PDA

Vis full versjon : Prisantydning 240GL



gswede
10/02/11, 13:12
Hvordan prissetter man noe en egentlig ikke vil selge?
Forventer selvsagt ikke å få igjen for alle utlegg, akkumulert bistand til bilen de siste 4år beløper seg til godt over 50,000...

Noen som drister seg til å prissette?

Ettersom volvo nr 3 er innkjøpt blir det smått om plass og jeg ser at kanskje 240`n må vike.

Istedet for å fylle tråden med bilder legger jeg ved et par linker til bilen som muligens må under hammeren.
Alle bilder er mer eller mindre tatt det siste året og bilen fremstår som 98% strøken.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=202235

http://www.garaget.org/?car=164090

Komplett servicehistorie. 218000 km på urverket. B230F. Automat.
Original innvendig bortsett fra Pioneer anlegg med nye dørhøyttalere.
Starter uansett 20-/40+ går som ei klokke. oljeforbruk lik 0.

Burde være et bra objekt for turbokonvertering.

Innspill mottas med takk.

-Biter som er skiftet de siste 3 årene inbefatter:
(mesteparten er byttet de siste 12mnd)

-Eksosanlegg inkludert catalysator
-Dempere og fjærer, Lesjøfors, godkjent vognkort
-Venstre Calipter
-Hvite lykteglass rundt om
-Foringer forstilling
-Mellomakselkryss (begge)
-Pinionlager
-Vannpumpe
-Fjærbeinslager
-Regreim + alle drivbelter
-Motortetninger
-Nylig glassblåste og pulverlakkerte MiM juventus 16` med så godt som nye helårsdekk.
-Alle hulrom behandlet med hulromsolje hver vår og høst
-Storservice utført under forrige sommers niceprice kampanje på Bilia.
++ en del ting jeg ikke kommer på i farten

Alt arbeid gjort av verksted, alle kvitteringer finnes selvsagt.

Daniel V
10/02/11, 13:32
Det er ikke B230A i denne hvis det er den motoren som står i bilen på bildene. Det er en B230F. B230A er en gassermotor, mens F er innsprøytning.

Pris på denne vil jeg tippe rundt 30 000,-

EDIT: Sjekket nå opp mot Statens vegvesen sitt register, og bilen din har en B230F motor :)

gswede
10/02/11, 13:41
Stemmer, ble litt mye på en gang..:D
Korrigert

Revell
10/02/11, 14:36
Vil driste meg til å si att den bilen faktisk kan være verdt opp mot 40.000kr og jeg for den virker nesten som ny enda:) Jeg skulle gjerne hatt den hos meg:D

jacobsen
10/02/11, 16:22
30-35 tipper jeg. sattans fin bil :)

R-israelsen
10/02/11, 17:26
tenker opp mot 40 ja, sinnsykt fin. Sikle :D

larsverm
10/02/11, 17:53
Noe man helst ikke vil selge, skal man vel prissette litt for høyt... ;) Jeg har sett bilder av denne før (på et annet forum) og bilen ser jo veldig fin ut. Jeg er prinsipielt veldig for originalt utseende, men her er alt innenfor rimelige grenser og god smak. :D Km-standen er relativt lav men godt innenfor det normale, så jeg synes prisantydningene de andre kommer med her virker rimelige.

jacobsen
10/02/11, 17:54
Har sett den før jeg også. veldig fin. Men jeg har en liten følelse av at den kan stige litt hvis du setter på originale lamper ;)

Daniel V
10/02/11, 21:21
Husk at bilder kan lyve da, dere :D

gswede
10/02/11, 22:45
Joda, bilder kan lyve. Men hva er det du vil frem til?
Alt kan dokumenteres, ber her om en saklig tilbakemelding på en ærlig bil.

Alle biler har skavanker, så også denne. Det er ikke skavankene en fremhever først riktignok men om du våger å spørre så skal du få et svar.

Grunnen til at jeg vanskelig kan prissette selv er at jeg som alle andre som skal selge brukt per definasjon er inhabile i forhold objektets verdi da ofte bruksverdien langt overstiger objektets reelle verdi.
Ingenting er verdt mer en hva kjøper akter å betale.

Disse bilene er vanskelige å prissette av den enkle grunn at de er "gamle".

Du får dem fra 1000,- og oppover - enkelte krever sågar 50+ for ihjelkjørte skranglekasser hvor halve bygda har hatt fritt spillerom med sveiseapparat og vinkelsliper siden tettstedet fikk innlagt strøm og mer enn 3 siffer i telefonnummeret.

Ville for øvrig bare legge ut en føler på hva en kan forvente, uansett antar jeg at bilen selges. Såfremt jeg ikke finner en tørr låve og setter bilen på bukker til vi passerer 2020.

Hva angår de originale lyktene, fjærene, samt også sommer og vinterhjul med tilhørende originale felger og kapsler inkluderes dette selvfølgelig ved salg.

Revell
11/02/11, 09:23
Du får dem fra 1000,- og oppover - enkelte krever sågar 50+ for ihjelkjørte skranglekasser hvor halve bygda har hatt fritt spillerom med sveiseapparat og vinkelsliper siden tettstedet fikk innlagt strøm og mer enn 3 siffer i telefonnummeret.



Har du vært i bygda mi uten å si ifra:D

gaupe
11/02/11, 10:24
Eg hadde prøvd å legge den ut for ein plass mellom 30 og 40. Bruksverdien går jo mot null, når du ikkje har bruk for den ;-)

gswede
11/02/11, 10:46
Godt poeng. Fant nettopp oppvarmet helårs lagringsplass for 2500,-/år

Har solgt prima bil før bare for å se den nedsarvet etter få år, trist i grunn.

Mulig jeg er litt sentimental/gal - men jeg har en følelse av at det om en 10-15 års tid ikke vil være så altfor mange igjen av disse bilene.
Da vil det være kjekt å kunne dra en velholdt veteran ut av garasjen, vri om nøkkelen og trille i vei.

Tror nok ikke verden holder pusten ved avdukning men dog allikevel..:D

Trekker meg tilbake i tenkeboksen..

christoffera
11/02/11, 12:55
Drømmebil...
Slik jeg skal kjøpe når det er på tide med turbobil!
Bare smekke i en turbomotor, plug and play!

larsverm
11/02/11, 22:02
Godt poeng. Fant nettopp oppvarmet helårs lagringsplass for 2500,-/år

Har solgt prima bil før bare for å se den nedsarvet etter få år, trist i grunn.

Mulig jeg er litt sentimental/gal - men jeg har en følelse av at det om en 10-15 års tid ikke vil være så altfor mange igjen av disse bilene.
Da vil det være kjekt å kunne dra en velholdt veteran ut av garasjen, vri om nøkkelen og trille i vei.

Tror nok ikke verden holder pusten ved avdukning men dog allikevel..:D

Trekker meg tilbake i tenkeboksen..

Så rett, så rett:

Avdukningen blir nok ikke spesielt oppsiktsvekkende, for jeg tror det er tvilsomt om 240 kommer til å bli virkelig sjelden i vår tid. De er for mange og for solide, så en del vil det alltids være igjen.

Likevel vil de bli langt mer sjeldne enn nå og en slags klassikerstatus tror jeg er sikret. Så, ja, det kan bli kjekt å ha den i garasjen om noen år. :)

Ikke minst svenskene selv har skrotet og kvittet seg med 240er i rekordfart - og kommer etter hvert kanskje til å spørre seg hvor det ble av det som "for generasjoner" var den mest ordinære bil av alle. Når de innser klassikerstatusen, må de med beklagelse notere seg at nederlendere og tyskere har sikret seg de fineste. :D

Kanskje en liten overdrivelse, men dette poenget har jeg plukket fra det fineste bilbladet jeg vet, nemlig en svensk publikasjon som heter "Klassiker" - anbefales på det varmeste - finnes hos Narvesen.

StianB
12/02/11, 13:18
Pen bil, men jeg synes de prisantydningene som er kommet her er litt vel høy. Jeg ville nok ikke betalt 35+++ for en GL. Men det som teller mest til din fordel er at det er en stasjonsvogn, og det virker som det er "verre" å finne slike som er i så god stand som din er, enn det er å finne en sedan.

Lykke til med salget. :)

Daniel V
14/02/11, 19:06
Joda, bilder kan lyve. Men hva er det du vil frem til?
Alt kan dokumenteres, ber her om en saklig tilbakemelding på en ærlig bil

Slapp nå av!

Den er kjempe fin med tanke på alder og km. stand, det er det ingen tvil om, og du har vedlikeholdt den godt, det er det ingen tvil om. :D

Så var ikke ment som noe slemt, det eneste jeg sier er at det er mye man ikke ser på bilder, og for at du skal få en realistisk prisvurdering på bilen, må jo folk huske på at det sikkert er mye man ikke ser på bildene, noe som er helt naturlig på en 20 år gammel bil, som har rullet 218 000km.

Håper du kommer ut av tenkeboksen med det resultat at dette er en bil du vil beholde og bruke på solfylte sommerdager! :D

gswede
14/02/11, 19:48
Du har helt rett Daniel, ville bare holde tråden på "stram" line:D

gswede
28/02/11, 16:57
Da varn solgt :D

larsverm
28/02/11, 17:23
Og forhåpentligvis til en OK pris?

Revell
28/02/11, 17:25
Ja hvor mye gikk den til?

gswede
28/02/11, 19:05
Tror jeg kunne solgt den 3-4 ganger denne uka. Gikk for forlangende.

gaupe
28/02/11, 20:22
Tror jeg kunne solgt den 3-4 ganger denne uka. Gikk for forlangende.

Då var ikkje prisantydning så ille då :)

larsverm
28/02/11, 21:05
Tror jeg kunne solgt den 3-4 ganger denne uka. Gikk for forlangende.

Bra. Hvis bilen er så fin som vi har fått inntrykk av, er det rett og rimelig at den ikke måtte selges for billig. Det finnes fortsatt nok av mer eller mindre stygge eksemplarer som kan kjøpes for firesifrede beløp...

Daniel V
28/02/11, 21:13
Gratulerer med bra salg da! :D Kan legge til at den strøkne 240en jeg solgte for læreren min, med 57 000 på telleren gikk for prisforlangende den også (50 000) så er gode tider for 240 nå tydeligvis! :)

jacobsen
28/02/11, 21:15
Ikke verst det :) hvor i landet havnet den hen da?

Aron74oTic
28/02/11, 22:22
J***vlig fint eksemplar! hvorfor selge? Er jo en drøm av en bil! Men etter lista du har å utseende messig ville jeg sagt 35-50

larsverm
28/02/11, 23:01
Gratulerer med bra salg da! :D Kan legge til at den strøkne 240en jeg solgte for læreren min, med 57 000 på telleren gikk for prisforlangende den også (50 000) så er gode tider for 240 nå tydeligvis! :)

Bra. Det finnes fortsatt nok av halvdårlige 240er som selges billig, og mange forventer nok at en 240 uansett skal være billig. Men jeg får også inntrykk av at det er i ferd med å ta seg opp igjen med folk som vet å verdsette svært gode eksemplarer ved å betale skikkelig. Så her kommer klassikerstatusen fort.

Revell
28/02/11, 23:11
Bra. Det finnes fortsatt nok av halvdårlige 240er som selges billig, og mange forventer nok at en 240 uansett skal være billig. Men jeg får også inntrykk av at det er i ferd med å ta seg opp igjen med folk som vet å verdsette svært gode eksemplarer ved å betale skikkelig. Så her kommer klassikerstatusen fort.Bare å håpe att klassikerstatusen kommer fort nok til å redde 200serien fra og dø ut så:)

larsverm
28/02/11, 23:18
Det kommer til å være langt færre 240er om noen år enn det er i dag. Men ellers tror jeg strengt tatt disse vil være av de siste bilene til å dø ut... :D

Revell
28/02/11, 23:28
Etter en atom krig er det bare 3 ting som lever igjen på jorda og det er
Kakkelakker, Chuck Norris og Volvo :D

Daniel V
28/02/11, 23:57
Ikke verst det :) hvor i landet havnet den hen da?

Det er Oddgeir her på forumet som kjøpte den. Han skulle lage worklog på den, han skulle bare ha den på 60 000 service først :D Er ikke mange som kan si det om en 20 år gammel bil! :) Den havnet forresten 10 min lenger bort i veien fra der den har bodd hele sitt liv:)


Bra. Det finnes fortsatt nok av halvdårlige 240er som selges billig, og mange forventer nok at en 240 uansett skal være billig. Men jeg får også inntrykk av at det er i ferd med å ta seg opp igjen med folk som vet å verdsette svært gode eksemplarer ved å betale skikkelig. Så her kommer klassikerstatusen fort.

Sant det du sier her, larsverm! Jeg personlig kan ikke tenke meg å selge min, men om et år eller to har jeg lyst til å sette inn min, strippe den ned, ta alt av skavanker som er på sånne gamle biler, lakke den opp igjen slik at den virkelig er strøken. Etter dette vil den bare bli brukt på treff og sånne ting :)

gswede
01/03/11, 04:13
Noe blemmer var det jo, fant bl.a no rust på ene framskjermen jeg ikke tidligere hadde sett.
Mekanisk bunnsolid men fremdeles litt pyntejobb igjen.

Er visstnok planer for denne..

Daniel V
03/03/11, 11:58
Noe blemmer var det jo, fant bl.a no rust på ene framskjermen jeg ikke tidligere hadde sett.
Mekanisk bunnsolid men fremdeles litt pyntejobb igjen.

Er visstnok planer for denne..

Rust på en framskjerm er jo heldigvis en bagatell! :D Er værre om de hadde funnet rust i bærende... ;)

Ivar
03/03/11, 14:37
Jeg hadde egentlig bestemt meg for å droppe forumer, men her må jeg vel kommentere, siden det var jeg som kjøpte denne "hellige gral" av 240'er. Jeg har reist drøye 300 mil de siste 3 dagene for å hente denne. Jeg ble på de ca 210 mil hjem veldig glad i bilen, og jeg kan love at den blir stelt med videre også. Den er så bra teknisk som man kan få inntrykk av, med små unntak. Det vil i løpet av våren bli montert komplett turbo med alle originaldeler fra en 940 lt. Målet er å få monteringen til å se original ut, med moderat trøkk. Ellers skal alle tilløp til rust stoppes i løpet av våren/sommeren, og det som måtte være av småfeil bli reparert. Jeg har altså nå kjøpt meg min nye drømmebil, som forresten har full kasko fra dag en. Jepp. entusiast. Takk for handelen!

gswede
03/03/11, 14:52
Bare hyggelig.
Full kasko, det er entusiasten sin det..
Du er velkommen til å holde oss informert om fremdriften.

larsverm
03/03/11, 19:29
Jeg har forresten også full kasko på den ene 240en min.

Ivar
27/07/11, 06:37
I natt ble det suksessrik prøvetur av grå 240 med B230FB med turbo og ic fra 940 lt. Byttet hele motoren pga at denne hadde helt ny toppakning, og jeg ville ha denne toppen/kammen. En ny opplevelse å kjøre turbo kombinert automat, i en 240. Ennå gjenstår noe pyntejobb med slanger, og lignende, men dette er litt budsjett-prosjekt. Bilen drar ca som en lett påjustert 940 lt. Skal se om det blir å stille på etter hvert, så det blir "turbo", i steden for "lt";) For øvrig har bilen fått komplett svart interiør fra en '93, stereo, og kraftigere stabstag foran og bak. Nettopp eu-ok uten hull. God bil! :)

gswede
28/07/11, 04:10
Fytterakkern så bra, synes selv den var krute god om enn noe sedat.
Godt å høre den får motor som fortjent. Send gjerne noen bilder.
Trond