PDA

Vis full versjon : 230FK som Tuller



trx
14/02/11, 10:31
har en 230fk i en 740(ombygd). var ute og kjørte og i det jeg skulla dra på blas den av slangen til IC gikk ta ut og satte slangen på plass. etter dette bynte bilen og så vidt ville gå på tomgang ved kald motor, bruker stygglang tid på å bli varm, men fjusker generelt hele tida...

for meg kan det kansje virke som om stemplene har endra top punkt?, som følge av bannan råder kansje?:(
eller kan det være så enkelt att kansje flere slanger løsna og att den trekker falsk luft?

gikk fint på tusen omdr på tommgang før, men nå sliter den med og komme til pådrag

syns jeg så ett ladetrykk nermere 2 bar, men kan ha vert meg som var trøtt etter jobb.. da IC skulle gått til hælvette ved ett slikt trykk?

R.G
14/02/11, 10:47
hvis det har vært 2 kg trykk så kan det ha blitt lekkasje på intercooler, og da vil den bli idiot på tomgang pga faalskluft. men råder har nok overlevd ett så høyt trykk på ei lita stund før slange smalt av. er solide motorer detta. så ville sjekka opp falskluft, revna slanger osv:)

trx
14/02/11, 10:52
mm, får se på det i morgen, blir vel garagenekt av dama i kvell:(, har og hadd ett problem med att bilen faen ikke lager vakum.. men slik har den alltid vert, men går alikevell klokkerent(frem til overnevnte hendelse) men ja, kan nokk være no revna slanger ett sted, no tips på hvordan man sjekker IC, om det ikke er noe godt synlig rifter/sprekker? sprute på startgass mens motoren går og høre om den endrer gange?

R.G
14/02/11, 11:00
mm, får se på det i morgen, blir vel garagenekt av dama i kvell:(, har og hadd ett problem med att bilen faen ikke lager vakum.. men slik har den alltid vert, men går alikevell klokkerent(frem til overnevnte hendelse) men ja, kan nokk være no revna slanger ett sted, no tips på hvordan man sjekker IC, om det ikke er noe godt synlig rifter/sprekker? sprute på startgass mens motoren går og høre om den endrer gange?

ikke vakuum? vakuum blir det uansett på tomgang grunnet motor suger luft da, hvis du har målern på innsuget mellom gassspjeld og toppen skal det vises vacuum på -0.2 til 0.6 på turbotrykksmåler. monteres måler før gassspjeld, eller på en av di to nipla på gassspjeld blir det ingen vacuum.

ikke lett å sjekke ic egentlig. jeg revna en, så ikke feilen. og begynte med all motorsjekk og fant ingen feil. og sprøvde startgass i hue å ræva på ic men ingen reaksjon. fant ut att den var gåend ved å bytte til ny. kan være sprekk i plasten på ic, eller noen av alu rilla/kanala som har fått en sprekk. min sprak i ene kanalen liksom, prøde etter jeg bytta,. så ikke feilen før jeg fyllte den med bensin, og tetta ene uttaket å kjørte trykkluft i andre og så da det tøt ut:)

ville starta med å sjekke luft sida. siden bil går greit over viss turtall så er ting igrunn i orden så da ligger det nok en liten bagatell der ett sted:)

men hvis trykk gikk opp på 2bar så er det nok en feil med wastegate også, men denne har ikke noe å si på tomgang osv

trx
14/02/11, 11:12
den fusker og tuller feks, når man kjører i 50sona så kjennes små fusk,men om jeg brått legger flat gass så merker man attn sliter litt, men så kommer den, så er nokk no falsk luft, håper det, har faen ikke råd til no vidløftige reparasjoner nå:P

R.G
14/02/11, 11:14
skjønner:) nei tyder på att lufta svik ut ett sted ja:)

trx
19/02/11, 18:29
skjønner:) nei tyder på att lufta svik ut ett sted ja:)


sjekka opp litt rundt slanger og og slikt stremte allt godt igjen, dopa den litt med gass og, men ta daua den momentant... trudde startgas skulle starte biler jeg:P ikke ta livet av dem ved første tegn:P

men uansett, bilen fjusker,rykker og lugger på vanlig motortemp(tomgangsreg utkobblet) ved kjøring,og er ujavn på gange ved tomgang


ved kald motor(nå nylig) -7 grader ellns, nekta den nesten og starte, er en sylinder som ikke kommer før jeg gir bånn gass og den fjusker og spytter seg opp til 4kRPM, jeg kobbla ut LMM på tomgang, da gikk den betydelig javnere og bedre med døde momentant ved 1mm begevelse på gass spjeld

ska bytte IC på den til uka, og sjekke litt rundt på den, om noen har noe tips tas dette i mot med glede, bilen vil bli fyllt med dynamitt og sprengt t hælvette viss ikke neste ukes fiksing ikkje gjør saken bra

marius
19/02/11, 18:53
Pluggene dine er full i sot.

trx
21/02/11, 00:59
plugene er ikke fulle i sot. derimot merka jeg en eksoslekasje fra turbo.i mot blokka... kan dette veree no grunn? må vel uansett få fjerna den bytta alle plugger i dag.litt fet blanding får den