PDA

Vis full versjon : Veiv som (nesten) sto - Mulige grunner?



Daruu
14/02/11, 15:27
Fikk med en motor på delebilen jeg kjøpte for en stund siden. Problemet med den var at den var så SINNSYKT treg å dra rundt, bare så vidt man greide det med latmannsarm!

Plukket den i biter nå, og det virker som om det var veiva som var problemet, iogmed at det var null stress å få ut stemplene.
Jeg vet at motoren har vært i biter, og sannsyneligvis ikke startet etter dette. Den har da stått i ihvertfall 1 år etter dette uten olje.
Kan grunnen til at den står være så enkel at de ikke har smørt lagerskålene når den ble montert isammen igjen? Evt skrudde igjen for hardt (om det er mulig? )

Er ganske så nybegynner når det kommer til "så dypt" inni motorn på bil, har kun drevet med det samme på moped, så evt tips tas imot :)

SWR
15/02/11, 14:16
Holder lenge at de bare har dratt bukkene til løst.. da er ikke hulla runde, og kniper.. Eller at de har satt en bukk feil vei... eller at de har brukt overdim lager et sted det ikke er det.. plenty grunner. :)

Daruu
15/02/11, 16:29
Hmm
Noen mulighet for enkelt å sjekke disse tingene da?
Står vel ikke merket hvilke lager som skal hvor? (De står nå sånn de sto)

SWR
15/02/11, 18:13
Hvis det var lagrene som var problemet er de blankslitt der veiva subbet når den ble dratt rundt med latmannen...

Rmoltu
15/02/11, 22:39
Hvis mann smører rammelagerskålene på utsiden blir veiva jevli treig. (skal aldri gjøres)

Daruu
15/02/11, 23:10
Hmm skal sjekke om jeg får tatt noen bilder.
Mener å huske det var noen riper i den ene ihvertfall