PDA

Vis full versjon : 240 stopper helt uten videre venter i 1min starter den igjen! hva kan det være?



Turbothomas
08/02/11, 02:36
Volvoen min driver og stopper også venter jeg i ca 1min så starter jeg den igjen og den går igjen. Dette kan skje på både pådrag tomgang og rolig langkjøring. Noen som har noen tips til hva dette kan være? Akkurat byttet alt av tenningsdeler. Men lamda lampen lyser også fortsatt. Har byttet lamdaen, kjøpte ikke fra biltema, ordenlig bosch fra mekonomen. Dette er jævelig irriterende!

ArneR
08/02/11, 03:13
Sjekk/prøv å bytt det hvite hovedreléet ved siden av hjernene under dashbordet på passasjersiden.

Daniel V
15/02/11, 08:17
Meld deg inn i klubben , så skal jeg hjelpe deg.

Hva er det for et svar?

Revell
15/02/11, 08:29
Meld deg inn i klubben , så skal jeg hjelpe deg.Så hvis ikke man er medlem her så får man ikke hjelp:confused: Får si som samen i klassen min sa. Sattan du er dum du.

Åssen modell er bilen? forgasser eller injection:)

Daniel V
15/02/11, 09:37
Så hvis ikke man er medlem her så får man ikke hjelp:confused: Får si som samen i klassen min sa. Sattan du er dum du.

Åssen modell er bilen? forgasser eller injection:)

Er ganske enig. Synes ikke det er måten å rekruttere medlemmer på. Tvinge folk til å melde seg inn, hvis ikke får man ikke hjelp. Hadde det vært slik når jeg ble vanlig "ikkebetalende" medlem, hadde jeg funnet meg et annet forum med det samme.

Selvfølgelig er det hyggelig hvis man blir betalende medlem, fordi da støtter man en god sak, men tvang er ikke den rette måten å gjøre det på. Det har vi vel sett gjennom hele verdenshistorien? :rolleyes:

boman
15/02/11, 19:51
Les av feilkoden(e). Lambdalampa er en lampe som lyser når det er feil på motorstyringa. Det trenger ikke nødvendigvis å være lambdaen som er gåen.

Dan Bay-Johansen
15/02/11, 20:06
Fort at det er som ArneR sier, systemreleet - blir dårlig i loddingene med årene...

Dette styrer vel både innspruten og bensinpumper, så jah...sjekk det :D

Hassel
16/02/11, 11:14
Les av koder som boman sier. Da får du vite om det er med lamba'n i det hele tatt. Eller så kan det også være bensinpumpereleet som blir sakt.
Hadde problemer med at min ikke ville starte alltid til alle tider, bensinpumpa gikk ikke en gang, var ikke releet men var irr rundt sikringene som gjorde at det ikke gikk strøm rundt! Sjekk opp litt sånt forskjellig :)