PDA

Vis full versjon : skivebremser amazon?

Eternal Custom
09/02/11, 22:31
Heisann.
Noen her som vet hvordan jeg kan få bygd om til skivebremser forran å bak på amazon?På en måte som ikke blir alt for mye greier.Forran er vel greit nok.der kan jeg jo bruke en forstilling fra en nyere modell..men bak er jeg usikker på..noen som har noen tips?

Tinnsoldaten
10/02/11, 16:27
Ser for meg at den greieste måten bak er å bruke 240 bakaksling. Må sveise om litt fester, men det går greit hvis du lager deg en enkel jigg. Blirt fort mer krøll med å montere skivebremser på Amazonakslingen siden den bl.a. ikke har fester til calipere, og i tillegg får du en mye sterkere aksling på kjøpet. Framme kan du bruke 140 spindler, da kan du montere ventilerte skiver fra 164, og du får samme boltsirkelen på hele bilen hvis du bytter bakaksling.

Eternal Custom
10/02/11, 17:38
Ser for meg at den greieste måten bak er å bruke 240 bakaksling. Må sveise om litt fester, men det går greit hvis du lager deg en enkel jigg. Blirt fort mer krøll med å montere skivebremser på Amazonakslingen siden den bl.a. ikke har fester til calipere, og i tillegg får du en mye sterkere aksling på kjøpet. Framme kan du bruke 140 spindler, da kan du montere ventilerte skiver fra 164, og du får samme boltsirkelen på hele bilen hvis du bytter bakaksling.

Åkei,takk! det hørtes jo ut som en god ide men er det samme bredde på den akslingen da?eller blir det no krøll da?

Tinnsoldaten
10/02/11, 18:28
Amazon og 240 skal etter det jeg har forstått ha lik bredde på bakakslingen.

Eternal Custom
10/02/11, 21:35
Amazon og 240 skal etter det jeg har forstått ha lik bredde på bakakslingen.

da prøver jeg på det:)bare måle litt først da:hehe..takk skal du ha