PDA

Vis full versjon : Vexellåda, service erfordras



rodfre
10/02/11, 17:41
Satt å kjørte rolig da det kom en liten "smell" fra girkassen. Det gule varsellyset lyste og det står "vexellåda, service erfordras":mad: Kassa har hengt seg opp i tredje gir. Den fungerer i 1 gir/L og R, men ikke 2-4-5. Når man beveger girspaken fra N til D, R eller L, så kommer det en dunkelyd/smell fra kassa. Dette skjer selvfølgelig når jeg er 35 mil hjemmefra...... Noen som har noen tips/råd? Kan det hjelpe å ta av batteriet en stund, eller er det bare å få den inn på verksted for flushing og softwareoppdatering?

cortinaterje
10/02/11, 18:36
Jeg har hatt det der. Erfaring fra ppc og campingvogn.

Alle girene pleier å komme tilbake etter en kjapp start stopp av motoren i veikanten, men triangelen vil fortsatt være der. Den må slettes på verksted eller med ppc sin feilkodeleser.
På min v70-02 sletter også biltema's 15-1385 feilkoder på motor og gear.

volvobertil
12/02/11, 15:07
Dette er nok bare starten på morroa:mad:


Hvor langt har bilen din gått ?


Måtte selv overhale min girkasse.





Satt å kjørte rolig da det kom en liten "smell" fra girkassen. Det gule varsellyset lyste og det står "vexellåda, service erfordras":mad: Kassa har hengt seg opp i tredje gir. Den fungerer i 1 gir/L og R, men ikke 2-4-5. Når man beveger girspaken fra N til D, R eller L, så kommer det en dunkelyd/smell fra kassa. Dette skjer selvfølgelig når jeg er 35 mil hjemmefra...... Noen som har noen tips/råd? Kan det hjelpe å ta av batteriet en stund, eller er det bare å få den inn på verksted for flushing og softwareoppdatering?

rodfre
12/02/11, 21:25
Frykter det ja. Bilen har gått 250000km. Det skjedde en gang før (ca 160000km), men da bare flusha jeg og den har fungert siden da. Da var det kun 3gir og R som fungerte. Nå ble kassa "frisk" over natta, men den trenger absolutt en flush igjen. Noen som vet hva RATS tar for en overhaling?

volvobertil
13/02/11, 02:34
min kasse starter på 288t og jeg kjørte 100 t til før den tok kvelden men startet og stoppet bilen sikkert 1 million ganger også.
Måtte overhale kassa på 383t da ville den ikke mer i 28 kalde i kongsvinger i2009.

Søkte masse rundt overhaling av kasser og endte opp i Sødertelje i sverige.

Leverte bil mandags morgen kl 8.00 og hentet den dagen der på kl 16.00.
Betalte da 22300,- svenske som dengang ble ca 18 000 nkr.

Kassen har gått som ei kule etter dette og nå har bilen gått 438t.

Automatlådor ab i sødertelje.

Johan heter han og er en hyggelig kar.

Det er hotell rett oppi gata så overnatting er ikke umulig.










Frykter det ja. Bilen har gått 250000km. Det skjedde en gang før (ca 160000km), men da bare flusha jeg og den har fungert siden da. Da var det kun 3gir og R som fungerte. Nå ble kassa "frisk" over natta, men den trenger absolutt en flush igjen. Noen som vet hva RATS tar for en overhaling?