PDA

Vis full versjon : Smøre opp calipere?

hgnubel
10/02/11, 11:52
Planlegger å bytte bremsesko bak på R-en, og når caliperen først må av er det vel greit å kjøre på med skikkelig bremserens, samt smøre opp og sjekket at alt går som det skal...

Men hva smører man med her?

gull pilen
10/02/11, 12:03
hvis det er glidere på kaliperene bak skal det brukes spesial fett som ikk trekker til seg drit eller fuktighet..
ellers på klaven som holder klossene kan det fint gjøres godt rent å brukes kobber pasta...

hgnubel
10/02/11, 12:13
hvis det er glidere på kaliperene bak skal det brukes spesial fett som ikk trekker til seg drit eller fuktighet..
ellers på klaven som holder klossene kan det fint gjøres godt rent å brukes kobber pasta...

Ja, det var vel sånn spesialfett jeg tenkte på... får gjerne høre om Mekonomen har noe lurt som kommer i håndterbare tuber og ikke sånne tønner på flere kilo som verksted gjerne kjøper :)

gull pilen
10/02/11, 12:19
Ja, det var vel sånn spesialfett jeg tenkte på... får gjerne høre om Mekonomen har noe lurt som kommer i håndterbare tuber og ikke sånne tønner på flere kilo som verksted gjerne kjøper :)

skal være å få kjøpt på tube ja... litt usikker på hvor jeg handlet det sist...

Christian
10/02/11, 12:35
Kan bruke kobberpasta til alt av bremser. Smør gliderne til kaliperne, men gjør det skikkelig reint først. Gravrust må vekk!

gull pilen
10/02/11, 12:44
ikke bra å bruke kobber pasta på gliderene... gror fast igjen ganske fort...
kobber pastaen blir hard når den tørker inn i tillegg til at den suger til seg drit...
skriver av erfaring....

hgnubel
10/02/11, 16:11
Kan bruke kobberpasta til alt av bremser. Smør gliderne til kaliperne, men gjør det skikkelig reint først. Gravrust må vekk!

Har hørt en del skrekkhistorier om kobberpasta på glidere som gull pilen nevner...

Men ... sier du at jeg har rust på bilen min??! :eek: ;)

Fant fett hos mekonomen, liten og grei tube, tror det het rubber grease eller noe slikt. Men det var litt kø og jeg hadde det alt for travelt... får handle en annen dag.

Tinnsoldaten
10/02/11, 16:33
Det stoffet der tipper jeg er beregnet på å smøre opp stempler og tetninger når du overhaler calipere. Jeg har som regel brukt ganske vanlig grease på gliderene uten at det nødvendigvis er ideelt... Kanskje grafittsmøremiddel på spray kunne vært noe? Det blir glatt som f..., henger godt og blir helt tørt slik at det ikke fester seg dritt i det.