PDA

Vis full versjon : Vanskelig å starte bil når tanken er halvfull eller mindre



Svirre
10/02/11, 18:51
Som sagt, så sliter jeg med å starte bilen på halvfull tank eller mindre. Enten kald eller varm. Når tanken er halvfull eller har mer så kinner jeg i knapt 1 sek og motoren starten med en gang, men når jeg nærmer med halv tank blir den stadig vanskeligere. Når jeg har kvart tank igjen så bruker jeg kanskje 10 sek å starte.

Noen som kjenner til dessa symptomene?

Agrostar
10/02/11, 18:56
Har du bulka tank? :p

Svirre
10/02/11, 19:08
Har du bulka tank? :p

Ikke som jeg ser. Har løfta den opp flere ganger uten å se noe. Men den er bare vanskelig å starte. Når den er i gang, så kan jeg kjøre til tanken er tom!

Foe
10/02/11, 19:47
En mulig årsak er en liten slangebit mellom pumpe og stigerør nede i tanken.. denne bruker å bli morken med årene, og trekke luft sammen med bensin ved lite bensin på tanken..
Kanskje da kombinert med gåen forpumpe?

MVH Frode

Svirre
10/02/11, 19:50
En mulig årsak er en liten slangebit mellom pumpe og stigerør nede i tanken.. denne bruker å bli morken med årene, og trekke luft sammen med bensin ved lite bensin på tanken..
Kanskje da kombinert med gåen forpumpe?

MVH Frode

Hmm. Kanskje det. Må sjekke når jeg kommer tilbake på skolen :) Men kanskje det hjelper litt å skifte dieselfilter? Ser ikke ut å være av nyeste årgang akk :p

R.G
10/02/11, 20:13
En mulig årsak er en liten slangebit mellom pumpe og stigerør nede i tanken.. denne bruker å bli morken med årene, og trekke luft sammen med bensin ved lite bensin på tanken..
Kanskje da kombinert med gåen forpumpe?

MVH Frode

ingen forpumpe her. diesel detta:)

men du kan ha rett om slange bit nedi tanken, men mulig det er stålrør hele turen nedover siden ikke er pumpe nedi der.

Svirre
10/02/11, 20:54
ingen forpumpe her. diesel detta:)

men du kan ha rett om slange bit nedi tanken, men mulig det er stålrør hele turen nedover siden ikke er pumpe nedi der.

Er stålrør hele veien til tanken. Skal rense systemet med luft når jeg kommer på skolen igjen. Tror det trenger det :p Har jo tross alt tilbakelagt 356´ km!

Foe
10/02/11, 23:41
Ja på diesel er det stålrør ja.. Fikk ikke med meg at det var dieselbil..
Bytte dieselfilter er ihvertfall det første man gjør om det har sitti der en stund.:p

MVH Frode

Svirre
10/02/11, 23:43
Ja på diesel er det stålrør ja.. Fikk ikke med meg at det var dieselbil..
Bytte dieselfilter er ihvertfall det første man gjør om det har sitti der en stund.:p

MVH Frode

Da prøver vi det :D