PDA

Vis full versjon : Eksos Volvo 940 1998 230fk



Mikmo
14/02/11, 09:43
Hei.

Jeg har en Volvo 940 1998 modell, som det sitter orginal eksos på.

Også har jeg lyst på ny eksos, blir 3" fra turbo og ut tenker jeg.

Har sett på jt, men det jeg lurer på, hva gir best lyd av jt med 1 eller 2 potter?

Mvh Mikkel

R.G
14/02/11, 09:46
mest lyd med en demper, ble det på di jeg har satt på, men hadde en 740 med jt og to dempere, den var litt mer stille på tomgang men bråk under gasspådrag, ville tatt med en demper, tøffest det:) kan være stille i begynnelsen, men blir mere bråk etter som får brukt den litt:)

PVT
14/02/11, 10:02
syns nå de bråker mye med 2 jeg da. er stille bak bilen helt til wastegate åpner da brøler det baki der.

R.G
14/02/11, 10:08
kommer anpå hva slags turbo man bruker å, bråker mindre med t3 mot en 13c

Mikmo
14/02/11, 10:18
mest lyd med en demper, ble det på di jeg har satt på, men hadde en 740 med jt og to dempere, den var litt mer stille på tomgang men bråk under gasspådrag, ville tatt med en demper, tøffest det:) kan være stille i begynnelsen, men blir mere bråk etter som får brukt den litt:)

Skjønner ;) Hakke lyst at det skal bråke alt får mye heller, siden bt ikke liker det :P

Skal ikke bruke katalysator, Den skal bort ;) Kjører med 13c, chipet skrudd trykk til 0,9. Hvordan blir lyden ?:P

R.G
14/02/11, 10:23
etter en del innkjøring av eksos med den turbo, chip og trykk så vil det bli en god del bråk med en demper:) far til en kamerat kjører en 940lt på halv kg i trykk og den er det skikkelig bælalyd i nå. gått ett år tror jeg på den eksosen. men med 13c turbo blir det nok best med to dempere:) vet hvor jævlig bt er ang eksos nedi her...

volvo2før
14/02/11, 11:24
Jeg kjører med 3'' JT med en demper. 0,9 i trykk og 13c. Bråker endel, skikkelig grov lyd på tomgang og bråker ganske mye ved gasspådrag. Blir jo ikke bedre av at man kjører med åpent filter som blåser i tider og utider..:p Selv kunne jeg ønske meg litt mer lydisolasjon til kupeen, og en demper til ;)

Biker4life
14/02/11, 12:21
Kjør med to! Ingen tvil.

Mikmo
14/02/11, 12:42
etter en del innkjøring av eksos med den turbo, chip og trykk så vil det bli en god del bråk med en demper:) far til en kamerat kjører en 940lt på halv kg i trykk og den er det skikkelig bælalyd i nå. gått ett år tror jeg på den eksosen. men med 13c turbo blir det nok best med to dempere:) vet hvor jævlig bt er ang eksos nedi her...

ok, Skjønner ;) Kommer nok til må gå får den med 2 da :)

Mikmo
14/02/11, 12:43
Jeg kjører med 3'' JT med en demper. 0,9 i trykk og 13c. Bråker endel, skikkelig grov lyd på tomgang og bråker ganske mye ved gasspådrag. Blir jo ikke bedre av at man kjører med åpent filter som blåser i tider og utider..:p Selv kunne jeg ønske meg litt mer lydisolasjon til kupeen, og en demper til ;)

Såppas ja:P

Kommer tell å gå får 2 dempere da :)

Biker4life
14/02/11, 13:09
Vekker jo hele bygda med 2 dempere å så:P

R.G
14/02/11, 13:10
Vekker jo hele bygda med 2 dempere å så:P

for di som ligger på stram pedal hele tida ja:p

Biker4life
14/02/11, 13:22
Så fort man får litt ladetrykk så durer det bra ja :P

Lader 1.2-3 på min

Mikmo
14/02/11, 14:49
Vekker jo hele bygda med 2 dempere å så:P

Såppas ja :P hehe

Da er en nok alt får mye lyd med bare 1 i hvertfall, hehe...

trond745
14/02/11, 15:25
Jeg har KL-racing sitt rustfrie 3" med to dempere og kat, bråker helt greit. Kunne godt litt stiller mtp at det er familieracern. Ennå mer positivt, lader 0,2mer nå uten å ha løsna en skrue.

Sent from my X10i using Tapatalk

Mikmo
14/02/11, 15:40
Jeg har KL-racing sitt rustfrie 3" med to dempere og kat, bråker helt greit. Kunne godt litt stiller mtp at det er familieracern. Ennå mer positivt, lader 0,2mer nå uten å ha løsna en skrue.

Sent from my X10i using Tapatalk

Ok ;) Skal vel kjøpe fra bcb jeg tenker jeg.

Håper ikke min lader mere, da må den skrus ned litt til :P

Biker4life
15/02/11, 23:09
Har fra BCB jeg også! Lader nok 0.2 mer, så du får passe deg for kutt om du ikke har chip ; )

Kjør på 98 så går det nok :)

Kalsn
15/02/11, 23:49
Hvordan er passformen på dette rustfrianlegget? har hørt at det er helt ræva? enda dårligere enn Jt'n? Lyden er vell mye mer behagelig i rustfrien regner jeg med kontra jtn? :)

Mikmo
16/02/11, 10:58
Har fra BCB jeg også! Lader nok 0.2 mer, så du får passe deg for kutt om du ikke har chip ; )

Kjør på 98 så går det nok :)

Okay ;) Bilen er chipet, så må vel gå bra ;)

Lader vel ca 0.9 nå...

gnilrE
16/02/11, 11:09
Jeg har sveisa 3'' selv og en simons lydemper bakerst bare eller raka, og den brøler ordentlig :) hører godt når man kommer kjørenes! så anbefaler vell egentlig 2 vist du ikke vil bråke.

Mikmo
16/02/11, 11:51
Jeg har sveisa 3'' selv og en simons lydemper bakerst bare eller raka, og den brøler ordentlig :) hører godt når man kommer kjørenes! så anbefaler vell egentlig 2 vist du ikke vil bråke.

Driver og lurer på om jeg skal sveise jeg også, Bråker det mye ved normal kjøring eller?

R.G
16/02/11, 11:59
værre å bli stoppa av bt hvis man må vise eksos som er sjøl sveise enn om eksos er lagd fra fabrikk

gnilrE
16/02/11, 12:04
ja helt sant det :) kjøp fabrikk

gnilrE
16/02/11, 12:09
Og ja mitt brååker myyye! hører meg fra lang avstand! :)

Kalsn
16/02/11, 12:24
værre å bli stoppa av bt hvis man må vise eksos som er sjøl sveise enn om eksos er lagd fra fabrikk

Kommer ene alene om på hvor god man er å sveise.. :)

R.G
16/02/11, 12:36
Kommer ene alene om på hvor god man er å sveise.. :)

jaja, men er ikke lov med helsveiset eksos osv. mere lovlig med jt som er ferdig bøyd og delvis tilpassa aktuell bil

Mikmo
16/02/11, 13:21
værre å bli stoppa av bt hvis man må vise eksos som er sjøl sveise enn om eksos er lagd fra fabrikk

Skjønner, Spørs om det blir jt...

R.G
16/02/11, 13:22
enkleste er ofte det beste:)

gnilrE
16/02/11, 13:22
Hadde jeg vert deg hadde jeg hvertfall kjøpt med to dempere, er tøft med en men. tror det er litt mere øre-økonmisk med to vist purken skal ta en titt og BT :) menmen smaken er jo som baken!

Mikmo
16/02/11, 13:26
enkleste er ofte det beste:)

Det stemmer :)

Mikmo
16/02/11, 13:27
Hadde jeg vert deg hadde jeg hvertfall kjøpt med to dempere, er tøft med en men. tror det er litt mere øre-økonmisk med to vist purken skal ta en titt og BT :) menmen smaken er jo som baken!

Kommer nok tell å bli 2 ja ;)

Mikmo
02/03/11, 13:33
Da har jeg fått på 3" eksos med 2 lyd dempere;)

Lyden ble bra, Men må skru ned turbotrykket på den nå, Var ute en tur på E6 i går, Da Fikk jeg den til å lade 1.3, Men da ble det bensin kutt, Så skal nok skru ned trykket til 0.9 igjen :)

gasgasboy
04/03/11, 11:24
Jeg har hjemmesveisa 3" fra turbo, begynte med en enkel simons dieselloff i enden, å det bråka så mye at det nesten ikke er pent syntes jeg . Så jeg kjøpte en ganske lang demper fra thorshov, å da blei det mye bedre lyd på tomgangen, ikke så bråkete, også våkner det ordentlig til live når du begynne å få litt ladetrykk ! :)

Mikmo
04/03/11, 12:09
Jeg har hjemmesveisa 3" fra turbo, begynte med en enkel simons dieselloff i enden, å det bråka så mye at det nesten ikke er pent syntes jeg . Så jeg kjøpte en ganske lang demper fra thorshov, å da blei det mye bedre lyd på tomgangen, ikke så bråkete, også våkner det ordentlig til live når du begynne å få litt ladetrykk ! :)

Såppas ja :P

Sånn er min også, går mye bedre nå.

Skal skru ned trykket til 0.9 på tirsdag :)

gasgasboy
04/03/11, 12:50
Deilig det ! :)

Nå lader jeg bare 0.5, så du har nok litt mere lyd enn meg :)

H.Ihle
04/03/11, 16:07
hvordan er passformen på JT med 2 potter?

gnilrE
04/03/11, 17:50
Jeg har hjemmesveisa 3" fra turbo, begynte med en enkel simons dieselloff i enden, å det bråka så mye at det nesten ikke er pent syntes jeg . Så jeg kjøpte en ganske lang demper fra thorshov, å da blei det mye bedre lyd på tomgangen, ikke så bråkete, også våkner det ordentlig til live når du begynne å få litt ladetrykk ! :)

Jeg har samme som deg bare med en gammel JT potte bakerst, det ble egentlig ganske bra men er jo som du sier det bråker jo en god del :) jeg kjører 0.9 den går da bakover :) lurer på hvordan lyd det er i 2,5''? noen som har prøvd det på FK/FT/ET? :)

session
04/03/11, 18:14
Deilig det ! :)

Nå lader jeg bare 0.5, så du har nok litt mere lyd enn meg :)

vil det si jeg har masse mere lyd enn deg når jeg lader 3 ganger så mye som deg? for i så fall må noen av dere som sier det bråker være kresene på hva som bråker, synes da ikke det er mye bråk med 2 potter. klart det er lyd når du drar på, men det låter da mye mere med en 5'er med halvsats uten turbo

jonnis
04/03/11, 23:52
Eg kjører ett ihel rustet JT eksos no med 1 potte.. og har lyst på 2 neste gang.. Hva koster ett JT anlegg med 2potter til 940?

Mikmo
05/03/11, 12:49
Deilig det ! :)

Nå lader jeg bare 0.5, så du har nok litt mere lyd enn meg :)

Har nok det, Men synes lyden er akk passe :)

Mikmo
05/03/11, 12:49
hvordan er passformen på JT med 2 potter?

Passformen var bra, Gikk rett på. Så ikke noe å si på det :)

Mikmo
05/03/11, 12:51
vil det si jeg har masse mere lyd enn deg når jeg lader 3 ganger så mye som deg? for i så fall må noen av dere som sier det bråker være kresene på hva som bråker, synes da ikke det er mye bråk med 2 potter. klart det er lyd når du drar på, men det låter da mye mere med en 5'er med halvsats uten turbo

Bråker ikke mye av min, Men er ikke det som er meningen heller ;) Passe lyd, når jeg drar på :)

Mikmo
05/03/11, 12:52
Eg kjører ett ihel rustet JT eksos no med 1 potte.. og har lyst på 2 neste gang.. Hva koster ett JT anlegg med 2potter til 940?

Jeg ga ca 4500kr, på bcb med rør som skal brukes hvis jeg ikke skal kjøre med katolysator ;)

gasgasboy
08/03/11, 15:11
vil det si jeg har masse mere lyd enn deg når jeg lader 3 ganger så mye som deg? for i så fall må noen av dere som sier det bråker være kresene på hva som bråker, synes da ikke det er mye bråk med 2 potter. klart det er lyd når du drar på, men det låter da mye mere med en 5'er med halvsats uten turbo

Det bråker jo mer når du fyrer på med mer trøkk, den er du med på eller? Mer eksos, mer lyd, you know ? Finnes enn mellomting, sa ingenting om at det bråker så jævlig mye mer ;)

Du skal ikke komme her å si at jeg er kresen, kjørt sånn i 6 måneder, helt siden jeg fikk lappen har jeg kjørt med 3" og en simonsloff i enden uten dempervatt, å det bråka mye ! Det vrenger om lyden fra å høres ut som en sprek bil til å høres ut som en løen 240 med sidepipes . Stor forskjell på pent bråk, og jævlig bråk ! Har du 3,5 " anlegg og svær turbo så kan det ikke få blitt noe annet enn go lyd :)