PDA

Vis full versjon : Volvo 242 vann lekasje



kj0rum
14/02/11, 16:52
Hei, har fått ett problem me at det kommer vann på sjåfør sia ved sikrings-skape. Har prøvd å lokalisere hvor det kommer ifra men kommer ikke helt til for og se hvor lekasjen kommer fra. En go del av el-systeme har gått i dundas i det siste og kanskje det kan ha en sammenheng med det?
Noen som kan hjelpe? :)

Mvh Erlend

Daruu
14/02/11, 17:01
Sjekk rundt frontruta.

gatebilboy
17/02/11, 11:04
russta hull på takluke dreneringa? om du har takluke.

Kristian s
18/02/11, 11:16
Kan lekke inn fra sinnsykt mange steder.

På min 88mod 245 hadde frontruta løsna nederst på venstresida.
Fossa vann inn i sikringskapet når det regna eller når jeg vaska bilen.
Limte det sammen igjen, men det kom like mye vann inn for det.
Viste seg at det lakk inn vann fra alle gummiproppene, vindusviskermotoren og platene i torpedoveggen.

Det jeg gjorde var å ta ut stolene foran og gulvteppet, la en vannslange under viskerene og lot vannet renne, så titta jeg under dashen og fant ut hvor det lakk inn vann og tetta det med tec7. Klinte det inn rundt alle gummiproppene og skjøtene i karossen. Brukte en hel tube for å få det tett.
Mye jobb, men det var verdt det. Nå er det helt tett.

Er smart å ta ut skumgummimattene under teppet hvis du har problemer med at det lekker inn vann. Da er det en litt større sjanse for at det tørker opp.
Var en del overflaterust på gulvet mitt pga det hadde vært vått i lengre tid.

kj0rum
19/02/11, 10:29
Takker får alle svar hittil, har vært og kiket litt over alt og gått over med litt silikon/tec osv på plasser der det ser ut som det kan lekke mn hittil intet hell så langt :( ;p

Skal seg om jeg får bytta vindus pakinga og se om det er den sm begynner å bli sliten :)

yengis
20/02/11, 19:20
panserwiregjennomføringa?.. eller nedimellom inni der enplass?

Kristian s
20/02/11, 22:04
Takker får alle svar hittil, har vært og kiket litt over alt og gått over med litt silikon/tec osv på plasser der det ser ut som det kan lekke mn hittil intet hell så langt :( ;p

Skal seg om jeg får bytta vindus pakinga og se om det er den sm begynner å bli sliten :)

Prøv trikset mitt med vannslange og la det renne, så finner du fort ut hvor det lekker.
Lekker mest sannsynelig inn et sted hvor du ikke tror det lekker inn.

Frontruta er limt, så det er ikke noe pakning å bytte.