Vis full versjon : Ettermontere (evt. elektrisk)-antenne på 740!
Hei, jeg har klart å knekke antenna på bilen min, og skal ha ny. Så jeg lurer på noen ting: er det lurest å kjøpe original antenne? (Er det fare for at det blir utett hvis jeg kjøper feks biltema?
Også er det et uttak ved antenne, tipper dette er til elektrisk antenne. hvordan kobler jeg slik at denne heiser seg opp automatisk? bryter eller via cd-spilleren?
takk for svar :)
henger det en kontakt baki ved antenna for elantenne så er det en ledning inni bak spiller som skal kobles på remote
ålreit, men er fortsatt ikke sikker på om jeg skal ha elektrisk. noen som tilfeldigvis vet pris på elektrisk og vanlig antenne hos volvo?
synes elektrisk, noe jeg har selv, er noe drit. vann renner nedi antenne når blir vinter, og speker fast så motor sliter. ville gått for en vanlig standard som holder seg oppe helee tida:)
Godt poeng ;) det enkle e ofte det beste hehe. har forresten 740-antennene en snurr på midten eller er det bare noen? :p jaja, kjøper på biltema og satser på at det blir tett
Alternativt kjøper du tetteplugg hos volvo og slik antenne du har i frontruta ;)
Alternativt kjøper du tetteplugg hos volvo og slik antenne du har i frontruta ;)
Hm.. forklare? :p var litt ukjent den. den gamle antenne'foten' kan jeg sikkert bare lakke over :)
Han mente nok at du skulle dra av hele antenna så det bare er hølet igjen. Hølet tetter du med en tetteplugg fra volvo, så monterer du antenne til å ha i frontruta:)
Joda, men skjønte ikke helt denne frontrute-patenten :p
skal jeg bare si at jeg skal ha en tetteplugg hos Volvo? skjønner de?
jess, var det jeg mente ja.
Blir endel penere :)
jo, det kan sikkert la seg gjøre :) men er fortsatt litt usikker på denne frontrute patenten..er dette org. på 7/900?
Det er uorginale greier som man får kjøpt i diverse bilrekvisita butikker.
Man fester de bak speilet på innsiden av ruta :)
aha da henger jeg med :) hvis det ikke er dårligere enn vannlig antenne går jeg for det
Grøftekanten
19/02/11, 18:08
ikke kjøp antenne til å feste på frontruta.. dårlige signaler.. jeg kjøpte en slik og slet veldig med den. jeg kasta driten og kjøpte en vanlig pisk på biltema som jeg satt på hekken, og jorda skikkelig opp. fikk mye bedre signaler da!! :)
ålreit, jeg gjør det lettest mulig :) hvordan fikk du det skikkelig tett da? hvilken antenne?
Espen Hveding Nordgård
19/02/11, 19:53
Tipper en runde med sicaflex eller lignende gjør antenna tett gitt ;)
har 2 elektriske antenner på bilen og satt på en bryter sån at jeg kan ta dem ned og opp etter eget ønske. hører ikke så ofte på radio og så lenge du ikke smører selve antenna så kjører den seg ikke fast litt metal polish så fester ikke møkka seg heller slik at dem ikke låser seg. kjekt når du skal i vaskehallen
har 2 elektriske antenner på bilen og satt på en bryter sån at jeg kan ta dem ned og opp etter eget ønske. hører ikke så ofte på radio og så lenge du ikke smører selve antenna så kjører den seg ikke fast litt metal polish så fester ikke møkka seg heller slik at dem ikke låser seg. kjekt når du skal i vaskehallen
Ah okey, men er ikke slike brytere originalt også da?
har forresten montert ny antenne. typ biltema for 80 kroner :)
men jeg lurer litt på antenne-kabelen (er det coax-kabel dette?)
Er det indre eller ytre leder som skal til jord?
hadd sånn bryter til antenne på mine biler. får orginalt ja
Har koblet til antenna, men signalet er fortsatt helt på trynet :p
er det indre eller ytre leder i koaksial-kabelen som skal til jord?
Den "nettingen" rundt er jord:)
Ah okey, men er ikke slike brytere originalt også da?
har forresten montert ny antenne. typ biltema for 80 kroner :)
men jeg lurer litt på antenne-kabelen (er det coax-kabel dette?)
Er det indre eller ytre leder som skal til jord?
Off :p min erfaring er at biltema ikke funger noe særlig når det er nytt, også streiker det i tillegg. Er jo nesten bedre å bruke 200 kr til da, også kjøpe noe som holder litt lenger ?:rolleyes:
Eller er du en av de heldige der alt fungerer gull ? :D
Rare greier med biltema, noe funker fjell, mens noe er helt håpløst. veit aldri :) er som sagt dårlig lyd enda, men jeg satser på at jeg har kobla feil. skal ut å se nå
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.