PDA

Vis full versjon : Overdrive



V-V6-B28
09/02/11, 21:31
Jeg har nå blitt eier av en 760 90mod med automatkasse der overdriven ikke fungerer.
Jeg har feilsøkt å fant brudd på ledningene som gikk til bryteren i girstangen.
Da disse ble koblet sammen fikk jeg lampen som indikerer overdrive av og på i dashbordet til å fungere men har fremdeles bare 3 gir å høyt bensinforbruk gr dette

Har i etterkant fulgt ledningene ned til girkassa der de ender hver for seg til et par sensorer...

Håper derfor noen kan ha et tips om hvor feilen kan ligge eller har noen råd for feilsøking

Håvard

jan_m
09/02/11, 21:50
hei jeg har vel lik kasse som deg aw71.. jeg bytta relet som man kan høre klike når den slår inn ut av od:) kosta ca500 isj på hvordan dete er med følere på kassa vet jeg ikke:)

larsverm
09/02/11, 22:29
Er det virkelig slik at den ikke girer seg opp i 4.? Har ikke det elektriske på automatkassene med overdrive bare en sperrefunksjon?

R.G
09/02/11, 23:28
lednningsbrudd, eller rele, eller solenoid på kassa. er di 3 som styrer detta. må måle deg fram på kassa og feil søke ut deretter.



hvbis ikke har jg automatkasse for v6:) rele, spak og hele driten liggende, akk tatt ut av bil;)

Espen Hveding Nordgård
10/02/11, 17:47
Jeg hadde autokasse på 740'n (aw72). Overdrive knappen slo AV overdriven, så den sperra i 3. gir, mens om pila ikke lyste gikk den opp i 4. selv.
Høyt bensinforbruk er det med auto, merkbart bedre når jeg bytta til manuell!

Aw72'n er komplett og til rødblokk om det er av interesse!

jan_m
10/02/11, 19:02
min auto er vel en av få med normalt bensin forbruk meg og frua og ferie pakk uten vogn ligger vi på sonmmers tid på 07isj tur rettur gøteborg horten med vogna så prater vi 1,5 vis ikke mer...
kassa kan låse i 3gir vis relet ikke funker lampa trenger ikke å lyse for det...