PDA

Vis full versjon : Haster! Fire varsellamper i bilen lyser



MattisB
09/02/11, 18:51
Lampene: pærefeil, lading, håndbrekk og bremsekrets lyser. Det vil si, de lyser ikke like sterkt som resten, kanskje halvpraten av lyset som de andre varsellampene.

På søndag stod batteriet til lading i en del timer, mens jeg hørte på musikk. På vei hjem begynte disse fire lampene å lyse. Mandag morgen startet bilen greit, men så begynte bilen å fuske og humpe noe verre.

Kjøpte nytt batteri i dag, da jeg tenkte jeg hadde ladet i stykker det gamle, men lampene lyser fortsatt. Målte volt på batteriet, først så viste det 11,75. Så tok jeg en kort kjøretur, når jeg kom tilbake viste det 12,20.

Hva er galt? Dynamo? Laderele?

jan_m
09/02/11, 21:57
vile vel ha bytta dynamo... hvar sånn min beggynte og "tulle" hadde skeve børster på min kastan og handla ny

Daniel V
09/02/11, 22:03
Kan være et eller annet som har hoppet ut bak instrumenthuset ditt. Var noe sånt som skjedde på min 240, og da lyste det plutselig masse varsellamper helt uten grunn.

boman
09/02/11, 22:24
Ja, for hvis dynamoen ryker så lyser vel kun ladelampa, men hvis det er dårlig joridng så lyser fort flere av de?

Soulair
09/02/11, 22:54
Sist jeg så dette var dynamoen defekt og måtte byttes.

Espen Hveding Nordgård
19/02/11, 19:57
Jeg hadde detta probleme med gamlebilen, bytta børster og trodde det skulle hjelpe, men gjorde ikke det. Så bytta jeg jording til dynamoen, og ting ble mye mye bedre ;)