PDA

Vis full versjon : Bakdør er låst på V70 - Hvordan få opp?



Langedal
10/02/11, 22:14
Sporadisk har ikke sentrallåsen min låst opp høyre bakdør, slik at jeg må låse opp fra innsiden.

I dag ville ikke døra opp i det hele tatt. Låsepinnen kan man dra opp og ned så mye man vil, men døra er fremdeles låst. Har stått og låst opp og igjen flere ganger med fjernkontrollen også, men det er ikke snakk om å låse opp den døra.

Noen som har forslag til hva som er feil? Er det låsekassen som er gåen siden man ikke kan åpne verken med sentrallås eller pinne?

Og kanskje det viktigste spørsmålet til slutt, hvordan får man av dørtrekket og låst opp døra på et fornuftig vis når døra er igjen?

Sagen
11/02/11, 10:18
Enten har den frosset, eller så er en mekanisme som henger/et stag som er/røket. Kan kanskje bare være dårlig kontaktog? Litt knotete å ta av dørtrekket når døra er igjen, men det kan ganske greit vippes opp i øverkant. Du må også ta ut plastdekselet ved den innvendige åpneren. Husker jeg knota litt før jeg fikk av mitt første gang. Lykke til :)

brynna
11/02/11, 10:25
Kjenner bare 850 jeg, men tok ut baksetet for å få skrudd ut TX skruene nederst på dørtrekket. Hadde også gått i vranglås pga feil med sentrallåsmotor.
Mulig V70 ikke har skruer...

Kjell V70
11/02/11, 18:06
samme som min det, høyre bakdør. kutter ut når det er grisekaldt... etter en laaang kjøretur eller mildvær virker det fint igjen... :)

Langedal
11/02/11, 19:41
Jeg skal på "langtur" i morgen, så vi får se hva som skjer når jeg er kommet fram :) Så får jeg heller avvente fjerning av dørtrekk med døra igjen. Her er såpass kaldt om dagene, at å vente mildvær er nesten forgjeves.

Oxcyder
15/02/11, 22:14
Da jeg kjøpte bilen min, var to av dørene vrange.
Måtte skifte låskasse i den ene døren, og den andre døra var det en røket wire.
Takk for møller bruktbil garanti :D

Rapidspeed
16/02/11, 17:30
usj.. har fått lignende problem med min høyre fremdør.. alt fungerer fint innenifra.. pinnen låser bilen opp og igjen via sentrallåsen, kan åpne døren helt normalt innenifra... men utenifra skjer ingenting... der kan man dra i dørhandtaket til man blir grønn.. men er fortsatt fjæring i den.. forslag?

brynna
16/02/11, 22:55
Du har ei lita fjær og en pinne som sitter i forbindelse med det utvendige og innvendige håndtaket.
Prøv først med en smørespray. Hjelper ikke det er det ganske lett å demontere ytre håndtak for å søke feil... ,Men litt vanskelig å montere.

Hadde spraya ned låsen først:)