PDA

Vis full versjon : Skifte motor i S70 -97, 2.4S -> 2.4T



andoks20
08/02/11, 23:18
Hei, jeg er nå gått ganske lei av motoren i bilen min, s70 -97, 2.4 (144hk), og vil bytte den ut med enten en 2.4T eller en 2.0T. Er det noen som har erfaringer eller råd ifht det?

Hvor får jeg det tryggeste/billigste kjøpet?
Er det mye mer en motoren som må byttes?
Er girkassen som står i kompatibel med overnevnte motorer?

Er blitt ganske glad i bilen min, så jeg ignorere alle råd om å bytte bilen med en som allerede har 2,4T. Også da det blir for dyrt å bytte hele bilen.

julen
08/02/11, 23:32
du tenger motornett inn til under rattstammen, motorstyreenhet, startsperreenhet + nøkkel tilhørene motorstyreenhet å sperreenhet. du trenger lmm, turbo, eksos,radiator med oljekjøler, IC, trykkrør og slanger,dyser, magnetventil. tror ikke jeg har glemt noe spessielt nå.
girkassen fra den motorn du har kan du fint bruke:)
sjekk blocket.se, finn.no osv.

flytt posten din under 850/x70 serien så får du sikkert bedre respons:)
søk litt på forumet da dette tema har vært tattopp maaange ganger.

Langedal
09/02/11, 00:05
SCStyling (http://www.scstyling.no/) kan nok også være behjelpelig med motor. Da har du med en tilsynelatende real kar og gjøre. :)

andoks20
14/02/11, 01:47
du tenger motornett inn til under rattstammen, motorstyreenhet, startsperreenhet + nøkkel tilhørene motorstyreenhet å sperreenhet. du trenger lmm, turbo, eksos,radiator med oljekjøler, IC, trykkrør og slanger,dyser, magnetventil. tror ikke jeg har glemt noe spessielt nå.
girkassen fra den motorn du har kan du fint bruke:)
sjekk blocket.se, finn.no osv.

flytt posten din under 850/x70 serien så får du sikkert bedre respons:)
søk litt på forumet da dette tema har vært tattopp maaange ganger.

takk for det:) Men følger ikke en del av dette utstyret som regel med, når du kjøper en brukt motor? :)

Hvordan flytter man tråden forresten? må man slette og lage ny?

aarnes
14/02/11, 09:21
Endre første post, skriv at du vil ha tråden flyttet, så gjør en moderator det.