PDA

Vis full versjon : trøbbel med kjølesystem v70r awd



cossykiller
10/02/11, 17:33
Var ute en liten tur, etter og ha montert cruisekontroll, motoren var ca en 30-40 grader når jeg kjørte hjemmefra, kjørte en liten tur på en 10-15 minutter.

Når jeg kom tilbake, så skulle jeg sjekke kjølevæskenivået.. ble overrasket over hvor varmt vannet faktisk var... var vel hakket før det kokte, men det var også trykk i tanken, noe som tilsier at vannpumpa faktisk virker ? Har elektronisk vifte, og den sveiv heller ikke, så kan vel også være at termostaten eller releer til vifta er gåent også ?
Har hylelyd i multireima, men har bestilt tid til det, skal be dem trykkteste kjølesystemet.

Hadde også noe problemer med at det dugga innvendig i bilen, lukta litt kjølevæske når jeg kjører. Tok av inspeksjonsluka inn til radiatoren? (til kupeen) og så ikke noen bløte flekker, men helt i nedkant på kupevarmeren, så kjente jeg en kald bris som om det var vacuum

cossykiller
10/02/11, 18:31
så nå at jeg hadde revet ut kontakten til el.vifta :) Derfor den ikke gikk :)

Soulair
11/02/11, 15:55
Var ute en liten tur, etter og ha montert cruisekontroll, motoren var ca en 30-40 grader når jeg kjørte hjemmefra, kjørte en liten tur på en 10-15 minutter.

Når jeg kom tilbake, så skulle jeg sjekke kjølevæskenivået.. ble overrasket over hvor varmt vannet faktisk var... var vel hakket før det kokte, men det var også trykk i tanken, noe som tilsier at vannpumpa faktisk virker ? Har elektronisk vifte, og den sveiv heller ikke, så kan vel også være at termostaten eller releer til vifta er gåent også ?
Har hylelyd i multireima, men har bestilt tid til det, skal be dem trykkteste kjølesystemet.

Hadde også noe problemer med at det dugga innvendig i bilen, lukta litt kjølevæske når jeg kjører. Tok av inspeksjonsluka inn til radiatoren? (til kupeen) og så ikke noen bløte flekker, men helt i nedkant på kupevarmeren, så kjente jeg en kald bris som om det var vacuum

Så lenge temperaturen på motoren er normal, så er det ingen fare på ferde. Vannet holder over kokepunktet og skal være under trykk.:)

Hvis det dugger i ruta og du kjenner lukta av frostvæska er nok registeret gåent. Det var ikke synlige lekkasjer hos meg heller, men da jeg først tok ut registeret var det ingen tvil!:eek:

cossykiller
11/02/11, 16:18
får få dem til og trykkteste det når bilen først er inne..

bigswede
14/02/11, 13:41
Hvor finner jeg dette Registeret, i bilen? Noen som har noen bilder/link til annet sted på Forumet? Begynner å bli rimelig lei kjøleveskelukta selv.
Inspeksjonsluke, hvor?

Morgis
14/02/11, 13:44
dette er for 850, men det er nokså likt.
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=145