe helt annet enn iskjørere. For det andre: ser av lokalkjent at det ikke er Orrevatnet, men Eggavatnet det kjøres på. For det tredje: På tross av min alder så bor det så mye guttunge i meg , at jeg godt kunne tenkt meg en tur på isen med bilen og prøvd ferdighetene skikkelig. Selv om jeg har hatt sertifikat,(lappen) siden 1946, og kjørt lastebil og buss i 50 år. MEN, er ikke dette noe for de store motorklubbene som M.A, N.A.F. eller K.N.A. å arrangere løp i ordnede former. Ungdommen er interessert i konkuraqnser.Så sett igang mens anledningen byr seg.


Innsendt av Reidun Borsheim, 12.01.2010 16:59:12

Jeg er en dame på snart 60 år. På søndag var jeg og min mann på Orrevbatnet til fots i mange timer.


På denne turen traff vi ikke en eneste fugl. Det er helt utrolig å se hvordan både unge og gamle såfører kan kose seg og få mye lærdom av å kjøre bil på vatnet. Det er en skam at de ikke skal ha lov til dette, det er jo noe som det går årtier mellom hver gang. Håper politiet ser mellom fingrene med dette.


Godt at det ikke bare er oss ungdommer som synes iskjøring er greit. :)

.

The Sven
10/02/10, 21:03
Kjøp meiseboller til fuglene og kjør på isen med god samvittighet...

jonass
10/02/10, 21:04
sportslige folk det der, synd de fleste eldre ikke ser slikt på kjøring for gøy generelt. ellers så er det at de som ikke liker det blir hørt bedre kanskje?

ChrML
10/02/10, 21:11
sportslige folk det der, synd de fleste eldre ikke ser slikt på kjøring for gøy generelt. ellers så er det at de som ikke liker det blir hørt bedre kanskje?
Flertallet av de eldre som lever nå er nok imot slik kjøring. Ikke sikkert det er det samme om 50 år når vi er så gamle, hvis vi ikke "tar til fornuft" da ;).

kermitt
10/02/10, 21:17
det er bare noen uker i året det der går ann. det må gå ann det der akkurat som at russen herjer rundt to uker i mai. jeg tviler også sterkt på at fuglene er spesielt mye ute på isen. null mat, null vann de kan svømme i og ikke noen steder de kan gjemme seg. det er rett å slett tusen andre steder de heller vil være enn på isen.

The Sven
10/02/10, 21:32
Her besluttet de å legge nye RV3 i en kjempestor S pga et fuglereservat, koster vel bare noen hundre milliarder ekstra og blir rundt 3 mil lenger og MYE mer trafikk på strekningen Hamar - Elverum (RV25/RV3). Nazistene staket jo ut denne kursen der den burde vært for 70 år siden, øst for Løten og vest for Elverum. Nå skal den gå enda lenger vest for løten og innom Elverum (strekningen blir faktisk lenger enn den var), for de som er litt kjent i området. Helt utrolig. Veien vi får i dag (iløpet av 10 år) blir dårligere dimensjonert enn veien nazistene ville bygge for 70 år siden. Tyskerne var kanskje noen jævler men de hadde en del gode visjoner hva angår infrastruktur. De sitter sikkert og gliser av samferdselspolitikken i Norge akkurat nå.

Beklager avsporingen...

cossykiller
10/02/10, 21:34
nei, var også en på 80 som har kommentert at han hadde lyst til og kjøre utpå med sin bil, dette vannet har det alltid blitt kjørt på! når dette kom i avisa var det også snakk om fugler som frøs fast i isen, så de mente det var godt at vi kjørte slik at fuglene ikke frøs fast! var flere som kom tilbake dagen etterpå og skrudde av skilt, samt kjørte med finlandshette

larsa-std
10/02/10, 22:22
he he, rånere på isen... ser jo ikke ut som det er råning som foregår på det filmklippet ihvertfall.. :P nei, jaggu godt det var såpass mange vettuge kommentarer til artikkelen da, på artikkelforfatteren hørtes det jo nesten ut som om alle fugler i Norge døde pga dettane.. :P

Soulair
10/02/10, 23:03
Det så jo ganske gøy ut.:) Iskjøring må jeg bare prøve en dag:cool:

Uansett.. Det burde snart gå opp for folk at hvis iskjøring hadde vært arrangert jevnlig under kontrollerte former, så mener jeg at ulovlig kjøring ville blitt sterkt redusert!

Noddiii
11/02/10, 19:09
råne aktivitet på isen, råne råne... blei litt irritert av det må jeg innrømme:P men moro med sportslige eldre

Tinnsoldaten
11/02/10, 23:32
Fin sladd! :)

JørnM_940
12/02/10, 12:15
Haha, sitter og ler av noen av disse innleggene:p Så mye rart de henger seg opp i. Noen påstår at det IKKE er lærdom i iskjøring? Vi lærer da for fa*n å håndtere bilene.. Ble litt provosert av enkelte innlegg. Sier som en annen der sa: Fugletitterne kan pakke ned kikkerten sin og reise til syden de også, der resten av fuglene er:)

henrik940
12/02/10, 15:58
Haha!


sv: Hensynsløse fugler

innsendt av sven sletten, 10.02.2010 20:43:45
tror du fuglene ville tatt hensyn til deg om det var de som kjørte bil?

cossykiller
12/02/10, 16:37
var mest latter, utenom disse forbanna fuglekikkerne såklart... vi får ikke kjøre på isen, men at dem får stå midt faen i veien me den helsikes kikkerten sin er ingen problem! kjenner jeg blir varm ! men fikk noen fine bilder alikevel :D

Morgis
12/02/10, 16:44
Utrolig mange vittige kommentarer i kommentarfeltet

SV: Selv få deg et liv

Innsendt av Kjetil Hansen, 13.01.2010 03:26:24
Hvorfor skal dere spinne i utgangspunktet? Er Jon Sele skikket til å inneha førerkort med den innstillingen? Skeptisk...

SV: SV: Selv få deg et liv

Innsendt av Kejjl-Ing Pedersen, 13.01.2010 08:19:57
Hvem har sagt at jon sele har billappen i utgangspunktet?

SV: SV: SV: Selv få deg et liv

Innsendt av jon sele, 14.01.2010 14:17:01
kem he sagt att du i det heila he stemme rett

cossykiller
12/02/10, 16:48
haha det er faktisk jeg som er kjell-inge pedersen, bærge sele er en kompis av meg som mista lappen 2 dager før vi var utpå der, men han kjørte jo han også, så måtte bare si d når jeg så hva som stod der :D

jonass
12/02/10, 17:58
er ikke annet enn og bare le av alt. men det er vel strengt talt ikke lov og kjøre på is i norge?

så de har jo loven på sin side da

The Sven
12/02/10, 19:08
Haha!

Genial fyr :D

cossykiller
12/02/10, 22:33
er lov så lenge det ikke er verna område, og alle grunneigere aksepterer dette..

ChrML
14/02/10, 19:31
er lov så lenge det ikke er verna område, og alle grunneigere aksepterer dette..
Yep, men da er fartsgrensen 50 km/h innenfor tettbebygd strøk og 80 km/h utenfor tettbygd strøk. Og all form for skrensing og "ansvarsløs" kjøring er forbudt ;).

Vegtrafikkloven gjelder overalt.

volvo2før
14/02/10, 19:58
havna i avisa da fuglekikkerne ikke likte det vi drev med

http://www.aftenbladet.no/lokalt/jaeren/1142465/Her_raaner_de_i_naturreservatet.html


Hehe, rett og slett dumt spør du meg.. Ville ikke kaldt sladding på isen for råning akkuratt, hehe..

cossykiller
17/02/10, 15:44
Yep, men da er fartsgrensen 50 km/h innenfor tettbebygd strøk og 80 km/h utenfor tettbygd strøk. Og all form for skrensing og "ansvarsløs" kjøring er forbudt ;).

Vegtrafikkloven gjelder overalt.

er du nå sikker på det ? vi fikk beskjed når purken kom og vi kjørte kjelvebiler at vi måtte sette opp gjerde for at det skulle være lovlig, blir vel noe ala isen ? satt en på le i hvert hjørne på tjelva og trakk en tau rundt, så holdt dem kjeft. men kan du ikke sperre inne området så blir det regnet som kjøring på privat område?

ChrML
17/02/10, 16:37
er du nå sikker på det ? vi fikk beskjed når purken kom og vi kjørte kjelvebiler at vi måtte sette opp gjerde for at det skulle være lovlig, blir vel noe ala isen ? satt en på le i hvert hjørne på tjelva og trakk en tau rundt, så holdt dem kjeft. men kan du ikke sperre inne området så blir det regnet som kjøring på privat område?
Purken sa også til meg at vi helst ikke bør sladde midt i byen, men reis heller til industriområdene litt vekk fra byen. Det er heller ikke lov å sladde i industriområdene, men de sa det fordet.

Med andre ord, de ser nok litt mer gjennom fingrene på det på avgrensa områder. Som man lærte på trafikkskolen og som det står i veitrafikkloven, den gjelder overalt, selv på privat grunn. Finner det ikke akkurat nå på lovdata, men når det er snakk om motorsport og lignende så er det tillatelse og dispensasjon som gjelder mener jeg.


Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn.

Trafikk eller ferdsel omfatter i denne lov også opphold på veg eller på område der det er alminnelig adgang til og vanlig å kjøre med motorvogn.

Kongen kan bestemme at loven helt eller delvis skal gjelde for annet område enn nevnt i paragrafen her, eller at den helt eller delvis ikke skal gjelde for slikt område.

For Svalbard og Jan Mayen gjelder loven med de endringer som Kongen måtte fastsette av hensyn til de stedlige forhold.

TeamBørnOut
17/02/10, 16:47
skal være sperra område ja :) Snuten sa vi måtte sette opp en "bom" på rallyveien vår. og henge opp et skilt..