PDA

Vis full versjon : turtalls problem/uling på 240



fleshn_blood
11/02/11, 19:20
Hei. Har merka at hvis jeg tråkker gassen i bånn i 3-4gir så stiger turallet veldig å så begynner bilen å ule, den uler også innimellom. høres veldig godt inni bilen:S noen som vet hva det kan være, høres ikke bra ut.

christoffera
11/02/11, 19:24
Du kan ikke høre hvor sånn sirka lyden kommer fra?
Kan det være hjullager eller difflager?

fleshn_blood
11/02/11, 19:25
er det:S klarer ikke å høre hvor den kommer fra:S

christoffera
11/02/11, 19:28
Har du vært å rota inni diffen da?

hclande
11/02/11, 21:16
lukter det svidd clutch?

fleshn_blood
11/02/11, 21:20
kjente noe her om dagen, men det lukta mer svidd gummi, men har ikke herja så kan godt være clutch.

christoffera
11/02/11, 21:45
Svidd gummi lukt kan være bremsene...
Om du har dårlig clutch finner du fort ut om du prøver å få hiv på bilen ved å pangclutche i 2 giret i en sving.

fleshn_blood
11/02/11, 22:31
bremse kalipere er ganske orginale å veldig slitne/rustne, så kan prøve å bytte de til våren. de presser ikke klossene likt heller. prøver det først da:P

Daniel V
12/02/11, 11:00
Du har vel mest sannsynlig M47 girkasse. Er ikke uvanlig at disse begynner å ule i 3 gir, så i de andre girene etterhvert.

fleshn_blood
12/02/11, 11:50
har den kassa ja, er det noe jeg bør gjøre noe med eller kan jeg kjøre sånn uten problemer?

Dan Bay-Johansen
12/02/11, 11:51
Slik jeg tolker det han skriver så forstår jeg det slik at turtallet øker "veldig" når han legger pedalen i gulvet...?

Så sprek er ikke en 240 at den begynner å spinne osv.

Setter en femmer på sliten clutch :rolleyes:

fleshn_blood
12/02/11, 12:10
Stemmer! jeg satser på clutch etter det jeg har fått som svar, må bruke makt for å gire noen ganger:P

christoffera
12/02/11, 14:46
Slik jeg tolker det han skriver så forstår jeg det slik at turtallet øker "veldig" når han legger pedalen i gulvet...?

Så sprek er ikke en 240 at den begynner å spinne osv.

Setter en femmer på sliten clutch :rolleyes:

Det gjelder å lese første innlegget rett ja :P

Daniel V
12/02/11, 15:46
Det gjelder å lese første innlegget rett ja :P

Er jo så enkelt som at turtallsøkningen kan komme av slitt clutch, og ulingen kan komme av slitt kasse. Er som regel en sammenheng på gamle biler ;)

Daniel V
12/02/11, 15:49
har den kassa ja, er det noe jeg bør gjøre noe med eller kan jeg kjøre sånn uten problemer?
Du kan gjøre noe med det, men det vil koste deg mye mer enn å kjøpe deg en brukt kasse..

Kjør den du har til du mister et gir, så kan du bytte. Hvis du ikke kjører så hardt kan det gå lang tid før noe ryker.

Kassa på gamlebilen min ulte i 2 år den, til jeg solgte den. Fungerte helt fint, bortsett fra at den ulte litt! :) Du kan kanskje reduserer ulingen litt ved å bytte olje på kassa..

christoffera
12/02/11, 16:08
Det er derfor vi har musikk i bilen :P

Daniel V
12/02/11, 16:21
Det er derfor vi har musikk i bilen :P

Skulle akkurat til å si det! :p Skru opp musikken når du kommer til "ulegirene" :p

Fungerer som en drøm det, samme om kassa uler eller om foringene er slitte :p

fleshn_blood
13/02/11, 01:03
musikk er blitt spilt høyt siden jeg kjøpte den, alltid vært masse lyder i bilen:P Men da venter jeg til noe tar kvelden. takk for svar da folkens:D blei litt klokere nå

GeTReibeAktienGesellschaf
13/02/11, 01:59
Viss turtallet stiger fort, bilen ikke skyter fart og hjula ikke spinner.
Da kan det hende det er litt lite lameller igjen på clutchen disse er som regel lagd i ett materiale som ikke er helt ulikt belegget på bremseklosser, så er omtrent samma lukta.

Når det er lite clutch belegg igjen kan naglene ligge innpå svinghjulet dette lager spor.

Kjørte sånn engang i tida jeg også til jeg fikk sladd reagerte automatisk med å gi litt mer gass for å holde den men clutchen slura og kontraen resulterte i at det ble pinlig..

christoffera
13/02/11, 04:13
Snakk om sola! Der var min clutch død...

Plutselig låste den seg i 1. giret. Fikk ikke giret videre... heller ikke satt den i fri.
Sto i gir på stanga men var i 1. :P
Og den slurte masse på førstegiret hele veien hjem :P

GeTReibeAktienGesellschaf
13/02/11, 09:48
Snakk om sola! Der var min clutch død...

Plutselig låste den seg i 1. giret. Fikk ikke giret videre... heller ikke satt den i fri.
Sto i gir på stanga men var i 1. :P
Og den slurte masse på førstegiret hele veien hjem :P

Når man har wire clutch har man alltid mulgheten til å prøve å justere litt til man får bytta.

Går ann å gire uten clutch også men kan være hardt for kassa viss man ikke er flink med mellom gass.

fleshn_blood
13/02/11, 12:50
Uflaks:Pfår håpe min holder noen år til da hehe

GeTReibeAktienGesellschaf
13/02/11, 12:57
Uflaks:Pfår håpe min holder noen år til da hehe

Selve clutch belegget er i prinsippet evig varende viss man aldri varm kjører det.
Litt værre er det når fjørene begynner å bli slappe.

christoffera
13/02/11, 17:31
Når man har wire clutch har man alltid mulgheten til å prøve å justere litt til man får bytta.

Går ann å gire uten clutch også men kan være hardt for kassa viss man ikke er flink med mellom gass.

Hva mener du da? stramme wire'n?

GeTReibeAktienGesellschaf
13/02/11, 20:27
Hva mener du da? stramme wire'n?

Nei slakke, men vis det er noen mm dødgang før pedalen tar fra før så er det ikke noe vitss.