PDA

Vis full versjon : Bygge rimelig eksos på 850?



Oddwar
14/02/11, 17:10
Hei, Har tenkt å bygge litt eksos på 850n for å få fram lyden fra femmern litt, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det? Lyd-demperen er jo så rar på 850, så går jo ikke an å bare sette på "sportslyddemper" for å få fram lyden litt heller.. Hva annet går an å gjøre som ikke koster så mye?

Maen850
14/02/11, 17:37
Kjøp deg halvsats fra Jt eller Bsr :)

julen
14/02/11, 19:11
gjør mye mån å bare fjærne katn:)

Oddwar
15/02/11, 11:45
gjør mye mån å bare fjærne katn:)

blir det ikke tull med lambda da?

julen
15/02/11, 15:25
blir det ikke tull med lambda da?

blir ikke noe tull. bare å borre hull til den å sveise på mutter:)
fjerna kat på alle 10v og turbo motorer jeg har haft. hvis du ikke er så gira på å kappe istykker katen din så kan du skrike ut. mener jeg har en liggende som er gåen. litt usikker på om det er samme feste til grenrøret...

cossykiller
16/02/11, 01:37
ta ned katten, kapp hull og ta vekk all innmat, ikke sitt og kikk for mye og ta på den osv. da dette er skadelig for deg, sveis sammen "inspeksjonsluka" som du laga på oppsiden av katten, slik at de ikke vil se det når du hiver bilen inn til godkjenning, så er det bare tut og kjør etterpå :)

Oddwar
16/02/11, 10:38
blir ikke noe tull. bare å borre hull til den å sveise på mutter:)
fjerna kat på alle 10v og turbo motorer jeg har haft. hvis du ikke er så gira på å kappe istykker katen din så kan du skrike ut. mener jeg har en liggende som er gåen. litt usikker på om det er samme feste til grenrøret...

Ja muligens, hva skal du ha for denne da? :)

julen
16/02/11, 15:37
Ja muligens, hva skal du ha for denne da? :)

har egentlig gjemt den om jeg får bruk for den, men tror ikke jeg skal ha sugis mer:P 100lapp da? stått på en 1997 v70 å jeg er som sagt litt usikker på om det er samme feste mot grenrøret.

Espen69
23/02/11, 23:42
Har en 20-liter sugers i S-klassen min? Har du eller noen andre noe erfaring med denne motor uten kat? Har banket ut noen innmater på andre biler - og fått irriterende resonans som takk...

bwilliame
24/02/11, 20:47
jag har 3" JT Eksosanlegg, liggenes som jeg ikke bruker lengere.. dvs, den står på bilen min nå, men skal gjøre den kliin orginal igjen, så har ikke bruk for den :)
kan fikse en hyggelig pris, her har du RÅÅ lyd :)
og slipper masse jobbing, er bare å skru ret på, hvordan motor har du? (turbo?)

...pm?

Morgis
25/02/11, 09:44
du kan bytte ut originallyddemperen med sportslyddemper.
Bare lage 2 90graders svinger først.

original sportseksosanlegget fra volvo hadde en sportslyddemper på skrå der, istedet for den store "balja" du har nå.

samme gjelder nok alle uoriginale sportsanlegg fra simons, JT osv..