PDA

Vis full versjon : XC90, montering av hengerfeste på en D5 2005?



gillidk
09/02/11, 21:10
Er det noen som har erfaring med ettermontering av hengerfeste?

Avtagbart, fastmontert, pris?

hilsen
Gillidk

konso
09/02/11, 21:31
Jeg ettermonterte selv, er ingen hokuspokus, men vær nøye og kontrollere evt utskjæring i støtfanger. Er med monteringsanvisning, om ikke så finnes det også på nett.
Jeg fulgte monteringsanvisningen som var med til min bil, og det resulterte i at det ble skjært ut for mye plast. Synes ikke ved første øyekast, men når man vet det så er det irriterende.

andreas
09/02/11, 21:49
Instruksjonar finn du i alle fall hos Volvo :)

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/

angerman
09/02/11, 22:09
kjempegreit og montere fester på disse ja. og skjær minimalt. da blir det penest.personlig liker jeg avtagbart best. ser cleant ut.

gillidk
09/02/11, 22:21
noen som har pris? Hadde håpet at noen kunne anbefale noen "reisende" montører??? Brodern fikk en svenske til å montere et avtagbart feste han hadde kjøpt til sin BMW 520d. Tror ikke han betalt mer enn 2.500 for jobben og 3.000 for hengerfestet.

Volvo skal vel fort ha 10.000?
Jeg har ikke hørt med Volvo. Fikk ny firmabil på fredag og det gikk plutselig opp for meg at vi ikke har bil med hengerfeste lenger! ;-)

morrun
10/02/11, 10:33
Hei. Er det ikke slik at bilens antiskrenssystem skal "skjønne" at man kjører med henger, og ta med dette i betraktninga når elekronikken slår inn, på slike biler?. Er det noe den begynner å gjøre av seg selv ved ettermontering a`?

Mvh. Morten

konso
10/02/11, 21:04
På min V70N så er det med en boks som er koblet opp mot AEM tror jeg, og den kutter hvertfall ryggesensorene når hengeren er tilkoblet lysene, så noe gjør den boksen hvertfall.

gillidk
11/05/11, 19:44
Jeg hadde besøk av en svenske i Oslo i dag. Ganske supert å få montert hengerfeste kjapt og greit. Han brukte 1,5 timer. Jeg valgte den "dyreste" modell fra Westfalia. Da ble det bare en "propp" bak og ikke et svært deksel... Han tok 5.500 for fastmontert, 6.900 for Volvo original, og 7.200 for Westfalia hengerfeste, alt inkl (priser i NOK). Bilia i Oslo skulle ha 13.800 vs 6.900.....

Kan anbefale svensken på www.dragkulan.se Han reiser rundt i skandinavia når han har fått noen bestillinger. Jeg ventet knapt 3-4 uker. Arbeidet ble veldig profft utført og karen var svært hyggelig og morsom.