PDA

Vis full versjon : Olje under dekselet for plugger, hvilken pakning er gåen??



Oddwar
10/02/11, 11:47
Hei.. skulle bytte plugger på 850n min, og oppdaget at det var en del olje under det dekselet som må skrus av på toppdekselet for å komme til, var også en del olje i de hullene der pluggene står.. hvilken pakning er det da som er gåen?
her er et bilde som viser hvor jeg mener:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/949.jpg

Bilen har brukt litt olje (ca 1/2 liter i måneden) så regner med det meste skyldes dette..

Morgis
10/02/11, 12:04
det er et overløp som oljen kan renne ut rett med plugg 3.
Godt mulig du har hatt for mye olje, kjørt billig olje som damper/koker for lett.

Oddwar
10/02/11, 12:12
det er et overløp som oljen kan renne ut rett med plugg 3.
Godt mulig du har hatt for mye olje, kjørt billig olje som damper/koker for lett.

Okei, da lærte jeg noe nytt.. Har kjørt med biltemaolje, så regner da med at det er forklaringen :) takk for svar!

cossykiller
10/02/11, 17:39
har du bytta filter når du har bytta olje da ? biltema olja er ikke dårlig den altså... klart hadde ikke brukt den på en banebil, men en bruksbil går det fint på:)

*pettson*
10/02/11, 18:17
Du har ett litet enkelt problem. Packningen till oljepåfyllningslocket är för torr. ELLER så är det för dålig spänst i lockets armar. Oljedimma läcker ut och rinner ned under kåpan. När locket är tätt så kommer det att vara torrt under kåpan. Det har INGET med vart oljan är köpt att göra, eller oljans kvalitet.