PDA

Vis full versjon : Godkjenning av turbo konverterte motorer ?



B200T
14/02/11, 14:11
Hvordan er det og få godkjent en b230F med FK innmat ?
Blokkene er jo identiske, så ser ikke det store problemet og få det godkjent så lenge jeg skaffer papirer på effekt.

Er det noen her som har godkjent konverterte original motorer ?

christoffera
14/02/11, 16:19
Bare annen innmat? Altså råder å stempler?

Tviler på at du må godkjenne det...

Daruu
14/02/11, 16:25
Regner med at du skal ha på turbo også?

Bremsepapirer må du ihvertfall ha

christoffera
15/02/11, 18:41
Du trenger IKKE å godkjenne!

Til sommeren skal jeg bytte forgasser på min fra K til A, og det krever ikke godkjenning!
Er kun om det blir effekt forskjell!

Hva slags råder og stempler du har, har jo ingenting å si!
Det er ikke sånn at politiet demonterer hele motoren din for å se åssen innmat du har :P

B200T
15/02/11, 20:43
Blir jo selvsagt turbo også, får vell kjøpe ei billig turboblokk for og være på den sikreste siden.

christoffera
15/02/11, 21:00
Da så...

Blir på samme måte som om du skulla ha byttet hele motoren.
Skaff papirer på motordelene.

Eneste biltilsynet skal vite er at det har stått i en volvo.

Joakim-G_R
15/02/11, 21:35
BT skal ha skiltnr fra bilen det kommer fra, samt momspapirer og kvittering. Momspapirer seff kun om det er fra utlandet.

Ragnar
17/02/11, 20:27
det er ikke alle som bryr seg om skiltnr til donorbil=)

Joakim-G_R
17/02/11, 20:52
De krever iallefall en form for dokumentasjon.

CSM
19/02/11, 23:38
Kontakt din lokale trafikkstasjon og etterspør påkrevd dokumentasjon.

Det begynner riktignok å bli en stund siden mitt motorbytte i 2004, men da hadde de fortsatt dokumentasjon fra Volvo om 200 seriens motoralternativer, samt. Hp/Nm-begrensning og forutsetninger mht. bremser/fjærer/stag.

Jeg bygget om min -87 245 D6 til B200 TIC; motoren var en FT motor påsatt Bosch CI (mekanisk) innsprut fra en SAAB 900 turbo 8v.

De sendte søknad om ombygging for godkjenning til et annet BT, sjekket at motor og utstyr var festet fast; og dermed var den godkjent.

Slik det var da ville de kun kreve dokumentasjon på hk/nm om motoren virket vesentlig hvassere enn forventet mht. orginalytelse.

Joakim-G_R
20/02/11, 08:25
Idag krever de også (svært ofte) dokumentasjon på alle deler, og kvittering på betalt moms ved import, i tillegg til bremsepapirer.

Men som sine nevner csm, kontakt nr! Og det FØR du begynner ombygging! :)

B200T
01/03/11, 10:46
Noen som har et Nr jeg kan ringe, for så og kunne snakke med en som har litt peiling på godkjenninger og bil, tenkte jeg skulle gå til den lokale stasjonen og høre om det er mulighet og få snakket med noen der også.

Daruu
01/03/11, 11:53
Ikke ta kontakt over tlf.
Ta det på mail, da har du svaret skriftlig, å da blir det verre for de hvis de skulle finne på å ombestemme seg til du kommer dit...