PDA

Vis full versjon : 98 v70 2,0turbo lav bak



joketil
08/02/11, 19:35
Har en 98 v70 2,0 turbo men synes den er lav bak(dårlig bakkeklaring),passer campingfjærer i festene eller er det andre fester på turbomodellen?:confused:

Nilsebu
08/02/11, 20:46
Samme fjærer, så lenge du ikke var nivåmat dempere, men siden du klager på får lav bil, så tviler jeg det.

Legg deg uansett under bilen å sjekk. Reagerer du på at demperene som ser så tynne ut, har de vanlige, er det noen tjokke troll, så er det utslitte nivåmater.

Ville også byttet dempere i samme slengen som du bytter fjærer. Fort gjort at demperen også er litt segen :)

joketil
08/02/11, 20:55
:)Takk:D,de på Volvo trodde det var annen innfestning på turbo modellen så de turte ikke bestille andre fjærer.Dempere og fjærer bak er nye men det ser ut som om jeg kjører rundt med overlast hele tiden(lav i rompa)derfor tenkte jeg på campingfjærer.

Nilsebu
08/02/11, 20:57
Uansett om det hadde vært en annen innfestning (noe som det ikke er), så ville de jo fått opp dette på dataen deres :)

Er bare FWD og AWD som har litt forskjell i bakdemper / fjærer regionen.

850GLTsilver
08/02/11, 20:59
BCB selger noen fine forsterkede fjærer.
De sammen med nye dempere er på vei inn i min GLT nå. (Også sigen i rumpa ja)

joketil
08/02/11, 21:08
Kundebehandleren på volvo kunne ikke se om festene var like og ingen på verkstedet viste om de andre passet:rolleyes: .Skal se på BCB .Takk:).Rart at det ser ut som den er overlastet når den er tom:eek::eek:

Tollan
08/02/11, 22:04
Jeg har akkurat motsatt problem med min 98 2,0T. Kjøpte den forrige uke, så har ikke fått sett etter noe, men den ser latterlig høy ut bak..?

degocostly
09/02/11, 17:57
Min ble veldig høy bak etter at jeg skiftet til forsterka fjærer

850GLTsilver
09/02/11, 18:03
Min ble veldig høy bak etter at jeg skiftet til forsterka fjærer

Du fikk bare "normal ride height".
Skal være like lange som originalfjære var originalt selv om de er forsterket.

degocostly
09/02/11, 18:43
Ja. Sikkert bare så uvant, siden den var veeeeeldig lav bak før jeg skiftet dem.. :p

Tollan
09/02/11, 21:52
hehe. Er noen som har sagt det til meg også, at det muligens er forsterka fjærer, men den så så teit ut :P men den er stiv som bare det, så det kan nok stemme :)